Gå til innhold

Kan katten være alene over en helg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal reise ifra mine fire katter denne helgen, fredag til søndag. Har gjort det før, og det går helt fint. Setter da ut mange skåler med mat og vann rundt om kring i leiligheten, skifter ut kattesanden og setter ut et ekstra toalett for dem. Men mer enn 2 netter tør jeg ikke, litt fordi jeg ikke har en sånn "vannfontene" som holder vannet friskt, og litt fordi jeg hele tiden bekymrer meg litt når jeg er borte fra dem såpass lenge. Dersom jeg har noen som kan stikke innom kan jeg så klart være borte lengre, men denne gangen har jeg altså ikke muligheten til det. Som andre har nevnt over her, blir jeg da møtt med noen trøtte tryner når jeg kommer hjem, og innbiller meg at de stort sett bedriver tiden med å sove når jeg er borte.



Anonymous poster hash: aa66e...bc5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke turt eller villet hatt mine katter hjemme alene uten tilsyn i to netter. Da ville jeg hatt noen som kom innom og gitt dem mat/vann og litt kos en gang om dagen. Slik gjorde vi det da vi reiste på ferie i fire dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Ja. Det går fint. Faktisk! Fôrautomat og vannautomat, samt ren dokasse og ufarlige leker, + et klorestativ. De overlever det helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer har bygget et kattehus til pus (stort å) og hun har det veldig fint der. Vi har vært borte en helg og da vi kom tilbake lå hun i huset sitt :)

Viktig å sette ut nok vann og mat så klart.

Pus er 2 år forresten :)

Endret av Savannah87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuttepi

Vi har også reist fra pus en helg uten problemer. Setter frem ekstra mat og vann, og ren do. Han er fornærmet når vi kommer hjem, men det går over når han har fått være ute en halvtime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremeg89

Min katt er veldig skeptisk til andre, blir redd og "griner" natten lang hvis den ikke er hjemme.

Den var hjemme alene i 2 netter og det gikk fint! :) hadde selvfølgelig nokk mat/drikke og kattedo fremme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

katten vår var hjemme "alene" i 8 dager når vi var i hellas, men fikk daglig besøk av naboen for påfyll av mat osv.



Anonymous poster hash: 3d9ee...def
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...