Gå til innhold

Mannen klikket foran barna.. Hvordan ville dere reagert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Takk for mange av svarene. Greit å høre flere synspunkter. Noen av svarene er dog noe unødvendige. Det er vel ikke slik at jeg vurderer skillsmisse BARE pga. dette, men dette var jo toppen av isfjellet, kransekaka, osv. Skjønner at det toppet seg for mannen også, jeg har full forståelse for irritasjonen og sinnet. Men foran barna er det uakseptabelt. Særlig når vi ser på reaksjonen barna sitter igjen med, redselen og alle spørsmålene..

Anonymous poster hash: 1efe3...295

så det har ikke fallt deg inn at Xn din overdriver barnas reaksjon kun for å sabortere mellom deg å mannen? Regner med at Xn din er passe furten etter han ble kjeftet huden full....

Anonymous poster hash: 25ed0...29e

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jørild

La mannen ringe barna og forklare at han hadde en dårlig dag. Barn kan godt lære seg at også voksne kan gjøre feil, og etterpå beklage. Å tilgi er noe små barn kan lære seg jo før jo heller.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg i at det er uakseptbelt å oppføre seg slik.

Men mannen din er da bare et menneske.. Ting kan toppe seg for ham også, og om det er snakk om et eneste slik utbrudd så syns jeg ikke du bør ta så hardt på det. Mannen har jo sagt unnskyld og legger seg flat, så han skjønner jo veldig godt at han har oppført seg helt feil. Han burde få sagt unnskyld til barna, men de tar ikke skade av å ha sett et slikt utbudd.

Men hvorfor går du bare å legger deg uten å ordne opp i dette? Hvorfor ikke snakke sammen og ordne opp i dette i stede for å lage en stor krangel som varer over flere dager?



Anonymous poster hash: 303b1...26b
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

La mannen ringe barna og forklare at han hadde en dårlig dag. Barn kan godt lære seg at også voksne kan gjøre feil, og etterpå beklage. Å tilgi er noe små barn kan lære seg jo før jo heller.

Enig!

Om ungene er så merket av ET utbrudd er de virkelig skjøre.

Snakk om det, og bli ferdige med det! Ikke gjør det til noe større enn hva det er.

Herlighet!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hvis du ikke tåler det der så tipper jeg du kommer til å holde deg singel livet ut.. Dette er ikke akkurat noe barna kommer til å få traumer av resten av livet.. Det er nok glemt fra deres side allerede om noen dager.

Jada, ikke bra av han å klikke på den måten.. Men dette var nok noe som har bygd seg opp.. Og ut fra det du skriver virker det som at mye av dette skyldes hvordan du og ex-en organiserer samværet på. En organisering som går ut over din mann, og nå fikk han nok.. Selvfølgelig er ex-en bekymret og blablabla, nå får han det sikkert enda mer som han vil.

Mannen har sagt unskyld og tilbudt seg å ringe ungene, problem solved? En liten headsup bare.. det er ikke sikkert han gidder å krype for alt mulig rart i fremtiden, så hvis du ikke tar deg sammen er det kanskje han som tar ut skilsmisse om noen år.

Imidlertid, hvis dette er noe som forekommer ofte er det en annen sak, men virker ikke slik ut fra HI.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Takk for mange av svarene. Greit å høre flere synspunkter. Noen av svarene er dog noe unødvendige. Det er vel ikke slik at jeg vurderer skillsmisse BARE pga. dette, men dette var jo toppen av isfjellet, kransekaka, osv. Skjønner at det toppet seg for mannen også, jeg har full forståelse for irritasjonen og sinnet. Men foran barna er det uakseptabelt. Særlig når vi ser på reaksjonen barna sitter igjen med, redselen og alle spørsmålene..

Anonymous poster hash: 1efe3...295

Nå er det jo mye du ikke har fortalt, som kanskje er såpass alvorlig at det rettferdiggjør brudd nr 2 for dine eldste barn og å vokse opp i delt hjem for fellesbarnet.

Men.

Har du tenkt på at også du og eksen i aller høyeste grad forsterker redsel hos barna?

