Gå til innhold

Jeg sniker på kollektivtransporten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men du bidrar jo ikke til kollektivtrafikken når du kjører gjennom bommene eller betaler veiavgift, det betaler du til staten som har betalt noen for å legge den veien du kjører på. En vei koster penger, og det er her bommen og veiavgiften kommer inn. Kollektivtrafikken har svært lite med dette å gjøre.

De som faktisk kjøper seg et månedskort, det er de som betaler for dette, i en mindre pris enn hva du gjør. I tillegg betaler vi for lønn, drivstoff o.l. Du må ikke tro at prisen på en billett går rett til CEO'en i ruter.

Logikken til noen mennesker altså.

Her hvor jeg bor er bompengene med på å utbedre kollektivtransporten. Ikke alle bor i Oslo.

Anonymous poster hash: 5761d...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som allerede nevnt - om jeg kunne benytter meg av enten kun bil eller kun kollektiv, hadde jeg gjort det. Men så er ikke tilfelle. Når jeg allerede betaler 1000 kr mnd som er med på å dekke utbygging av veier og utbedring av kollektivtrafikken, så har jeg absolutt ingen kvaler med å ikke betale for begge deler.

Anonymous poster hash: 5761d...9d8

 

Jaha.. og hvor kommer lønna til bussjåførene og de andre i kollektivselskapet fra? Hadde alt vært finansiert via veiavgiften og bompengene din, så hadde jo kollektivtransporten vært gratis i følge ditt resonnement. 

Anonymous poster hash: 3b1b3...bbc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. og du kan benytte deg av kun det ene fremkomstmidlet. 

Du ønsker bare ikke det siden det koster deg noen kroner/minutter ekstra.



Anonymous poster hash: 3b1b3...bbc
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: folk er jaggu lettlurt og tenner plugger.

God helg fra trollet!

Anonymous poster hash: 5761d...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teskje: jeg betaler ikke 50 % ekstra for noe jeg allerede bidrar mer enn nok med.

Anonymous poster hash: 5761d...9d8

 

Det hjelper ikke at du skriver teskje når du fortsatt ikke formulerer noe prinsipp. Gi meg din allmenngyldige regel uten å referere til situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg også men jeg blir tatt og må vise leg. aka nesten papirer. ikke bra.



Anonymous poster hash: 6c671...d9f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sant, jeg husker for kanskje 5-6 år siden kostet det 15 kroner for en voksenbillet, så steg det plutselig opp til 25, og nå på 35! Det er sykt hvor mye enkeltbillettene stiger, men det er mulig det er for at det skal lokke til seg flere abonnementer, som også sikrer busselskapene mer penger.

Anonymous poster hash: b7620...668

 

Ikke noe å klage over!!! Du som alle andre har også hatt en lønnsøkning samtidig som prisene på kollektivtransport har økt!

Hadde jeg hatt mulighet for å ta buss til og fra jobb, hadde bilen blitt så og si parkert. Klarer ikke på noe slags vis å matche de to utgiftene opp mot hverandre!

 

Og når du sier du delvis er avhengig av bil for å levere i barnehage, da har du vel ikke så bruk for bil i det hele tatt skulle jeg tro. Tenk på hvor mye du kunne spart med å kvitte deg med bilen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis har Ruter begynt å ha så mange kontroller til alle døgnets tider nå at det bare er et tidsspørsmål før du blir tatt. Før var jeg irritert fordi det hadde blitt billigere å betale bøtene enn månedskort, men nå blir jeg kontrollert flere ganger i måneden.



Anonymous poster hash: 65d90...86a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Du bør betale, men vit at du kan bli tatt uansett.  Jeg ble en gang tatt selv om jeg hadde riktig billett, men ingen av de tre kontrollørene visste tydeligvis det. Jeg klagde via elektronisk skjema, men fikk tydeligvis ikke medhold -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det av og til. Vi må tross alt bidra, for uten kollektivtrafikk hadde vi måttet bruke bil. Det hadde blitt dyrere. Men noen ganger vil jeg spare litt og. Har betalt "for mye" til ruter sånn egentlig.. Kjøpte så mange enkelt billetter til andre soner før jeg fant ut hvordan dette fungerte..

Anonymous poster hash: 8e90f...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...