Gå til innhold

Farge på kjole? Gjest


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet man skal styre unna hvit. Har og fått med meg at man skal holde seg borte fra sort og rød.

Men hva når brura ikke skal være hvit, men ha en farget kjole?

Må man styre unna den fargen og, sett at man vet fargen da?

I så fall har jeg et problem for min kjole er i samme farge som bruras. Må i så fall kjøpe ny kjole og da er det ikke mange fargene igjen å velge i. Bruras kjole er i en farge som er svært vanlig på kjoler. Og jeg tror ikke jeg kler å gå i beige eller gul eller blekrosa for den del.

Anonymous poster hash: b5a63...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet man skal styre unna hvit. Har og fått med meg at man skal holde seg borte fra sort og rød.

Men hva når brura ikke skal være hvit, men ha en farget kjole?

Må man styre unna den fargen og, sett at man vet fargen da?

I så fall har jeg et problem for min kjole er i samme farge som bruras. Må i så fall kjøpe ny kjole og da er det ikke mange fargene igjen å velge i. Bruras kjole er i en farge som er svært vanlig på kjoler. Og jeg tror ikke jeg kler å gå i beige eller gul eller blekrosa for den del.

Anonymous poster hash: b5a63...ec5

Men det er da mange andre farger å velge mellom?

Hvilke farger liker og kler du på kjoler?

Anonymous poster hash: ef5d4...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullshit at du ikke kan gå i svart eller rødt. Er du usikker spør brura selv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullshit at du ikke kan gå i svart eller rødt. Er du usikker spør brura selv

 

Det synes du ja. Jeg synes sort er upassende i bryllup, på samme måte som jeg synes rødt er upassende i begravelse. Rødt kan gå an i bryllup, synes jeg, men ikke knallrød kjole. Det blir for overveldende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke spørre bruden i stedet for folk på et forum? Vi vet jo ikke hva hun tenker :)

Anonymous poster hash: 750fd...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med at bruden bare er glad at det kommer gjester, og slutter å bry seg med hva hvilken farge det er på gjestenes kjole?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight

Har egentlig aldri visst at det var noen farge kode i bryllupp. Jeg skjønner at en burde ikke kle seg altfor utfordrende, og ikke ta på seg en kjole som vil ta vekk mye av oppmerksomheten fra bruden. Men jeg har sjølv vært i bryllupp der flere har gått i svarte kjoler og til og med hvitt og. Så lenge kjolen ikke er en ballkjole, og ikke blir lett missforstått som brudekjole, så tror jeg ikke at det er noen problem.

 

Så lenge ikke bruden og brudgommen har planlagt hva folk må komme i, så tror jeg at det burde være ganske fritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med at bruden bare er glad at det kommer gjester, og slutter å bry seg med hva hvilken farge det er på gjestenes kjole?

Nå er det jo faktisk ikke bare bruden som kan finne på å reagere på sånt, desverre. Hatt opplevd at gjester har spurt brudeparet om et antrekk et ok, fått tillatelse, også står det en eller annen skravlekjerring av en tante og synser i bryllupet. Opplevde det i mitt eget bryllup også, til tross for at det stod i invitasjonene at folk var velkomne til å ha på seg akkurat det de ville av farger og typer klær. Generelt så tenker jeg at om det er greit for brudeparet så er det greit, men hvis man er litt sart for sånt, så kan det være greit å revurdere klesvalget (...bortsett fra at det jo skal litt til å oppdage at folk sier noe om antrekket ditt, de tar det jo aldri opp med den det gjelder :rolleyes:)

Anonymous poster hash: 750fd...1ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kg er det forbudt med alle mulige farger, i den virkelige verden er alt greit så lenge du styrer unna hvitt. Jeg har vært i over 30 bryllup, både sort, rødt og grønt har vært brukt som antrekk i alle sammen uten at noen reagerer på det. Gikk selv i rød kjole en gang, da var vi fem stykker med rød kjole av totalt 60 gjester. Null stress. Er du usikker ifht at bruden skal ha farget kjole, så sender du en sms og spør. 



