Gå til innhold

Tips til utesteder i Oslo?


Gjest Juan

Anbefalte innlegg

 

Hei Juan. Vet ikke hvor gammel du er, men jeg er 25 og går ut med folk fra 25-33 ca. Vi går gjerne på Kulturhuset, Ryes, Tilt (men der er det ofte altfor fullt i helgene) og noen ganger Blå. Syns alle disse stedene har mange attraktive mennesker som er innom.

 

Men ingen av disse stedene slår meg som noe særlig sjekkested. Det er vel kanskje hva du gjør det til, jeg tenker sjelden på sjekking når jeg er ute med vennene mine. Blir ikke så mye sjekket opp selv heller. 

Anonymous poster hash: d9d03...98a

 

 

Hei, AB.

 

Ryes har jeg vært mye på og jeg ELSKER konseptet, men synes lokalene sliter litt. Det blir fort litt for trangt for min del. Men ja, det er jo en av de plassene i Oslo som faktisk skiller seg ut på en positiv måte.

 

Kulturhuset er vel et bra sjekkested?

 

Blå har jeg faktisk aldri vært på. Det vil si, det er så lenge siden at jeg har i hvert fall glemt det. Så har lyst å teste ut det.

 

Har du noen tanker om hva som er gode sjekkesteder i Oslo da?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, AB.

 

Ryes har jeg vært mye på og jeg ELSKER konseptet, men synes lokalene sliter litt. Det blir fort litt for trangt for min del. Men ja, det er jo en av de plassene i Oslo som faktisk skiller seg ut på en positiv måte.

 

Kulturhuset er vel et bra sjekkested?

 

Blå har jeg faktisk aldri vært på. Det vil si, det er så lenge siden at jeg har i hvert fall glemt det. Så har lyst å teste ut det.

 

Har du noen tanker om hva som er gode sjekkesteder i Oslo da?

:)

Jeg har prøvd å sjekke én gang på Kulturhuset, det gikk ikke så bra for min del. Men ellers er jeg primært ikke ute for å sjekke, jeg er der for å sosialisere med vennene mine. Og det er litt den oppfatningen jeg har av de andre på utestedet også, det er ikke alltid så lett å gå bort til en hel gjeng av gutter og prøve å få i gang en samtale. I mine "yngre" dager (altså 18-19) gjorde jeg dette hver eneste gang jeg var ute, men for min del følte jeg at jeg skremte vekk guttene ganske lett. Luktet kanskje desperat av meg, hoho.

 

Blå på søndager er bra med gratis jam, men altfor høy musikk til å snakke med folk. Og er gjerne flertall av gutter, så med mindre du svinger den veien er det vel ikke så bra.

 

Hvis jeg skal se på mine egne venninner vet jeg at jenter generelt ikke tar initativ, og dermed må guttene gjøre det meste av jobben. Så forstår at det kanskje er mer aktuelt for deg å finne et bra sjekkested. Men hva slags type jenter er du ute etter? På steder som Stratos med inngangspenger føler jeg du finner et helt annet klientell enn f.eks Ryes. 

Anonymous poster hash: d9d03...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med at Blå er for høy musikk, og for trivelig vennestemning (elsker å gå dit med bestevennene mine, og da bruker vi virkelig ikke tid på NOEN andre som prøver å få kontakt) til å være en optimal sjekkeplass. Med mindre man kommer i prat på utsiden på røykeplassen.

Gudruns i Karl johans gate er mye bedre, der kommer man raskt i kontakt med andre og man kan både prate og danse uten at musikken er for høy. Der er det også dj med house musikk, veldig ensformig, så derfor ikke noe man trenger å stå å følge med på en scene/et band (som på blå) så man møter flere blikk på et sted som Gudruns. Det er 23 / 20 års grense der.
Er du yngre, er Baroque byens sjekkeklubb ("horeklubb" som gjelder både for guttene og jentene som er der. Skikkelig katt og mus sted)



Anonymous poster hash: dabfe...043
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen greie steder uten dansegulv (=dansepress)?

Anonymous poster hash: 74d11...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen greie steder uten dansegulv (=dansepress)?

