Gå til innhold

Gule skilter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva betyr det at en bil har gule skilter? Hvite er jo vanlige, og grønne er varebil, men har ikke sett gule før idag. Noen som vet? 



Anonymous poster hash: 14451...a9d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Militære biler har gule skilt med svarte bokstaver.

Var ikke militære biler da. Var biler for et elektrikerfirma.

Anonymous poster hash: 14451...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke militære biler da. Var biler for et elektrikerfirma.

Anonymous poster hash: 14451...a9d

Kan fortsatt være en del av militæret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fortsatt være en del av militæret

Hvordan kan det være det? 

Anonymous poster hash: 14451...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det være det?

Anonymous poster hash: 14451...a9d

Militæret er ikke bare grønne biler og mennesker i uniform

Det er også elektrikere, ingeniører og annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Militæret er ikke bare grønne biler og mennesker i uniform

Det er også elektrikere, ingeniører og annet

Det var jo bilene til et lokalt elektrikerfirma. Det er ingen militærbase eller lignende i området. Det er ikke militære biler.

Anonymous poster hash: 14451...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være militære biler, for det er ingen andre biler, i norge, som får bruke militære skilter som da er gule med svart skrift.

 

Forsvaret har mye egne folk og mange sivile biler. 

 

Jeg er oppvokst med hovedflystasjon for forsvaret som nærmeste nabo og de har svart på gult. Et kjapt googlesøk bekrefter også dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo bilene til et lokalt elektrikerfirma. Det er ingen militærbase eller lignende i området. Det er ikke militære biler.

Anonymous poster hash: 14451...a9d

Nei, men da får du spørre dem da :)

Min onkel kjører en vanlig bil med gule skilter og reklame på siden

Han bor milevis unna en militær base, men han jobber innenfor militæret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være militære biler, for det er ingen andre biler, i norge, som får bruke militære skilter som da er gule med svart skrift.

 

Forsvaret har mye egne folk og mange sivile biler. 

 

Jeg er oppvokst med hovedflystasjon for forsvaret som nærmeste nabo og de har svart på gult. Et kjapt googlesøk bekrefter også dette.

Men det er jo garantert ikke militære biler. Bilene tilhører et privat firma, som absolutt ikke har noe med Forsvaret å gjøre.

Anonymous poster hash: 14451...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men da får du spørre dem da :)

Min onkel kjører en vanlig bil med gule skilter og reklame på siden

Han bor milevis unna en militær base, men han jobber innenfor militæret ;)

Nesten så jeg må gjøre det, blir så nysgjerrig, hehe.

Anonymous poster hash: 14451...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo garantert ikke militære biler. Bilene tilhører et privat firma, som absolutt ikke har noe med Forsvaret å gjøre.

Anonymous poster hash: 14451...a9d

Jaja, da får du ringe politiet og anmelde dem siden du VET at det ikke er militært

For det er nemlig ulovlig å kjøre med gule skilter om de ikke tilhører militæret

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da får du ringe politiet og anmelde dem siden du VET at det ikke er militært

For det er nemlig ulovlig å kjøre med gule skilter om de ikke tilhører militæret

Det gidder jeg da virkelig ikke bruke tid på. Jeg var bare nysgjerrig på hva det betydde, men siden det ifølge dere BARE kan bety det, så har jeg sikkert bare sett syner eller noe da. 

Anonymous poster hash: 14451...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gidder jeg da virkelig ikke bruke tid på. Jeg var bare nysgjerrig på hva det betydde, men siden det ifølge dere BARE kan bety det, så har jeg sikkert bare sett syner eller noe da.

Anonymous poster hash: 14451...a9d

Du har nok ikke sett syner, men kanskje du kan tro på at firmabiler også kan tilhøre militæret og dermed ha gule skilter? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok ikke sett syner, men kanskje du kan tro på at firmabiler også kan tilhøre militæret og dermed ha gule skilter? ;)

Men hvordan kan jeg det når det ikke gir noen mening? Skjønner at jeg virker utrolig vanskelig, men hvorfor skulle et privat firma kjøre rundt i biler med sin logo på, men med militære skilt? 

Anonymous poster hash: 14451...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan kan jeg det når det ikke gir noen mening? Skjønner at jeg virker utrolig vanskelig, men hvorfor skulle et privat firma kjøre rundt i biler med sin logo på, men med militære skilt?

Anonymous poster hash: 14451...a9d

Fordi de tilhører militæret på en eller annen måte?

Spør dem. Mulig de ikke kan svare pga taushetsplikt, men da har du iallefall spurt

Som jeg har sagt tidligere. Jeg kjenner folk som kjører en firmabil med gule skilter og reklame for firma på siden fordi de tilhører, ja du gjettet riktig, militæret :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brannbiler finnes også på gule skilt, selv om det er brannvesen fordi de er under forsvaret.

 

og er er ikke "bare vi som sier det". 

Jeg fant ikke ut av det på statens vegvesen sine sider, men her er link til forskjellige skilttyper i norge.

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Kjennemerke_for_motorkj%C3%B8ret%C3%B8y_i_Norge

 

Så da får du bare slå deg til ro med at de tilhører militæret på ett eller annet vis, selv om det virker usannsynlig for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Gule skilter betyr at kjøretøyet er registrert etter reglene for militære kjøretøy. Det betyr blant annet fritak av avgifter. Reglene for hvem som får sånt kan man sikkert lese på lovdata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor har et firma gule skilter på sine biler. Det er danske skilt, og bilene hører til et dansk datterselskap.

Norske og danske skilt er lette å forveksle.



Anonymous poster hash: 592f4...39f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her jeg bor har et firma gule skilter på sine biler. Det er danske skilt, og bilene hører til et dansk datterselskap.

Norske og danske skilt er lette å forveksle.

Anonymous poster hash: 592f4...39f

 

Der har du en ganske sannsynlig forklaring, da jeg tror firmaet også har avdeling i Danmark. Mer sannsynlig det enn at de er militære.

Anonymous poster hash: 14451...a9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...