Om du for det første hadde forholdt deg rolig og sagt at du skjønte han var irritert men kunne dempe seg, så ville han kanskje gjort det- og om du/eksen lot ham ta en liten telefon hvor dere ENSTEMMIGE var enige om at "dum oppførsel, var bare sliten og det skal selvsagt ikke gjenta seg" så hadde dette vært bare noen få ubehagelige minutter for barna.

Du sier jo selv at dere spiste is og resten foregikk greit, det er i etterkant barna er vettskremte. Jeg tipper barnefaren, som ellers er en umulig fyr ifølge deg, sikkert bidrar til det.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange av svarene. Greit å høre flere synspunkter. Noen av svarene er dog noe unødvendige. Det er vel ikke slik at jeg vurderer skillsmisse BARE pga. dette, men dette var jo toppen av isfjellet, kransekaka, osv. Skjønner at det toppet seg for mannen også, jeg har full forståelse for irritasjonen og sinnet. Men foran barna er det uakseptabelt. Særlig når vi ser på reaksjonen barna sitter igjen med, redselen og alle spørsmålene..

Anonymous poster hash: 1efe3...295

Men nå kommer du med tilleggsinformasjon som ikke opprinnelig var med. Vi kan jo ikke vite at det er flere grunner til at du vurderer skilsmisse?

Men da ser jeg det jo klarere. Det går dårlig mellom dere fra før, og fordi du allerede er lei ser du på denne episoden som mye mer alvorlig enn den er.

Jeg synes det høres utrolig ut at barna deres er full av redsel og har masse spørsmål. Dette har du selv lagt opp til, ved at du ikke lot mannen unnskylde seg utgangspunktet. I timene som har gått har vel dette vokst for barna også.

Du må skille mellom denne konkrete situasjonen og forholdet deres for øvrig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Takk for mange av svarene. Greit å høre flere synspunkter. Noen av svarene er dog noe unødvendige. Det er vel ikke slik at jeg vurderer skillsmisse BARE pga. dette, men dette var jo toppen av isfjellet, kransekaka, osv. Skjønner at det toppet seg for mannen også, jeg har full forståelse for irritasjonen og sinnet. Men foran barna er det uakseptabelt. Særlig når vi ser på reaksjonen barna sitter igjen med, redselen og alle spørsmålene..

Anonymous poster hash: 1efe3...295

Kva er det som er under havoverflata då? Kva andre ting har han gjort som gjer at du tenker desse tankane?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange av svarene. Greit å høre flere synspunkter. Noen av svarene er dog noe unødvendige. Det er vel ikke slik at jeg vurderer skillsmisse BARE pga. dette, men dette var jo toppen av isfjellet, kransekaka, osv. Skjønner at det toppet seg for mannen også, jeg har full forståelse for irritasjonen og sinnet. Men foran barna er det uakseptabelt. Særlig når vi ser på reaksjonen barna sitter igjen med, redselen og alle spørsmålene..

Anonymous poster hash: 1efe3...295

Alle gjør feil. Det gjør du også.

Barna har gått å lære at det eksisterer sinne, og redsel i verden. Det er ikke noe du kan skjerme dem før (la oss ikke sy puter under armene på ungene), men du kan velge hvordan du vil legge det frem for dem. De har mange spørsmål og de må dere selvfølgelig besvare. Fortell dem at noen gang så blir voksne sinna, det er noe som skjer i blant og at han er veldig lei seg for at de måtte oppleve det sånn.

Anonymous poster hash: a7cbe...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ser litt bort fra den her konkrete situasjonen som mange før meg mener veldig mye fornuftig om, så må du nok innse at ethvert forhold må jobbes for og med. Man kan ikke gi opp så lett som jeg synes du kanskje gjør...

Du er allerede skilt en gang med to skilsmissebarn og nå vurderer du det igjen, med en ett-åring. Hvor er vurderingsevnen og samarbeidsviljen. Og ønsket om å få noe til å fungere?

Man må jobbe for tingene, svelge noen kameler og stille bredsiden til litt!

Det er ingen forhold som varer livet ut uten noen konflikter og uenigheter, eller sinneutbrudd ;).

That's life!

