Gå til innhold

To gutter laget tegneserie om annen gutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde du som mor til et av barna sagt fra til skolen?

Anonymous poster hash: 008e7...e53

ja

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja

Hm, nei, det tror jeg bare ikke noe på. Virker utrolig sært å skulle sladre på sine egne barn til skolen for noe som har skjedd i en sommerferie.

Anonymous poster hash: 008e7...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, nei, det tror jeg bare ikke noe på. Virker utrolig sært å skulle sladre på sine egne barn til skolen for noe som har skjedd i en sommerferie.

Anonymous poster hash: 008e7...e53

ikke sladre, mer be om råd. Ville at barnet mitt skulle forstå hvor alvorlig det er å plage en annen

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse guttene har brukt sommerferien til å forberede mobbing av et annet barn. Det er alvorlig.

Jeg hadde helt klart kontaktet skolen og bedt om et møte slik at de er informert og kan følge ekstra godt med.

Jeg hadde også forklart barnet mitt ( hvis jeg var mor til mobberen) at hvis jeg så mye som hørte antydning til mobbing i fremtiden så kom jeg til å ta fri fra jobb for å være med ham på skolen, på fotball osv. Det hadde ikke vært tomme trusler.

Angående gutten som er utsatt for dette: hvordan har han det hjemme? Det høres ut som en gutt som har det vanskelig hjemme OG blir plaget på skolen i tillegg. Hvis det stemmer bør barnevernet kobles inn øyeblikkelig.

.... Er forresten skuffet over en del av svarene i denne tråden. Er virkelig KG blitt så ille som dette?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse guttene har brukt sommerferien til å forberede mobbing av et annet barn. Det er alvorlig.

Jeg hadde helt klart kontaktet skolen og bedt om et møte slik at de er informert og kan følge ekstra godt med.

Jeg hadde også forklart barnet mitt ( hvis jeg var mor til mobberen) at hvis jeg så mye som hørte antydning til mobbing i fremtiden så kom jeg til å ta fri fra jobb for å være med ham på skolen, på fotball osv. Det hadde ikke vært tomme trusler.

Angående gutten som er utsatt for dette: hvordan har han det hjemme? Det høres ut som en gutt som har det vanskelig hjemme OG blir plaget på skolen i tillegg. Hvis det stemmer bør barnevernet kobles inn øyeblikkelig.

.... Er forresten skuffet over en del av svarene i denne tråden. Er virkelig KG blitt så ille som dette?

dette!

Anonymous poster hash: 8d406...e50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en alkoholisert far og sinnsforvirret mor så er det ikke så lett å gripe det an på den måten. Gutten det er snakk om er tolv år, altså et par år eldre, om han har fått vite noe om det ennå vet jeg ikke men tror ikke det.

Anonymous poster hash: 008e7...e53

Hvordan kan du påstå dette om foreldrene? Kjenner du de godt?

En alkoholiker kan man kjenne igjen, men sinnsforvirret mor... trodde ikke det var noe som het det...

Hvis en 12 år gammel gutt lever under forhold som ikke er bra for barn, så burde du sende en bekymringsmelding til BV.

Anonymous poster hash: 9d245...e57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fradømt retten til mobiltelefon før fylte 45? :laugh:

Opplevde tilsvarende,siden jeg var "for tykk", bare uten at barna tok seg betalt for tegningene.

Og den eneste grunnen til at det ikke finnes nakenbilder av meg på nett, tatt i dusjen på skolen,

er fordi telefonene ikke hadde kamera den gangen jeg gikk på skolen.

Skolen håndterte det slik skoler som oftest håndterer mobbesaker.

De sa fy-fy til klassen også ble jeg kalt inn til masse møter om at jeg måtte prøve å passe bedre inn,
prøve å omgås mer med jentene i klassen, prøve å være litt mindre " meg " og bi litt mer som dem.

Hadde jeg vært lærer i dette tilfellet, hadde jeg gått litt drastisk til verks.

Jeg hadde kontaktet en betjent i politiet og bedt om at han/hun kom og holdt et foredrag, på generelt grunnlag, om trakasering og æreskrenkelser. Strafferammer og konsekvenser av å være domfelt.

Jeg hadde kalt inn alle foreldrene til foreldremøte. Og de foreldrene som ikke møtte ville bli innkalt til foreldresamtale om og om igjen.

Og mobberene kunne værsjågod få lov til å ha en-til-en-samtale med helsesøster to ganger i måneden ut skoleåret.

Men det går selvsagt ikke an å gå så drastisk til verks.

For det finnes det jo ikke ressurser til.

Og det er jo så innmari mye enklere å bare fikse mobbeofferet, enn et helt skolemiljø.

Så løsningen blir vel å fôre barnet med cupcakes til mobberene gir seg.

For de vil jo helt sikkert gi seg, bare han legger på seg litt, ikke sant?



Anonymous poster hash: 1bfdc...f55
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har laget mange ensiders tegneserier som alle spiller på det faktum at gutten de håner er lang og ekstremt tynn og det ender alltid med at han knekker sammen i en beinhaug i siste rute. I tillegg ble det harselert med guttens alkoholiserte far i disse stripene, feks at faren kaster en ølflaske i hodet på gutten så han knekker.

Så kopierte de opp dette til hefter på 10-12 sider og planen var å selge disse til jevnaldrende barn for 20 kr stk når skolen åpner på mandag.

Men så ble det oppdaget av en av mødrene til guttene, men da var allerede ett eksemplar solgt til en jevnaldrende gutt, og folk i klassen vet alt og mange har sagt de vil kjøpe heftet.

Hvilke konsekvenser bør dette få for guttene? De er bare ti år gamle.

Anonymous poster hash: 008e7...e53

Hva tenker du selv er en passende straff for drittunger som bruker sommerferien til å lage en mobbe-tegneserie av et annet barn ??

Det hadde ikke blitt tatt vel i mot hos meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS!

Jeg synes det virker som du prøver å bagatellisere alvorlighetsgraden i det som er gjort, noe som er helt tragisk. Hvorfor mener du skolen ikke skal involveres?

Dette er rett og slett en stygg mobbesak, og endel av utøvelsen skulle foregå på skolen, i og med at salget skulle foregå der. Helt klart at skolen bør involveres - og ta skikkelig tak i situasjonen.

Er du stolt av kreativiteten og det "fine" arbeidet som er gjort? Virker sånn i forhold til det du skriver iallfall, du ser nok ikke alvoret i situasjonen.

Håper foreldrene til disse barna har mer baller enn deg, og kontakter skolen slik at dette blir tatt tak i.

Generelt virker det som du har veldig mangel på empati i forhold til denne gutten og livssituasjonen hans, skam deg! (Men tror ikke du evner å gjøre det.)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse barna har jo ressurser. Flinke til å tegne, kjappe i replikken etc. I min bok betyr det at de har et ekstra ansvar for å ikke bruke talentene sine på den måten - tråkke på folk som ligger nede. Jeg ville fulgt opp dette lenge og grundig, med samtaler. Her må man tydeligvis jobbe med empatien.



Anonymous poster hash: 6aa6e...70a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i de som mener at skolen må involveres.

Jeg mener også at du som observerer at et barn lever under uverdige forhold har et ansvar om å melde fra til barnevernet.



Anonymous poster hash: 9d245...e57
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...