Gå til innhold

ettåringen i barnehage i morgen og jeg har ikke jobb :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du betaler jo bare for plassen men benytter deg ikke av den før du må? Vet mange som gjør det. Ville aldri sendt ett lite barn i barnehagen hvis jeg var hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jo umulig være minimumstimer i bgh som noen andre nevner ovenfor. Jeg venter barn i desember, og må derfor søke bhg plass før mars neste år for å sikre meg plass til høsten, skal derfor betale for full bhg plass i 3 måneder før hun skal ta plassen i bruk.

Ellers syns jeg at du kan ha et par - tre dager i uka hvor du er aktiv ute å søker jobb/skriver søknader o.l, mens barnet er i bhg, og si ifra til bhg at de resterende dagene er barnet ditt hjemme med deg - kan aldri tro at det skal bli noe problem for bhg. :)

Og lykke til med bhg start i morgen :)

Vi forsøkte på samme måte med vårt novemberbarn. Fikk avslag på søknaden med beskjed om at han ikke 'kvalifiserte' for hovedopptaket før neste år. Det samme skjer nok deg.

Vi valgte å la barnet være hjemme er halvt år ekstra. Tok halve kontantstøtteperioden hver. Gikk fint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle..

Jeg er kommet i en kjip situasjon. I løpet av permisjonstiden gikk min arbeidskontrakt ut,så jeg ble mottaker av dagpenger etter permisjonen var fedig. Nå har jeg leita og leita meg ihjæl etter jobb i 5 mnd uten hell! Helt forferdelig :( MEN det som er aller værst er at lillemann begynner i barnehage i morgen. Dette føles jo selfølgelug totalt meningsløst! Men jeg tør ikke gi fra meg plassen heller tilfelle det dukker opp jobb! Noen som er ellet har vært i samme situasjon?? Huff som jeg gruer mrg til i morgen... bør jeg forklare situasjonen yil barnehagen? Anonymous poster hash: 7af84...8a8

Jeg har det akkurat likens.

Mistet jobben min mens jeg var i permisjon, da jeg på frekt vis ble utbyttet :P

Er dagpengemottaker, og barnet mitt skal begynne i barnehagen i neste uke.

Jeg vet det føles meningsløst ut å gå hjemme, når du kunne hatt barnet ditt der. Men det aller lureste er å være tilgjengelig for en jobb :)

Dette vil en eventuell arbeidsgiver like godt, så da kan du få tilbud om en jobb.

Jeg har vært arbeidsledig siden mars i år, og ikke fått noen tilbud. Men dette kan også være sesongbasert.

Nå på høsten ser jeg at det ligger noen stillinger ledige som jeg har gode sjangser til å få:)

Jeg må bare tenke positivt, og ha troen på at det vil ordne seg for meg, for det gjør det en dag!

Vær litt taktisk, å finn ut hvor potensielle arbeidsgivere vanker.

Jeg møtte på en dame som var kunde i min gamle jobb (som jeg ville bort fra grunnet mobbing).

Og hun tilbydd meg en stilling:)

Den siste jobben jeg hadde, fikk jeg forde sjefen hadde fra tidligere av vært kunde på min forrige arbeidsplass. Hun visste derfor at jeg var flink, men ansettelsen dreide i hovedsak seg om at en ansatt var venn med samboeren min.

Du har dagpenger, HI. Så ikke stress!

Søk på jobber og vær avslappet. Vis at du er sunn og glad, så vil de nok like deg godt :)

I går sendte jeg en søknad til en jobb som jeg har god erfaring med, gjennom tidligere relaterte arbeidsplasser.

Så jeg håper at jeg får den jobben! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle..

Jeg er kommet i en kjip situasjon. I løpet av permisjonstiden gikk min arbeidskontrakt ut,så jeg ble mottaker av dagpenger etter permisjonen var fedig. Nå har jeg leita og leita meg ihjæl etter jobb i 5 mnd uten hell! Helt forferdelig :( MEN det som er aller værst er at lillemann begynner i barnehage i morgen. Dette føles jo selfølgelug totalt meningsløst! Men jeg tør ikke gi fra meg plassen heller tilfelle det dukker opp jobb! Noen som er ellet har vært i samme situasjon?? Huff som jeg gruer mrg til i morgen... bør jeg forklare situasjonen yil barnehagen?