Og en god leveregel er å aldri gå uvenner til sengs. Hverken med barn eller partner!

For det første så blir morgendagen så mye bedre og for det andre; tenk om noe skulle skje i løpet av natten... Sykdom, dødsfall, barn som rømmer hjemmefra osv...

Anonymous poster hash: 8d101...497

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Hvis ungene sliter med denne episoden i ettertid vil jeg tro det er et resultat av DIN reaksjon i etterkant, ikke selve utbruddet. Hadde dere bare sagt unnskyld og glattet over det med en gang hadde de glemt det for lengst.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her igjen..

Mannen min har truet meg det gjentatte ganger. Hvis f.eks. eksen skulle komme for seint når vi skal på turer og vi avtaler en møteplass. At han skal klikke på ham da..

Han har også kommet med stikkere iløpet av påskeferien. At han prater nedverdigende om pappaen til barna, foran barna..



Anonymous poster hash: 1efe3...295
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest åffårno

Trådstarter her igjen..

Mannen min har truet meg det gjentatte ganger. Hvis f.eks. eksen skulle komme for seint når vi skal på turer og vi avtaler en møteplass. At han skal klikke på ham da..

Han har også kommet med stikkere iløpet av påskeferien. At han prater nedverdigende om pappaen til barna, foran barna..

Anonymous poster hash: 1efe3...295

Men faller det deg ikke inn å ta et samlivskurs med mannen du tross alt valgte å få barn med fremfor samlivsbrudd asap?

Alvorlig talt.

Finnes masse tilbud gjennom helsestasjonen og familievernkontor i kommunen, og det er bare å melde seg på.

Er vel bedre å bruke noen timer der og snakke sammen som voksne fremfor å la barna få gjennomgå samlivsbrudd atter en gang?

Endret av åffårno
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver jo at mannen din har vært lei av sjefingen til eksen din lenge. Dette var nok bare dråpen.

Selv om han kunne tatt dette uten barna til stede så tror jeg ikke de tar skade om dette er en engangshendelse.

Litt drøyt å tenke skillsmisse av denne ene gangen også. Det var i tillegg litt din feil.

Anonymous poster hash: e0688...b36

Enig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er et menneske og mennesker har følelser - ble du overrasket nå?

Under ideelle omstendigheter, burde han selvsagt ikke blitt oppfarende ovenfor barna og under ideelle omstendigheter hadde du hatt en x som ikke hadde diktert så mange krav rundt henting og levering.

Og under enda mer ideelle omstendigheter, så hadde du ikke engang hatt en x, men hatt en samlet familie, uten innblanding fra x'er og uten nye menn som må forholde seg til tidligere x'er.

Men livet er ikke alltid ideelt og så lenge han ikke gjør noe som setter dere i direkte fare ( og unger overlever å se foreldrene sine bli sinte en gang iblant).

Det jeg syntes du skulle gjøre er å ... ikke gjøre noe. Mannen innser at det var feil å bli sint foran barna og angrer åpenbart. Hva mer kan du egentlig forlange enn det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle kan bli sinte, men dette var jo litt vell mye, syns nå jeg. Hva skjer neste gang liksom???

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her igjen..

Mannen min har truet meg det gjentatte ganger. Hvis f.eks. eksen skulle komme for seint når vi skal på turer og vi avtaler en møteplass. At han skal klikke på ham da..

Han har også kommet med stikkere iløpet av påskeferien. At han prater nedverdigende om pappaen til barna, foran barna..

Anonymous poster hash: 1efe3...295

Nå var det jo din skyld at mannen din klikket... det var du som oppga feil tidspunkt..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn tåler at et voksent menneske farer opp en sjelden gang, problemet er hvis det skjer hele tiden. Den voksne må bare forklare hvorfor og beklage at han oppførte seg på denne måten og at han skal skjerpe seg. Det gjelder også når du fyrer deg opp. Ellers vil jeg også, som flere andre allerede har gjort, anbefale familierådgivning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om barna dine er så sarte at de ikke tåler dette så får jeg håpe det er det verste de noen gang får oppleve i livet. Forresten så høres det ut som de har det fra deg.



Anonymous poster hash: e0688...b36
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...