Anonymous poster hash: 57608...52a
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo faktisk ikke bare bruden som kan finne på å reagere på sånt, desverre. Hatt opplevd at gjester har spurt brudeparet om et antrekk et ok, fått tillatelse, også står det en eller annen skravlekjerring av en tante og synser i bryllupet. Opplevde det i mitt eget bryllup også, til tross for at det stod i invitasjonene at folk var velkomne til å ha på seg akkurat det de ville av farger og typer klær. Generelt så tenker jeg at om det er greit for brudeparet så er det greit, men hvis man er litt sart for sånt, så kan det være greit å revurdere klesvalget (...bortsett fra at det jo skal litt til å oppdage at folk sier noe om antrekket ditt, de tar det jo aldri opp med den det gjelder :rolleyes:)Anonymous poster hash: 750fd...1ae

Det er nå så sin sak med gamle "tanter" . Det er nok brudeparet man er redd for å såre i tilfelle, når det evt kommer til kleskode (kjolefarge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kg er det forbudt med alle mulige farger, i den virkelige verden er alt greit så lenge du styrer unna hvitt. Jeg har vært i over 30 bryllup, både sort, rødt og grønt har vært brukt som antrekk i alle sammen uten at noen reagerer på det. Gikk selv i rød kjole en gang, da var vi fem stykker med rød kjole av totalt 60 gjester. Null stress. Er du usikker ifht at bruden skal ha farget kjole, så sender du en sms og spør.  Anonymous poster hash: 57608...52a

Enig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes du ja. Jeg synes sort er upassende i bryllup, på samme måte som jeg synes rødt er upassende i begravelse. Rødt kan gå an i bryllup, synes jeg, men ikke knallrød kjole. Det blir for overveldende.

Tviler på at en brud som er såpass utradisjonell at hun velger en annen type kjole å gifte seg i gidder å bry seg om dlike detaljer når hun skal gifte seg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjester har spurt meg, og jeg synes det er det beste. :) Har en kusine som skal gå i hvit kjole. Hun liker den best, og jeg synes det er koselig at hun har en spesifikk hun ønsker å bruke. :)

Eneste jeg ville reagert på er veldig knalle farger. Mye å velge i! En fin sommerkjole i sommerskole farger, blå, grønn, lilla, rosa osv. Unngå knall farge og du er innenfor ;)

Men ja, hør om farger bruden ønsker du skal unngå. Der er nok kvinner forskjellige på hva de mener gjestene bør ha. :)

Anonymous poster hash: c2662...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil alltid være forskjell på hva noen mener er greit i et bryllup eller ikke, så det beste er nok en prat med brudeparet. Personlig er jeg mest opptatt av at gjestene kler seg pent og anstendig (ikke lårkort/puppene på vift) enn hvilken farge de har på kjolen. I min familie har vi ofte bunad på ved store anledninger, slik er man innafor uansett kleskode :-)

Hørte nylig om ei som gifta seg hvor brudgommens voksne datter kom i en skrikende rød ballkjole, hvor man såg inn på den bare huden på overkroppen fordi den var i blonder. Man såg akkurat ikke brystvorter da de var dekket med tøy. Ikke bare syns bruden det var leit da hun følte at hun tok så mye oppmerksomhet, men veldig mange gjester reagerte og syns det var respektløst. I følge venninnen min hørte hun mer om denne røde kjolen enn brudens kjole, og da har man bommet totalt på kjolevalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Jeg har vært i en god del bryllup, og har aldri vært borti at man må spørre bruden om hvilken farge man kan ha på kjolen. Det får da være grenser for detaljstyring. Jeg har gått i bryllup i rød kjole, og det var virkelig ikke noe problem. Til og med vår egen dronning har gått i kongelig bryllup i rød kjole, så jeg kan ikke skjønne at det skal være fy-fy. Greit å styre unna hvit, men alle andre farger bør virkelig være fritt fram. Hvis bruden ikke skal gå i hvitt, kan jeg ikke tenke meg at hun bryr seg voldsomt med hvilken farge gjestene har på kjolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Farge på kjole? Gjest

 

 

Hvis det er meg du spør, så vil jeg si at du kan bruke hvilken som helst farge unntatt hvit i bryllupet og hvis du fremdeles er usikker så spør bruden.  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg den fargen du er finest i ;) Her har jeg inntrykk av at det meste er ok.

 

Kanskje vær litt forsiktig med svart, siden svart er symbol på sorg. Passer ikke helt i tradisjonelle, religiøse selskaper der det er kleskode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg den fargen du er finest i ;) Her har jeg inntrykk av at det meste er ok.

Kanskje vær litt forsiktig med svart, siden svart er symbol på sorg. Passer ikke helt i tradisjonelle, religiøse selskaper der det er kleskode :)

Syns svart går greit jeg om man har tilbehør som frisker opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer de over meg som ber deg spørre bruden. Jeg var i et bryllup en gang hvor bruden ikke gikk med hvitt. Jeg hadde kjøpt en kjole som jeg brukte i et bryllup et par mnd før og spurte om jeg kunne bruke den i hennes også. Selv om det var langt fra samme farge (min var rosa, hennes var grønn), så fikk jeg et nei siden hun syntes kjolen min var finere enn hennes. Og man skal jo ikke overskinne bruden ;) Det endte med at jeg gikk med en grå kjole istedet, hehe.. Så uansett er det lurt å spørre siden folk er så forskjellige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...