Anonymous poster hash: 7af84...8a8

Hvis du sier ifra deg barnehageplassen får du ikke garantert ny plass før til september 2015. Det blir jo omtrent umulig å skaffe seg jobb uten tilstrekkelig barnetilsyn.

Hvordan i all verden mener du at det er totalt meningsløst å ha ungen i barnehagen?

Anonymous poster hash: 23fe4...8d0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens barnet er i barnehagen er din jobb å finne deg en jobb. Ring rundt og søk på nettet. Finpuss CV'n, meld deg på jobbsøkekurs.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du betaler jo bare for plassen men benytter deg ikke av den før du må? Vet mange som gjør det. Ville aldri sendt ett lite barn i barnehagen hvis jeg var hjemme!

Hvorfor ikke? Da får barnet lekt med andre og mor tid til å søke jobb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke? Da får barnet lekt med andre og mor tid til å søke jobb

Spørs hvor mye. Fulle dager for en ettåring synes jeg ikke noe om hvis mor er hjemme. Jeg må skifte jobb da den jeg har nå ikke funker for en alenemamma med arbeidstidene. Jeg kommer til å jobbe bare fra 12-16 til jeg finner ny jobb og kunne ikke tenkt meg å ha ungen på 11 mnd en hel dag selv om jeg betaler fot det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon. Hun skal begynne i morgen. Har tenkt fram og tilbake på hva som er best. Det vi har kommet fram til, også i samtale med flere som arbeider i barnehage, er at vi tar en lang og myk innkjøringsperiode. Vi har goooood tid. Lar henne være 3-4 timer i barnehagen max (inni der sover hun jo også). De timene bruker jeg på husarbeid og annet hun hadde vært med på sånn at vi kun kan leke og kose oss resten av tiden. Jeg er lærer så skal melde meg som vikar. Derfor kan jeg plutselig jobbe full uke, og noen uker ingenting. Håper vi gjør det rette. Jeg er i hvert fall veldig glad for at vi slipper lange dager i begynnelsen.



Anonymous poster hash: cd93a...3d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo kommune må man iallefall bruke plassen man får. Ikke absolutt alle timer, men såogsi.

Ikke så rart da masse folk står i kø.

Anonymous poster hash: b033c...bc3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gått nesten et halvt år arbeidsledig? På tide å søke på andre typer jobber kanskje?

Hør med bhg om du kan vente en mnd eller to. Så kan du ha 4timers dager til du får jobb(kjernetid)

Anonymous poster hash: 06f89...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan spørre barnehagen om å få betale på plassen uten å ha barnet ditt der.

Spørre?

Ærlig talt, betaler jeg for en plass så forventer jeg at jeg kan bruke eller ikke bruke den som jeg måtte ønske selv.

Selv har jeg en 100% plass i barnehage, betaler fullt, men barnet mitt har aldri vært i barnehagen 100%.

Grunnen? Jo, jeg jobber turnus. Jeg klarer ikke å få til ha fri en fast dag i uka eller to, sånn at jeg kan ha mindre plass. Så jeg må ha full barnehageplass.

Det eneste jeg gjør er å gi beskjed til barnehagen hvilken dager han kommer og ikke.

Anonymous poster hash: 2334f...5d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørre?

Ærlig talt, betaler jeg for en plass så forventer jeg at jeg kan bruke eller ikke bruke den som jeg måtte ønske selv.

Selv har jeg en 100% plass i barnehage, betaler fullt, men barnet mitt har aldri vært i barnehagen 100%.

Grunnen? Jo, jeg jobber turnus. Jeg klarer ikke å få til ha fri en fast dag i uka eller to, sånn at jeg kan ha mindre plass. Så jeg må ha full barnehageplass.

Det eneste jeg gjør er å gi beskjed til barnehagen hvilken dager han kommer og ikke.

Anonymous poster hash: 2334f...5d4

Det virket ikke som om TS kjente til at det er mulig. Så jeg tenkte jeg skulle foreslå det. Du trenger ikke å bli så fornærmet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du jo en glimrende anledning til å la barnet få den barnehagestarten som egentlig er best, med god tid til tilvenning og korte dager de første ukene. Vi bruker som oftest alt for kort tid på barnehagetilvenning for disse småtassene før de skal gå fulle dager.

Min kontrakt gikk ut samtidig som minstemann skiftet barnehage da han var omtrent akkurat to, og det var deilig å kunne bruke to uker på tilvenning i steden for 3-4 dager. Merket det tydelig på barnet. Jeg vikarierte for en annen pedleder. Fordi barnehagen var et stykke unna, gikk han i samme barnehage som jeg jobbet i , så i praksis hadde han vært vant til å være sammen med mor frem til han skiftet barnehage.

