Gå til innhold

Ikke råd til å dra i bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Seks timer i bil er da søren ikke "så langt

unna"?! Jeg syns absolutt man kan forvente at ens eget SØSKEN gidder å kjøre i seks timer!

Jeg håper virkelig du tuller? Seks timer i bil er da en evighet? Hvem i alle dager legger vielsen seks timer unna hotellet? Må være det minst praktiske jeg noensinne har hørt i bryllupssammenheng. Tenk på de litt eldre slektningene med stive kropper som må sitte seks timer i bil?

Anonymous poster hash: 24e4f...7f4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper virkelig du tuller? Seks timer i bil er da en evighet? Hvem i alle dager legger vielsen seks timer unna hotellet? Må være det minst praktiske jeg noensinne har hørt i bryllupssammenheng. Tenk på de litt eldre slektningene med stive kropper som må sitte seks timer i bil?

Anonymous poster hash: 24e4f...7f4

Er ikke 6 timer fra hotellet, er 6 timer fra der TS bor. To vidt forskjellige scenarioer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig du tuller? Seks timer i bil er da en evighet? Hvem i alle dager legger vielsen seks timer unna hotellet? Må være det minst praktiske jeg noensinne har hørt i bryllupssammenheng. Tenk på de litt eldre slektningene med stive kropper som må sitte seks timer i bil?

Anonymous poster hash: 24e4f...7f4

Det er jo ikke 6 timer unna hotellet! Det er 6 timer unna byen som TS bor i. Bygda OG hotellet er 6 timer unna der TS bor. Det er ikke langt.

Blir som å sitte i Mandal og sutre over at broren din velger å gifte seg i Oslo for det er sååå langt å reise dit. Det er det ikke!

Om man kun gidder å dra i bryllup i ens egen hjemby er man ikke mye til familie. Jeg kan skjønne folk som er frustrert over å bli invitert i bryllup i utlandet, men 6 TIMER? I bil??! Jeg har kjørt den strekningen på en dag (tur/retur) bare for å dra på intervju!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare for TS og fyren og gi blanke i hans brors bryllup...

Så klart, å gi blanke i familie er heldigvis ganske enkelt, er ingen plikt å bry seg om familien. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forventer at svigers drar 80mil til vårt bryllup... Og mine foreldre må dra 30mil...

Min bror og hans familie med 4 barn reiste 200 mil en vei for å komme i vårt bryllup. Vi var vel frekke vi, som valgte å gifte oss så langt unna og attpåtil invitere ungene. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror og hans familie med 4 barn reiste 200 mil en vei for å komme i vårt bryllup. Vi var vel frekke vi, som valgte å gifte oss så langt unna og attpåtil invitere ungene. :roll:

Hvor dyrt ble det for dem ca?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oiii her var det mange svar, hvet ikke helt hvor jeg skal begynne å svare...

Selvsagt er det IKKE ett alternativ å ikke dra i dette bryllupet, det er tross alt en bror vi har mye kontakt med.

Jeg har vurdert camping ja, men det nekter både gubben og foreldrene mine.

Bilen til pappa er også uten hengefeste, for de som nevnte campingvogn.

Brudeparet ønsker som sagt veldig ungene som brudepiker, og jeg sa ja for lenge siden, når det var snakk om å ha bryllupet i byen vi alle og 90% av gjestene bor i.

Ungen gleder seg veldig særlig eldste, men de er ALT for små til å være med under hele middagen.

Vi må derfor ha 3 hotellrom i 2 netter, (2 med conecting door, pga unger som ikke tåler lyd/lys når de sover) og med klær, gave, drivstoff osv, blir det fryktelig mye penger. Ingen av oss har heller opparbeidet fulle feriepenger.

Ingen av oss har lappen, så vi er uansett avhengi av min far som kan kjøre oss, da det er langt mellom bryllupslokalet og nærmeste hotel

Føler det blir helt feil å "ta fra" brudeparet brudepikene, og skuffe ungene, selv om det enkleste hadde vært at bare jeg og mannen dro....

Men dere mener altså at det ikke er slemt å ta fra dem brudepikene???

TS



Anonymous poster hash: 329af...132
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oiii her var det mange svar, hvet ikke helt hvor jeg skal begynne å svare...

