Gå til innhold

Jeg løy om karakteren, angrer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjelp, går på HiB og har nettopp fått tilbake karakterer fra vår første eksamen. har studert veldig mye for å oppnå best mulig resultat. Jeg sitter med en gruppe på 3 når vi studerer. I klassen vår var det bare 7 som fikk A. Jeg var altså da ikke en av dem. jeg var så nære på, men klarte det ikke. Uansett, når mine 2 venner spurte om hva jeg fikk stivnet jeg og løy da de begge hadde fått A. Dumt, jeg vet det.. Jeg angrer.. Og nå har klassen satt seg i at ok hun og han fikk A. Og vi har nå funnet ut hvem alle Aene er, tror nå da (i og med at jeg egentlig ikke fikk A).. Når julen er over kommer jo alle til å spørre de nye gruppene sine om hvem som har fått hva (sånn ellers utennom A'ene) og når da en person da sier "jeg fikk A" vil jo vi som "vet" hvem A'ene er si nei? Vi var jo bare 7 som fikk A, med deg blir vi 8? Og da kommer folk til å spørre om å se hverandres karakterer? Ikke sant? HJELP! Jeg gruer meg, har hatt vondt i hele dag og det er min første dag i juleferien. Hvorfor? Jeg skal aldri lyve igjen, hjelp! Jeg gruer meg til skolestart etter jul og kommer ikke til å klare å slappe av helt.. Å gud, jeg har dumma meg ut, aner ikke hva jeg skal gjøre. Er så redd for å bli tatt for å ha løyet, det er jo enda værre!! Hvordan ta det tilbake?

Anonymous poster hash: 288d1...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det beste jeg mener du kan gjøre er å ikke svare når folk spør etter karakterer. Det er personlig og absolutt ikke noe man dele med noen som helst.

Igrunn synes jeg det er litt ubehagelig og noe frekt når folk spør meg høyt i en gruppe på flere personer hva slags karakterer jeg har fått, uavhengig om jeg har fått det ene eller det andre. Derfor svarer jeg heller aldri på spørsmålet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare har sagt det til dine 2 venner bør det ikke være et problem å si til dem at du bare fikk B. Du kan jo si en unnskyldning, f.eks.:

"Jeg var bare noen få prosent unna A og hadde tenkt å klage for å få A, så da bare sa jeg A til dere. Men egentlig fikk jeg B..jaja."

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare har sagt det til dine 2 venner bør det ikke være et problem å si til dem at du bare fikk B. Du kan jo si en unnskyldning, f.eks.:

"Jeg var bare noen få prosent unna A og hadde tenkt å klage for å få A, så da bare sa jeg A til dere. Men egentlig fikk jeg B..jaja."

Nei alle vet det nå, av en eller annen grunn da jeg kom på skolen viste alle hvem vi 7 var.. Det jeg tenker på er hvem er egentlig den stakkars 7ende personen som sikkert står der som et spørsmålstegn. Og det er bare snakk om tid før folk begynner å skjønne at det er 8 som påstår de har fått A, mens det på hjemmesiden vår står 7.. Huff skulle ønske jeg var den jente som alltid sa: "jeg sier ikke karakteren jeg får" litt sent nå, herregud som jeg stresser. Huff, tenker nesten på å droppe av studiet. Det eneste de snakket om siste dag var "åhh vi er en av de som fikk A, go'gruppa.. Go'gruppa in my ass sier jeg bare. Herregud for et gruppepress..

Anonymous poster hash: 288d1...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan hende dette er noe alle er opptatt av nå, og når neste semester kommer har stormen stilnet? Bare prøv å holde deg unna slike samtaler om de dukker opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende dette er noe alle er opptatt av nå, og når neste semester kommer har stormen stilnet? Bare prøv å holde deg unna slike samtaler om de dukker opp.

Skulle ønske det, men problemet er at vi får tilbake enda en eksamen første skoledag og da kommer det til å være ekstra snakk om hvordan termin gikk for alle.. Uffa meg, for en klump i magen jeg har..

Anonymous poster hash: 288d1...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Argentina

jeg tror det er lett å glemme at universet ikke sentrerer rundt en selv. Skjønner at du nå tror dette er noe "alle" kommer til å finne ut av, men sannheten er nok at folk bryr seg mest om seg og sitt. Tviler på at noen kommer til å gjøre noe detektivarbeid ut av den ekstra Aen. Ikke snakk mer om karakteren enn nødvendig, så ordner nok dette seg fint.

Hvis alt blir for ille kan du si at sensor rettet feil og at du ikke fikk vite om det før i ferien. Da høster du sikkert masse sympatipoeng også:)

Lykke til

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror det er lett å glemme at universet ikke sentrerer rundt en selv. Skjønner at du nå tror dette er noe "alle" kommer til å finne ut av, men sannheten er nok at folk bryr seg mest om seg og sitt. Tviler på at noen kommer til å gjøre noe detektivarbeid ut av den ekstra Aen. Ikke snakk mer om karakteren enn nødvendig, så ordner nok dette seg fint.

