Gå til innhold

Dere som begrenser lørdagsgodtet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1. Spiser meg mett på mat før jeg går løs på godteposen.

2. Kjøper inn bare det jeg synes er greit å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er voksen. Spiser ikke 'lørdagsgodt'. Kjøper det aldri.

Anonymous poster hash: 020b6...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper enten en stor Freia-plate og spiser den, eller så kjøper jeg smågodt, og da har jeg også noen begrensinger på hvor mye jeg skal kjøpe. Jeg kan ikke kjøpe mer enn jeg får spise, for jeg spiser alt uansett.



Anonymous poster hash: f72b8...d9f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av. Det er ingen krise å bruke slang innimellom. Spør norsklæreren din.

Anonymous poster hash: d7636...abb

Norsklæreren din bør kanskje ta seg en kikk på sosiale medier og i diverse artikler og kommentar felt hvis det er slik at vedkommende ikke ser problemet :)

Anonymous poster hash: 445e2...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unnet meg litt påskegodt. Og når ungene får påskeegg på ørten arrangementet, så sitter vi igjen med mengder av snop (de liker ikke alt, og orker uansett ikke å spise alt de har fått). Og litt snop som jeg skulle unne meg, ble til mer snop og enda mer snop :/ Så enten må vi ha begrenset med snop i huset, eller så må jeg sette strek på ingenting! Det er det som fungerer på meg. Skal jeg unne meg litt, må jeg i såfall bestemme meg for mengde. Men får jeg smaken på litt, så er veien kort tilbake til godteskålen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsklæreren din bør kanskje ta seg en kikk på sosiale medier og i diverse artikler og kommentar felt hvis det er slik at vedkommende ikke ser problemet :)

Anonymous poster hash: 445e2...f7d

Har du spurt læreren din om bruk av slang i uformelle diskusjonsfora? Gjør det.

Anonymous poster hash: d7636...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unngår å kjøpe eller kjøper kun tillat mengde som er en melkerull eller no



Anonymous poster hash: d41cf...2c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsklæreren din bør kanskje ta seg en kikk på sosiale medier og i diverse artikler og kommentar felt hvis det er slik at vedkommende ikke ser problemet :)Anonymous poster hash: 445e2...f7d

Men orddeling er greit? Kommentar felt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillater meg selv å spise så mye jeg vil av det jeg har kjøpt inn. Kjøper ofte en pose Pops og en Center rull. Eller en pose smågodt. Skulle jeg gitt meg tillatelse til å bare spise 1/3 av posen så ville jeg garantert spist mere bare fordi jeg "ikke har lov" Når jeg tillater meg å spise så mye jeg vil, har jeg ikke så lyst på.

Anonymous poster hash: 55785...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men orddeling er greit? Kommentar felt

Beklager så meget at mobilen av og til får det for seg at den skal skrive ting på sin måte ;-)

Anonymous poster hash: 445e2...f7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrenser innkjøpet først og fremst. Så står det vel gjerne at en porsjon potetgull regnes som 30g, så jeg pleier å holde meg til det da, men ser også på kaloriinnholdet og om det går overens med hva jeg har spist resten av dagen.



Anonymous poster hash: a5a8c...676
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde en porsjon potetgull eller sjokolade var 200 gram! Det er det jeg føler for å spise på en gang. Derfor er det like greit å ikke kjøpe det. Mat jeg kan spise meg mett på er mye bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Honeyblossom

Jeg har ikke noe fast opplegg for lørdagskosen. Vi har alltid et eller annet godt liggende så hvis jeg blir fysen på noe finner jeg alltids noe potetgull eller sjokolade. Noen ganger hender det jeg baker noe istedenfor og koser meg med det.

Hvis du begynner å begrense deg så vil du merke det at etterhvert så vil ikke suget være like stort så da trenger du ikke tenke på begrensninger for du kommer ikke til å spise mye uansett. Det er hvertfall min erfaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper aldri godteri, og synes det er lettere å bare la være å spise sukker enn å spise litt. Jeg spiser av og til kaker når jeg får det servert, men synes det meste smaker overveldende søtt nå. Jeg koser meg mye mer med gode måltider med ordentlig mat, gjerne med vin, og har funnet ut at jeg har et bedre liv uten godteri.



Anonymous poster hash: eb0a8...964
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi, heter det ikke orddeling? Det brukes over alt:0

Orddeling er deling av ord med bindestrek :)

Anonymous poster hash: f72b8...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, heter det ikke orddeling? Det brukes over alt:0

Dele opp ord i flere deler heter særskriving. Orddeling vil si å dele opp et ord med bindestrek.

http://www.korrekturavdelingen.no/K4sammenskriving.htm

http://www.korrekturavdelingen.no/K4Orddeling.htm

http://folk.uio.no/tfredvik/amo/

Anonymous poster hash: e008d...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter sjokolade!!!

Ååååhr, kan ikke folk bare slutte å være så late når de skriver i stedet for å dikte opp endinger???? :bond:

Anonymous poster hash: 445e2...f7d

Sjokkis sjokkis sjokkis SJOKKIS!

Anonymous poster hash: 1e6e4...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...