Anonymous poster hash: 74d11...013

Gudruns er ikke dansepress, man kan stå, eller sitte å slappe av, noen danser, men langt i fra stappfullt dansegulv. Heller et meget luftig og lett dansegulv. Ellers så er cafe sør et sittested, dansegulv i helger, men forsatt mange sitteplasser så de aller fleste sitter, men opplever ikke det som et veldig sjekkested. Mere dit venner går for å ta noen øl og catche opp etter arbeidsuka. På Jæger i Grensen er det heller null dansepress, det er dansegulv der både oppe og nede, men de aller fleste står bare å henger, og det er både bakgård og "forgård" med sitteplasser og hammocker. Når jeg er der er jeg blandt de som sitter i hammocken å skravler hele kvelden, mye artigere det, for da kommer det folk "på rundgang" som skal ut å røyke slik at jeg møter og kommer i prat med mange forskjellige gjennom kvelden, i motsetning til om man står på et dansegulv og ikke får pratet med noen, og om man blir observert danse med noen går andre automatisk ut i fra at man er "tatt".

Anonymous poster hash: dabfe...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har prøvd å sjekke én gang på Kulturhuset, det gikk ikke så bra for min del.

 

Fortell mer.

 

Hadde jeg gitt opp etter èn gang hadde jeg ikke kommet så langt.

 

Men hva slags type jenter er du ute etter? På steder som Stratos med inngangspenger føler jeg du finner et helt annet klientell enn f.eks Ryes. 

 

 

Jeg liker mange type jenter så det er vanskelig å gi et kort svar på, men jenter fra 20 og oppover som er åpne for å møte noen er en god start.

 

Har du vært på Stratos? Hva synes du i så fall? Enig i at det er nok et annet klientell der enn på Ryes.

 

Stratos har vel cover, noe jeg ikke er tilhenger av, men jeg synes for så vidt stedet var ok for å møte jenter og synes det var en del pene jenter der. Kom lett i kontakt med flere jenter den ene gangen jeg var der uten særlig innsats og fikk til og med napp med en.

:)

 

 

Enig med at Blå er for høy musikk, og for trivelig vennestemning (elsker å gå dit med bestevennene mine, og da bruker vi virkelig ikke tid på NOEN andre som prøver å få kontakt) til å være en optimal sjekkeplass. Med mindre man kommer i prat på utsiden på røykeplassen.

Gudruns i Karl johans gate er mye bedre, der kommer man raskt i kontakt med andre og man kan både prate og danse uten at musikken er for høy. Der er det også dj med house musikk, veldig ensformig, så derfor ikke noe man trenger å stå å følge med på en scene/et band (som på blå) så man møter flere blikk på et sted som Gudruns. Det er 23 / 20 års grense der.

Er du yngre, er Baroque byens sjekkeklubb ("horeklubb" som gjelder både for guttene og jentene som er der. Skikkelig katt og mus sted)

Anonymous poster hash: dabfe...043

 

 

Gudruns var jeg ekstremt optimistisk rundt, men en idiot av en dørvakt nektet å slippe meg inn og sa jeg var overstadig beruset, mens resten av følget mitt gikk inn rett foran ansiktet mitt. Jeg hadde drukket ett glass vin på sen ankomst til vorspiel og de hadde holdt på i fem timer forut. Pent kledd var jeg også. Hadde fått en god tone med en jente i køen, så mulig han var sjalu. Eller så likte han rett og slett ikke ansiktet mitt.

 

Så andre som fikk samme beskjeden også.

 

Jeg ble så forbannet den kvelden at jeg mer eller mindre sa jeg aldri skulle tilbake, men kanskje jeg bør gi det en sjanse.

:)

 

Finnes det noen greie steder uten dansegulv (=dansepress)?

Anonymous poster hash: 74d11...013

 

De fleste puber.

 

Hell's Kitchen har ikke dansegulv så vidt jeg vet. I så fall er det 1 X 1 m eller noe sånt. Ganske OK plass faktisk. Ligger på Youngstorget.

 

Ellers har du Kulturhuset og Internasjonalen som nevnt. Kulturhuset vet jeg ikke engang om har dansegulv. Internasjonalen har dansegulv i 2. etasje, men 1. etasje er kun stoler, bord og bar. Forholdsvis enkelt å komme i kontakt med folk og man slipper altfor høy musikk.

