Gå til innhold

Kan du anbefale en god sci-fi eller fantasy bokserie?


Silfen

Anbefalte innlegg

Kingkiller Trilogy av Patrick Rothfuss, min favoritt. Bok 3 er enda ikke ferdig.

Flowers for Algernon av Daniel Keyes er utrolig interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kindle ain't going to happen. Kan ikke måle seg med bøker.

*old school*

Hva er det som er negativt med å ha 1500 bøker i et lite brett? Det eneste negative er vel bizniz-modellen. Man kjøper ikke bøkene, man leier dem. Dvs, "leien" er inkludert i prisen man betaler for boken. Kindle bruker riktignok konsekvent ordet "kjøpe" i alle sammenhenger der man tilegner seg retten til å lese en bok, men faktum er at tilgjengeligheten er knyttet til å ha en Kindle konto. Ingen konto, ingen bok, om du aldri så mye har kjøpt den.

På den annen side, bøkene er trygge nok uansett om du har dem på brettet eller på konto. Det er jo kjekt å vite hvis man oppgraderer til nytt brett.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste kjapt igjennom tråden, mulig den er nevnt/lest allerede, men His Dark Materials triologien til Philip Pullman kan anbefales :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er negativt med å ha 1500 bøker i et lite brett? Det eneste negative er vel bizniz-modellen. Man kjøper ikke bøkene, man leier dem. Dvs, "leien" er inkludert i prisen man betaler for boken. Kindle bruker riktignok konsekvent ordet "kjøpe" i alle sammenhenger der man tilegner seg retten til å lese en bok, men faktum er at tilgjengeligheten er knyttet til å ha en Kindle konto. Ingen konto, ingen bok, om du aldri så mye har kjøpt den.

På den annen side, bøkene er trygge nok uansett om du har dem på brettet eller på konto. Det er jo kjekt å vite hvis man oppgraderer til nytt brett.

Jeg laster Kindle kjøpene mine ned og lagrer de i Calibre.

Ellers flere bra bøker :)

"Ancillary Sword" av Ann Leckie, eller som de sier på amazon:

"The record-breaking debut novel that won every major science fiction award in 2014, Ancillary Justice is the story of a warship trapped in a human body and her search for revenge. Ann Leckie is the first author to win the Arthur C. Clarke, the Nebula and the Hugo Award for Best Novel in the same year."

http://www.amazon.com/gp/product/B00BU1DG1S?ie=UTF8&at=aw-iphone-pc-us-20&force-full-site=1&ref_=aw_bottom_links

Og noe så sjeldent som en bra egenutgitt bok "The Stars were right" av K. M Alexander, litt Lovecraft møter China Miéville. Hans neste bok "Old broken road" kommer om litt over en uke, gleder meg :)

http://www.amazon.com/Stars-Were-Right-K-M-Alexander-ebook/dp/B00FJT7AMS/ref=sr_1_1?s=digital-text&ie=UTF8&qid=1412501739&sr=1-1&keywords=the+stars+were+right

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...