Det var fantastisk å få gjøre tilvenningen slik jeg mener at barn burde ha hatt det, når de er såpass små.

Du er jo jobbsøkende, då du kommer nok til å få bruk for plassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørre?

Ærlig talt, betaler jeg for en plass så forventer jeg at jeg kan bruke eller ikke bruke den som jeg måtte ønske selv.

Selv har jeg en 100% plass i barnehage, betaler fullt, men barnet mitt har aldri vært i barnehagen 100%.

Grunnen? Jo, jeg jobber turnus. Jeg klarer ikke å få til ha fri en fast dag i uka eller to, sånn at jeg kan ha mindre plass. Så jeg må ha full barnehageplass.

Det eneste jeg gjør er å gi beskjed til barnehagen hvilken dager han kommer og ikke.

Anonymous poster hash: 2334f...5d4

Ja, de 2800 kr du betaler er selvfølgelig alt en barnehageplass koster.

Anonymous poster hash: a1005...157

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen. Jeg gruer meg ikke fullt så mye nå. Jeg skal stå på å søke jobb,trene og gjøre unna husarbeid mens lillemann er i bhg. Han skal få korte dager og fri innimellom :) føles fortsatt litt unødvendig at han skal gå i bhg når jeg er arbeidsløs men tør ikke å sifrs meg plassen heller. Utrolig lite jobber å søke på her vi bor men får håpe det dukker opp noe snart! -TS-

Anonymous poster hash: 7af84...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forsøkte på samme måte med vårt novemberbarn. Fikk avslag på søknaden med beskjed om at han ikke 'kvalifiserte' for hovedopptaket før neste år. Det samme skjer nok deg.

Vi valgte å la barnet være hjemme er halvt år ekstra. Tok halve kontantstøtteperioden hver. Gikk fint.

Huff, dette var ikke jeg klar over i det hele tatt. Har desember barn fra før, men dette er jo snart 6 år siden - og da gikk det fint.

Men takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, de 2800 kr du betaler er selvfølgelig alt en barnehageplass koster.

Anonymous poster hash: a1005...157

Nei, men jeg koster da fortsatt barnehagen mindre da barnet mitt ikke er der. Kontra de som har barnet sitt der.

Anonymous poster hash: 2334f...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg koster da fortsatt barnehagen mindre da barnet mitt ikke er der. Kontra de som har barnet sitt der.

Anonymous poster hash: 2334f...5d4

Hva med skattepengene som går til en plass som ikke benyttes?

Jeg synes det er helt OK i tilfellet der man jobber turnus og er hjemme en dag her og der, men når man går flere måneder uten å bruke plassen kan man ikke skylde på at "man betaler for plassen", for man betaler bare en liten brøkdel.

Anonymous poster hash: a1005...157

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som kan gi barnet ditt en myk start:)

Da gutten min begynte i bhg var jeg i samme situasjon som deg. Jeg synes også det var rart å sende han i bhg mens jeg selv var hjemme. Det tok 3 uker, så var jeg i arbeid.

Jobbmarkedet er jo litt tregere om sommeren, det løser seg nok med jobb etterhvert, jeg hadde iallefall ikke ville gitt fra meg plassen i bhg.

Lykke til!



Anonymous poster hash: c20fe...dca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, jeg var vikar og fikk ikke kontrakt videre. Søkte 3 jobber i dag, og ellers iallefall 15 jobber siden permisjonen min var over i mai. Samboer har permisjon nå. Onsdag begynner sønnen vår i barnehagen og vi skal ha en ekstra lang tilvenning. Frem til samboers permisjon er over.

Føler meg dum og udugelig, alle jeg kjenner forventet at jeg skulle jobbe igjen, istedenfor må jeg snart krype til NAV og søke om dagpenger, gruer meg. For har ikke mye kr igjen på kontoen. Hadde håpet at jeg skulle slippe dagpenger og NAV. Er flaut når fremmede (f.eks de ansatte i barnehagen) spør hva jeg jobber med. Alle sier at jeg ikke skal tenke på det og ikke være flau, lett for de å si som har jobb. For meg er dette et nederlag, har alltid jobbet.

Beklager sytingen men godt å få det ut. Så jeg skjønner deg godt TS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...