Hvis alt blir for ille kan du si at sensor rettet feil og at du ikke fikk vite om det før i ferien. Da høster du sikkert masse sympatipoeng også:)

Lykke til

Støtter denne. Har selv tenkt sånn som TS, men sannheten er at man er ikke universets midtpunkt. Ingen kommer til å bry seg om dette.

Anonymous poster hash: 84a16...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg tok mine første fag på universitetet ble resultatene hengt på et oppslag utenfor institutttet, der alle kandidatene sto alfabetisk oppført med fullt navn og karakterer. Da kunne man hverken gjemme seg eller lyve! :ler:

Ellers vil jeg bare si at det er ille at dagens studenter er så fokuserte på at A og ingenting annet er bra nok. Tror bokstav-skalaen har noe av skylden. I et studentkull av en viss størrelse skal bare et fåtall oppnå A, slik er det bare. En B er absolutt ingenting å være misfornøyd med, selv om du har jobbet hardt med faget.



Anonymous poster hash: 688c3...256
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jul har alle glemt dette. Når neste eksamensresultat kommer ligger all fokus på den, og vips så har folk glemt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at dette er glemt etter jul, mest sannsynlig er det glemt allerede nå. Jeg tror ikke at folk er SÅ opptatt av dette at de febrilsk prøver å finne ut nøyaktig hvem som fikk A. Jeg skjønner at du tror det, men det er nok fordi du er blitt litt paranoid fordi du løy. Prøv å slappe av, alle kan gjøre feil. Neste gang sier du at du vil holde karakteren for deg selv.

God jul :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SpongeGrape

Hjelp, går på HiB og har nettopp fått tilbake karakterer fra vår første eksamen. har studert veldig mye for å oppnå best mulig resultat. Jeg sitter med en gruppe på 3 når vi studerer. I klassen vår var det bare 7 som fikk A. Jeg var altså da ikke en av dem. jeg var så nære på, men klarte det ikke. Uansett, når mine 2 venner spurte om hva jeg fikk stivnet jeg og løy da de begge hadde fått A. Dumt, jeg vet det.. Jeg angrer.. Og nå har klassen satt seg i at ok hun og han fikk A. Og vi har nå funnet ut hvem alle Aene er, tror nå da (i og med at jeg egentlig ikke fikk A).. Når julen er over kommer jo alle til å spørre de nye gruppene sine om hvem som har fått hva (sånn ellers utennom A'ene) og når da en person da sier "jeg fikk A" vil jo vi som "vet" hvem A'ene er si nei? Vi var jo bare 7 som fikk A, med deg blir vi 8? Og da kommer folk til å spørre om å se hverandres karakterer? Ikke sant? HJELP! Jeg gruer meg, har hatt vondt i hele dag og det er min første dag i juleferien. Hvorfor? Jeg skal aldri lyve igjen, hjelp! Jeg gruer meg til skolestart etter jul og kommer ikke til å klare å slappe av helt.. Å gud, jeg har dumma meg ut, aner ikke hva jeg skal gjøre. Er så redd for å bli tatt for å ha løyet, det er jo enda værre!! Hvordan ta det tilbake?

Anonymous poster hash: 288d1...033

Søte deg, ikke gå rundt med klump i magen (jeg vet det er lettere sagt enn gjort). Nå har du allerede sagt at du fikk A. Hvis de spør om å få se "beviset", trenger du ikke vise dem noe som helst for det har dem faktisk ikke noe med! Si at du ikke har den med deg eller noe. Håper det ordner seg! :hug:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter AB som foreslår at du sier noe i retning av at du prøver å ikke bry deg så fælt/prøver å ikke bidra til alt maset så derfor så du bare Å, selv om du fikk B. Ellers anbefaler jeg deg å bare drifte i det. Tror ikke folk gjør så stort styr ut av det som du tror. For all del ikke dropp ut av studiet pga dette! Prøv å senk skuldrene og nyt ferien. Ny frisk i januar.

Anonymous poster hash: e84ed...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dersom de spør om å få se "bevis" er det i så fall svært frekt. Det har de absolutt ikke noe med å gjøre. De blir nok litt forfjamsede dersom det skulle dukke opp at det var 8 som fikk A, men dersom de er oppegående mennesker går de da ikke videre med "saken". Litt spekulasjon muligens, men de tyr nok ikke til så drastiske tiltak som du ser for deg. Jeg tror uansett dette ikke kommer til å være et tema etter jul. Da er det glemt. Kos deg i ferien og ikke tenk mer på dette. DERSOM det skulle dukke opp som tema etter ferien kan du jo bare si at du ikke lenger har lyst til å snakke om det.



Anonymous poster hash: e5bac...5a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kommer til å spørre om å få se bevis! Herregud, det er ikke barneskolen du går på. Nyt ferien nå, til skolestart er det glemt. Garantert.

Anonymous poster hash: e10b8...754

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det skulle bli noe drama eller mas så sier du bare at du misforsto hvilket fag det var, eller at du blingset og så resultatet til et annet fag. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...