:)

Endret av Juan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortell mer.

 

Hadde jeg gitt opp etter èn gang hadde jeg ikke kommet så langt.

 

 

Jeg liker mange type jenter så det er vanskelig å gi et kort svar på, men jenter fra 20 og oppover som er åpne for å møte noen er en god start.

 

Har du vært på Stratos? Hva synes du i så fall? Enig i at det er nok et annet klientell der enn på Ryes.

 

Stratos har vel cover, noe jeg ikke er tilhenger av, men jeg synes for så vidt stedet var ok for å møte jenter og synes det var en del pene jenter der. Kom lett i kontakt med flere jenter den ene gangen jeg var der uten særlig innsats og fikk til og med napp med en.

:)

Haha, jeg gav ikke opp, men innså litt at jeg er lite fan av sjekking på utesteder, jeg vil heller kose meg med venner og skjer det noe så skjer det. Prøvde å sjekke opp en fyr som visstnok er semi-kjendis, og sånt har ikke jeg peiling på. Så vennene hans lo litt da jeg spurte hva han het, og tydeligvis ikke visste hvem han var. 

 

Ellers er kanskje problemet mitt at jeg aldri er så full på byen lenger, og det er jo veldig mange andre. Finner det lite tiltrekkende å snakke med en fyr som snøvler og ikke klarer å gå støtt. Sånn sett burde man kanskje dra ut tidligere for å sjekke. 

 

Jeg har vært på Stratos, og syns det var mye pene mennesker der, men ikke helt min type. Jeg er ikke noe fan av vestkantgutter med skjorte og sleik, og jeg er heller ikke en jente med langt hår og masse sminke, så jeg passer ikke helt inn der. Men jeg syns de har veldig bra musikk og det er kjempefint å være på terassen der om sommeren. 

Anonymous poster hash: d9d03...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Hagen på løkka har jeg hørt er typisk sjekkeplass. Har selv vært der et par ganger uten at jeg merket noe særlig til dette. Ellers råder jeg deg til å sjekke ut Dattera til Hagen på Grønland - bakgården er alltid koselig og du kommer lett i kontakt med interessante personer. Dessuten har Dattera to-etasjer med dansegulv og sitteplasser- 1.etg er det som regel hip hop, rnb, dancehall og 2.etg går det i house. Uten tvil en av mine favorittplasser!:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Hagen på løkka har jeg hørt er typisk sjekkeplass. Har selv vært der et par ganger uten at jeg merket noe særlig til dette.

 

Har ikke merket så mye til dette selv. Tok kontakt med en jente i baren der en av de få gangene jeg har vært der, men har inntrykk av at dette er mer en plass hvor vennegrupper gjerne blir sittende på egne bord og ikke er så enkle å komme i kontakt med.

 

Ellers råder jeg deg til å sjekke ut Dattera til Hagen på Grønland - bakgården er alltid koselig og du kommer lett i kontakt med interessante personer. Dessuten har Dattera to-etasjer med dansegulv og sitteplasser- 1.etg er det som regel hip hop, rnb, dancehall og 2.etg går det i house. Uten tvil en av mine favorittplasser! :)

 

Er alltid skeptisk til Grønland, men har faktisk fått tips om denne plassen før, så skal definitivt sjekke det ut.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har vært på Stratos, og syns det var mye pene mennesker der, men ikke helt min type. Jeg er ikke noe fan av vestkantgutter med skjorte og sleik, og jeg er heller ikke en jente med langt hår og masse sminke, så jeg passer ikke helt inn der. Men jeg syns de har veldig bra musikk og det er kjempefint å være på terassen der om sommeren. 

Anonymous poster hash: d9d03...98a

 

 

Ser den. Er ikke noen tilhenger av slike selv om jeg skal være ærlig, men liker pene jenter. Kanskje jeg skal ta meg en tur.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen brukere her som kan anbefale hyggelige puber i Oslo, gjerne i området Vika/Solli Plass-Aker Brygge-St Olavs Plass-Rådhusgata?

Og hvordan er det på gamle Club Skansen? Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...