Gå til innhold

VW dieselmotorjuks, hva skjer med annenhåndsverdien?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en av disse bilene nå, har bestilt ny bil og skal selge, evt levere bilen i innbytte i løpet av ca et halvt år. 

 

Hva skjer, evt hvor mye ned i verdi tror dere disse bilene vil gå nå? 

 

Hva skjer hvis vi må selge før VW har funnet ut hva de skal/må gjøre for å få bilene innenfor myndighetskravene??

 

Føler at dette er veldig usikkert nå...! 

 



Anonymous poster hash: 5ff80...53f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke vente til bilen blir tilbakekalt og fikset? Ellers vil det nok minske verdien ja.

Anonymous poster hash: 6634c...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tviler på at de vil synke noe i verdi. Det er ingenting galt med bilene, de slipper bare ut mer enn hva som står på papiret. Som er over grenseverdiene som er satt i usa.

 

Etter bilen har blitt "fikset" vil bilen ha mindre hester og bruke mer drifstoff. Motorene i lavutslippmodus vil ikke gå like fint, bli varmere og slites fortere. Dette er jo grunnen til at jukset ble gjort i utgangspunktet.

 

http://www.vox.com/2015/9/21/9365667/volkswagen-clean-diesel-recall-passenger-cars



Anonymous poster hash: cb304...658
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi har en av disse bilene nå, har bestilt ny bil og skal selge, evt levere bilen i innbytte i løpet av ca et halvt år. 

 

Hva skjer, evt hvor mye ned i verdi tror dere disse bilene vil gå nå? 

 

Hva skjer hvis vi må selge før VW har funnet ut hva de skal/må gjøre for å få bilene innenfor myndighetskravene??

 

Føler at dette er veldig usikkert nå...! 

 

Anonymous poster hash: 5ff80...53f

 

Ja, det er veldig usikkert akkurat nå. Jeg har nettopp fått mail fra forhandler med beskjed om at min bil er rammet av jukset og jeg vil få nærmere beskjed når man vet hva som skal gjøres. 

 

Bilene vil nok synke i verdi dersom bilens ytelse blir dårligere som følge av feilrettingen. Det kommer til  bli stor ståhei om det i såfall ikke betales ut erstatning til bileierne. 

Anonymous poster hash: c23a2...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært VW-eier hadde jeg gitt f i å levere inn bilen for retting av dette.

For meg er forbruk og effekt viktigere enn utslipp.

Anonymous poster hash: 4e481...3ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dette vil påvirke ryktet til VW i Norge i noen som helst grad. VW og dieselmotoren har den samme statusen som Apple her i landet og da har det ikke så mye å si at de har jukset litt i USA. 

 

Så lenge VW "bare virker" uten å prøve å være best på noe (altså som Apple), så er det greit for Kari og Ola Nordmann. Jeg ville ikke vært bekymret for annenhåndsverdien.

 

Det har tross alt vært kjent i mange år at dieselbiler (fra alle bilmerker) slipper ut vesentlig mer skadelige gasser (lokalt) enn bensinbiler. Det har ikke påvirket dieselsalget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke dette vil påvirke ryktet til VW i Norge i noen som helst grad. VW og dieselmotoren har den samme statusen som Apple her i landet og da har det ikke så mye å si at de har jukset litt i USA.

Så lenge VW "bare virker" uten å prøve å være best på noe (altså som Apple), så er det greit for Kari og Ola Nordmann. Jeg ville ikke vært bekymret for annenhåndsverdien.

Det har tross alt vært kjent i mange år at dieselbiler (fra alle bilmerker) slipper ut vesentlig mer skadelige gasser (lokalt) enn bensinbiler. Det har ikke påvirket dieselsalget.

Problemet er bare at det er en grunn til jukset. VW klarer å møte kravene men vil vi ha en slik motor??

Det som virker klart etter tester er at den motoren VW kundene får tilbake etter modifikasjon vil gå dårligere og bruke mer diesel enn før.

Langtidsvirkningen av mer regenerering av eksos og etterfølgende nedsoting av ventiler og motor veit ingen enda. Hadde jeg eid en vw hadde jeg nektet dem å endre på noe før jeg hadde garanti for at slike ting ikke skjer.

Jeg hadde ihvertfall aldri kjøpt en VW diesel nå. For stor kostnad og usikker fiksing.

Hva om man får en hostende treg og tørst bil hvor feilmeldingslampa lyser hver6 mnd pga nedsoting. Og verkstedbesøk hver gang??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært VW-eier hadde jeg gitt f i å levere inn bilen for retting av dette.

For meg er forbruk og effekt viktigere enn utslipp.

Anonymous poster hash: 4e481...3ed

Myndighetene har nå bestemt at alle berørte biler skal få endret programvare. VW vim oppgi hvilke som har blitt jukset med. Og hvilke som IKKE blir levert inn. De som nekter vil få en avskiltningsbegjæring.

Så det er bare å føye seg og håpe på det beste. Jeg ville ihvertfall styrt unna VW 2.0 TDI en stund☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myndighetene har nå bestemt at alle berørte biler skal få endret programvare. VW vim oppgi hvilke som har blitt jukset med. Og hvilke som IKKE blir levert inn. De som nekter vil få en avskiltningsbegjæring.

 

Hmm, da må man altså ta backup av programvaren før oppdatering, og jukse litt etterpå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, da må man altså ta backup av programvaren før oppdatering, og jukse litt etterpå.

:laugh: Chippet tilbake til originalt vil ihvertfall være et salgsargument fremfor "nedstrupet EU versjon selges"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...