Gå til innhold

Jeg fikk en slags løftering i går... Forvirret!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten og jeg har "kjæresteringer" eller "løfteringer" eller hva man skal kalle det.

Vi bor ikke i samme land for øyeblikket, og ville begge gjerne ha en ring som et symbol på oss, selv om vi ikke er helt klare for å forlove oss/gifte oss enda.

Han vil gjerne fri, men sparer til en fin forlovelsesring (jeg vil ikke ha noe dyrt, men vi er begge studenter og han vil nok gjerne fri med noe mer enn en sølvring i 200-kronersklassen) og venter til vi bor i samme land før vi tar det steget :)

Jeg synes det er kjempekoselig og godt å vite at han bruker ringen sin hver dag og er så glad i den :rodmer:
Det er jo en fin gest, synes jeg da:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, aldri! Ett sted får grensen gå.

Jeg vil jo uansett at han skal gjøre det selv, spesielt etter denne tulleringen...

TS

Anonymous poster hash: c36a1...2dc

Jada. Likestilling er en fin bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller ha en forlovelsesring med alt det innebærer til 500kr, enn en "løftering" til samme prisen......

Enig. Da kan man heller finne gifteringene sammen. En billig forlovelsering kan man jo bare legge i smykkeskrinet når man gifter seg. Løftering?? Nei,takk.

Men nå klarte jeg og min mann å gifte oss uten at noen av oss hadde verken fridd eller kjøpt noen form for forlovelsesring. Vi bare snakket sammen og la felles planer.

Så med den "han får vær så god å fri" holdningen din, synes jeg faktisk ikke det minste synd på deg.

Anonymous poster hash: 72f12...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har snakket en del om at vi ønsker å forlove oss og gifte oss. I går dro typen frem en liten sølvring og spurte om jeg ville ha den? Og jeg var litt sånn " øøømmm eeeeh ja..." For jeg visste jo ikke helt hva det betydde, så jeg spurte han om hva slags ring dette var, og han sa at det var en løftering. Jeg har aldri hørt om noen løftering så jeg spurte " et løfte om hva da?" Og han svarte "et løfte om at vi skal forlove oss og gifte oss".

Nå er jeg litt sånn usikker, hva skal jeg si hvis folk spør? Hva er en løftering og hvorfor fikk jeg dette? Vil jo ikke virke utakknemlig ovenfor min kjære, men hva er dette for noe? Noen som har fått en løftering før?

Anonymous poster hash: c36a1...2dc

"Promise ring" er vel en amerikansk skikk og mest utbredt i områder hvor tenåringskjærester lover at de senere skal forlove seg fordi de er for unge til å gifte seg. Historisk sett er vel forlovelse noe man gjør når en kan si hvilket år man skal gifte seg og det er snakk om 1-2 år frem i tid. Alt over det ble vel sett rart på. Nå for tiden har jo mye av dette tydeligvis mistet verdien totalt da folk forlover seg i hytt og pine uten å ha noe som helst formening om at de faktisk skal gifte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...