Selvsagt er det IKKE ett alternativ å ikke dra i dette bryllupet, det er tross alt en bror vi har mye kontakt med.

Jeg har vurdert camping ja, men det nekter både gubben og foreldrene mine.

Bilen til pappa er også uten hengefeste, for de som nevnte campingvogn.

Brudeparet ønsker som sagt veldig ungene som brudepiker, og jeg sa ja for lenge siden, når det var snakk om å ha bryllupet i byen vi alle og 90% av gjestene bor i.

Ungen gleder seg veldig særlig eldste, men de er ALT for små til å være med under hele middagen.

Vi må derfor ha 3 hotellrom i 2 netter, (2 med conecting door, pga unger som ikke tåler lyd/lys når de sover) og med klær, gave, drivstoff osv, blir det fryktelig mye penger. Ingen av oss har heller opparbeidet fulle feriepenger.

Ingen av oss har lappen, så vi er uansett avhengi av min far som kan kjøre oss, da det er langt mellom bryllupslokalet og nærmeste hotel

Føler det blir helt feil å "ta fra" brudeparet brudepikene, og skuffe ungene, selv om det enkleste hadde vært at bare jeg og mannen dro....

Men dere mener altså at det ikke er slemt å ta fra dem brudepikene???

TS

Anonymous poster hash: 329af...132

Hvor gamle er ungene? I alle bryllup jeg har vært i har brudeparret skaffet barnevakt for ungene som er invitert. SIkker på at ikke det blir gjort?

Anonymous poster hash: 85eac...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor dyrt ble det for dem ca?

Vil tippe det ble 10-12 000 i flybilletter.

Men dere mener altså at det ikke er slemt å ta fra dem brudepikene???

TS

Anonymous poster hash: 329af...132

Nei, overhodet ikke. Kanskje litt slemt overfor ungene da, de kan jo bli skuffet, men dere vet best selv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er ikke slemt å "ta fra dem brudepikene". Har man ikke økonomi til at alle skal være med (tar dere med barna så ser dere ikke noe annen utvei enn å ta med foreldrene dine, noe som bare blir veldig dyrt) så får man droppe det.

Og mannen din kan ikke bare si at han ikke vil bo på camping. Når økonomien tilsier at dere ikke har råd til hotell så er det bare slik.

Anonymous poster hash: 5816d...503

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke slemt å ta fra den brudepikene om dere forklarer det på en skikkelig måte. Snakk med brudeparet så kanskje de kan komme opp med en løsning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor gamle er ungene? I alle bryllup jeg har vært i har brudeparret skaffet barnevakt for ungene som er invitert. SIkker på at ikke det blir gjort?

Anonymous poster hash: 85eac...308

De er 3 og 5...

Det blir ikke organisert barnevakt, for bruden tror det blir koselig med masse unger løpende rundt....

De har også lagt opp til at folk ordner overnatting selv, så ingen mulighet for privat inlosjering.

TS

Anonymous poster hash: 329af...132

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er 3 og 5... Det blir ikke organisert barnevakt, for bruden tror det blir koselig med masse unger løpende rundt....De har også lagt opp til at folk ordner overnatting selv, så ingen mulighet for privat inlosjering.TS Anonymous poster hash: 329af...132

Men herlighet, så ikke ta med ungene da! Blir nesten litt provosert over tafhattheten din og sutringen.

Du må jo kunne se løsninger, ta avgjørelser som kanskje ikke er så populære men gunstig for dere isteden for å bare svartmale alt.

Anonymous poster hash: 5816d...503

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke slemt å "ta fra dem brudepikene". Har man ikke økonomi til at alle skal være med (tar dere med barna så ser dere ikke noe annen utvei enn å ta med foreldrene dine, noe som bare blir veldig dyrt) så får man droppe det.

Og mannen din kan ikke bare si at han ikke vil bo på camping. Når økonomien tilsier at dere ikke har råd til hotell så er det bare slik.

Anonymous poster hash: 5816d...503

Enig, tæring etter næring. Hvis dere ikke har så god økonomi så er dere vel vant til å måtte prioritere. Klarer dere ikke det, må dere faktisk skaffe dere bedre betalte jobber.

Anonymous poster hash: baff3...966

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...