Gå til innhold

Hva gir man i gave når man ikke ble invitert tilbake?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg er enig med denne. Du må spørre henne for sikkerhets skyld!!

Takk for svar, men det har ingen hensikt å spørre henne. Det blir jo bare utrolig pinlig for begge parter, for jeg er helt sikker på at jeg ikke er invitert. Siterer mitt eget innlegg under:

Til dere som lurer på om det kan ha vært en misforståelse: det er en liten detalj som jeg glemte å nevne i tidligere innlegg. For da jeg sa til bruden at jeg gjerne ville overvære vielsen i kirken, sa hun også at jeg måtte ikke dra igjen før jeg hadde hilst på brudeparet. Og det er det som gjør meg 100 % sikker på at jeg ikke er invitert i selve bryllupet. Jeg regner jo også med at en brud ville ha etterspurt en tilbakemelding lenge før bryllupet hvis det var slik at invitasjonen var kommet bort i posten og man ikke hadde gitt et svar på om man kom.

Anonymous poster hash: a6b53...146

Anonymous poster hash: a6b53...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ønsker å gi gave, så gir du gave! Helt tullete å ikke gi gave fordi man ikke er invitert hvis man egentlig har _lyst_ å gi gave.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke gitt gave, men sendt et telegram, og evnt en blomsterbukett.

Telegram? hvor gammel er du, egentlig? :fnise:

Anonymous poster hash: 21e75...3e7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telegram? hvor gammel er du, egentlig? :fnise:Anonymous poster hash: 21e75...3e7

Vel, hvor gammel tror du man må være for å bruke uttrykket telegram?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telegram? hvor gammel er du, egentlig? :fnise:

Anonymous poster hash: 21e75...3e7

Hva er feil med å si telegram? Jeg er i 20-årene og synes det er et helt naturlig uttrykk. Telegram til bryllup, konfirmasjoner osv..

Anonymous poster hash: 64382...283

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig et telegram? Er det bare et gratulasjonskort?



Anonymous poster hash: a6b53...146
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her igjen! Takk for alle svar :) Ser at mange mener jeg bør droppe gaven. Jeg tenker også litt på det, det er jo strengt tatt ikke nødvendig når hun ikke inviterte meg. Men så ga jeg for ca 300 kr til søsteren hennes da hun giftet seg for noen år siden (da var det ikke naturlig å bli invitert i bryllupet). Så jeg føler jo det blir litt feil å ikke gi noe nå i det hele tatt. Er 500 kr for mye, eller er det en grei sum?

Anonymous poster hash: a6b53...146

Jeg synes du skal gi fanden i å gi noe her, send en sms og smil pent når du treffer henne etter bryllupet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med alle som sier at det er unødvendig å gi gave.

Selv om du ga til søsteren så blir ikke det helt det samme, siden det ikke var naturlig å bli bedt i selskapet som du sier.

Det hadde vært naturlig å bli bedt i dette bryllupet og det ble du ikke, ergo ingen gave.



Anonymous poster hash: ea6d5...762
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gitt en gave til rundt 300 (etter som du ga dette beløpet til søsterens bryllup). Ville kjøpte kjøpt en gave, ikke blomster. Så kunne hun hatt dårlig samvittighet hver gang hun så på den.

Selv kjøpte jeg en fin, dyr gave til min svigerinne, selv om jeg ikke ble invitert i bursdag på hennes store dag. I følge andre inviterte virket hun en smule brydd da hun pakket opp gaven.



Anonymous poster hash: 5cd8c...e6d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde kjøpt et par fine små hånduker, tatt et slikebånd rundt og pakket det inn.

skrevet et kort og gitt det.

da har du ikke brukt mye og du har gitt en gave man alltid har bruk for.

kanskje hun får litt dårlig samvittighet for det var merkelig at du ikke er bedt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ga til søsteren hennes, da skal du gi til henne også.

Du kjenner begge to, selv om det ikke var naturlig for deg å bli invitert i søsterens bryllup (som du heller ikke ble).

Selvsagt gir du dette brudeparet gave, men hvor mye den skal koste er det bare du som kan bestemme. Opp til deg, din økonomi og hvor mye du selv har lyst å gi for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig avsporing men MÅ man be dem man har vært i bryllup til? Jeg har vært i bryllup til fler som jeg nesten ikke har snakket med i ettertid... Barndomsvenner som man ikke har kontakt med lenger? Det er jo flere år siden de giftet seg og har ikke møtt min tilkommende mann som jeg har vært sammen med i mange år.

Jeg ønsker heller og prioritere venner som jeg har kontakt med nå, og selv om mitt bryllup vil innebære opp mot 120 inviterte (80 er nærmeste familie) så har vi mange vi gjerne skulle invitert i tillegg... Samtidig så er det både et økonomisk og logistikk spørsmål med enda flere gjester. Derfor vil vi antakelig ikke invitere disse barndomsvennene selv om jeg var hos dem.

Anonymous poster hash: 31681...364

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig avsporing men MÅ man be dem man har vært i bryllup til? Jeg har vært i bryllup til fler som jeg nesten ikke har snakket med i ettertid... Barndomsvenner som man ikke har kontakt med lenger? Det er jo flere år siden de giftet seg og har ikke møtt min tilkommende mann som jeg har vært sammen med i mange år.

Jeg ønsker heller og prioritere venner som jeg har kontakt med nå, og selv om mitt bryllup vil innebære opp mot 120 inviterte (80 er nærmeste familie) så har vi mange vi gjerne skulle invitert i tillegg... Samtidig så er det både et økonomisk og logistikk spørsmål med enda flere gjester. Derfor vil vi antakelig ikke invitere disse barndomsvennene selv om jeg var hos dem. Anonymous poster hash: 31681...364

Nei, man må ikke invitere tilbake. Det er jo mange forhold som spiller inn ang hvem man ber, hvor mange etc.

Anonymous poster hash: 53fb0...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blue Ivy.

Hvis jeg ikke er invitert i bryllup, så gidder jeg ikke å gi gave. Så enkelt er det. Jeg forventer heller ikke at folk som jeg ikke har invitert i mitt bryllup skal gi oss gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS, er du i en vennegjeng med henne/har dere andre felles venner? Jeg ville i allefall ha spurt dem om de vet hvorfor du ikke er invitert (kanskje er det en eller annen (irrasjonell) grunn, eller har brudgommen innrømmet at han hadde et crush på deg for noen år siden, el.l?)

Ville kjøpt en flaske fin vin til rundt 250-max 300 kr og gitt i gave sammen med et kort.

Men tror nok ikke jeg ville betraktet henne som en god venninne mer etter dette...



Anonymous poster hash: a8d4a...803
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde også å ikke bli invitert til en jeg oppfattet som en god venninne. Vi omgikks nesten daglig, og snakket MYE om bryllupsplanleggingen hennes. Flere venner jeg oppfattet som mer perifære ble invitert, men ikke jeg.

I mitt tilfellet handlet det nok om at hun er kristen og det er ikke jeg. Dumme meg trodde vi var venner likevel, men jeg var vist bare en "bruks venninne", ikke en "godkjent venninne".

Jeg gav dem en gave til ca 200 kr....

Etter den opplevelsen sluttet jeg å investere forholdet oss i mellom, noe jeg tror ble et sjokk for henne. Hun trodde vist jeg fremdeles skulle være hennes "nyttige venninne" som kunne fungere som et "skalkesjul" og "bro" til verden utenfor det kristne miljøet.



Anonymous poster hash: 67e29...797
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde også å ikke bli invitert til en jeg oppfattet som en god venninne. Vi omgikks nesten daglig, og snakket MYE om bryllupsplanleggingen hennes. Flere venner jeg oppfattet som mer perifære ble invitert, men ikke jeg.

I mitt tilfellet handlet det nok om at hun er kristen og det er ikke jeg. Dumme meg trodde vi var venner likevel, men jeg var vist bare en "bruks venninne", ikke en "godkjent venninne".

Jeg gav dem en gave til ca 200 kr....

Etter den opplevelsen sluttet jeg å investere forholdet oss i mellom, noe jeg tror ble et sjokk for henne. Hun trodde vist jeg fremdeles skulle være hennes "nyttige venninne" som kunne fungere som et "skalkesjul" og "bro" til verden utenfor det kristne miljøet.

Anonymous poster hash: 67e29...797

Helvetes naiv hun også da. Ler og ler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...