Gå til innhold

Jeg trenger virkelig hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg leier en hybel der kjøleskapet har blitt ødelagt.

For å gjøre historien kort, så hadde ledningen i kjøleskapet frosset fast i isen i frysern. (Forrige leieboer hadde ikke fjernet all isen) Da vi skulle fjerne isen, falt den ned og dro ut ledningen/den røk fra der den satt. Nå fungerer verken fryser eller kjøleskap.

Har snakket med utleier, og jeg skal stå for utgiftene. Problemet her er at dette er et gammelt hybelkjøleskap fra ikea som er intergrert i en slik kjøkkenløsning som består av skap/kokeplater/vask, så kjøleskapet er da intergrert inne i skapet. Ser at det kan være vanskelig å få ut kjøleskapet og gjøre det om til skapplass, slik at jeg kunne ha kjøpt et nytt kjøleskap som kunne stå utenfor. Dermed blir da spørsmålet om jeg skal ringe en kjøleskap-reparatør (hva heter det?)

Jeg har vanskeligheter for å finne ut HVEM jeg skal ringe, har søkt etter firmaer som reparerer hvitevarer f.eks. Men finner så lite ut av hva prisen kan bli på dette. Er det noen som vet hva prisen vil bli? Det er kun ledningen i kjøleskapet/fryser som har røket/blitt dratt ut. Noen som vet hvilket firma jeg kan bruke? Bor i Oslo.

SUPERtakknemlig for all hjelp jeg kan få:)



Anonymous poster hash: b64fd...37b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest C'est la vie:)

Hva legger du i et gammelt kjøleskap? (Finnes det en kvittering?)

Dersom det er sannsynlig at kjøleskapet kan ryke på grunn av elding (gammelt), er ikke dette noe du skal stå for. Dette er da normal slitasje som huseier skal stå for. Sjekk dette før du begynner å påkoste deg reparasjoner og eventuelt nytt kjøleskap.

Ikke bli lurt, huseiere kan være sleipe på dette! Det er en grunn til at du betaler husleie (bo og normal slitasje!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket merke er kjøleskapet?

Kanndu anslå hvor gammelt det er?

En reperatør tar flere hundrede kr. Kanskje opp i en tusenlapp bare for å komme og se om noen kan gjøres. Det må du betale uansett om hankan reparere eller ikke.

Men jeg forstår ikke helt hvor ledningen har falt ut, er det fra andre enden enn der hvor pluggen tilmå sette i veggen ledningen har falt ut? Da kan du i tilfelle glemme å reparere for det gjøres ikke.

Anonymous poster hash: d87fb...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg leier en hybel der kjøleskapet har blitt ødelagt.

For å gjøre historien kort, så hadde ledningen i kjøleskapet frosset fast i isen i frysern. (Forrige leieboer hadde ikke fjernet all isen) Da vi skulle fjerne isen, falt den ned og dro ut ledningen/den røk fra der den satt. Nå fungerer verken fryser eller kjøleskap.

Har snakket med utleier, og jeg skal stå for utgiftene. Problemet her er at dette er et gammelt hybelkjøleskap fra ikea som er intergrert i en slik kjøkkenløsning som består av skap/kokeplater/vask, så kjøleskapet er da intergrert inne i skapet. Ser at det kan være vanskelig å få ut kjøleskapet og gjøre det om til skapplass, slik at jeg kunne ha kjøpt et nytt kjøleskap som kunne stå utenfor. Dermed blir da spørsmålet om jeg skal ringe en kjøleskap-reparatør (hva heter det?)

Jeg har vanskeligheter for å finne ut HVEM jeg skal ringe, har søkt etter firmaer som reparerer hvitevarer f.eks. Men finner så lite ut av hva prisen kan bli på dette. Er det noen som vet hva prisen vil bli? Det er kun ledningen i kjøleskapet/fryser som har røket/blitt dratt ut. Noen som vet hvilket firma jeg kan bruke? Bor i Oslo.

SUPERtakknemlig for all hjelp jeg kan få :)

Anonymous poster hash: b64fd...37b

Google merket og modell på kjøleskapet. Er du heldig kanskje du får kjøpt samme på salg eller brukt

Anonymous poster hash: 92a77...f35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg leier en hybel der kjøleskapet har blitt ødelagt.

For å gjøre historien kort, så hadde ledningen i kjøleskapet frosset fast i isen i frysern. (Forrige leieboer hadde ikke fjernet all isen) Da vi skulle fjerne isen, falt den ned og dro ut ledningen/den røk fra der den satt. Nå fungerer verken fryser eller kjøleskap.

Har snakket med utleier, og jeg skal stå for utgiftene. Problemet her er at dette er et gammelt hybelkjøleskap fra ikea som er intergrert i en slik kjøkkenløsning som består av skap/kokeplater/vask, så kjøleskapet er da intergrert inne i skapet. Ser at det kan være vanskelig å få ut kjøleskapet og gjøre det om til skapplass, slik at jeg kunne ha kjøpt et nytt kjøleskap som kunne stå utenfor. Dermed blir da spørsmålet om jeg skal ringe en kjøleskap-reparatør (hva heter det?)

Jeg har vanskeligheter for å finne ut HVEM jeg skal ringe, har søkt etter firmaer som reparerer hvitevarer f.eks. Men finner så lite ut av hva prisen kan bli på dette. Er det noen som vet hva prisen vil bli? Det er kun ledningen i kjøleskapet/fryser som har røket/blitt dratt ut. Noen som vet hvilket firma jeg kan bruke? Bor i Oslo.

SUPERtakknemlig for all hjelp jeg kan få :)

Anonymous poster hash: b64fd...37b

Skapet å kanskje delvis demonteres for å få ut kjøleskapet og evt få inn et nytt

Anonymous poster hash: 92a77...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Takker for svar. Dette er et hybelkjøleskap fra IKEA, det er en slags kjøkkenløsning med skap, vask, kokeplater - der kjøleskapet er intergrert inne i skapet. Det er Attityd fra ikea, og er ikke lenger i salg..

Hvilket merke er kjøleskapet?

Kanndu anslå hvor gammelt det er?

En reperatør tar flere hundrede kr. Kanskje opp i en tusenlapp bare for å komme og se om noen kan gjøres. Det må du betale uansett om hankan reparere eller ikke.

Men jeg forstår ikke helt hvor ledningen har falt ut, er det fra andre enden enn der hvor pluggen tilmå sette i veggen ledningen har falt ut? Da kan du i tilfelle glemme å reparere for det gjøres ikke.

Anonymous poster hash: d87fb...131

Dette skjedde et par dager etter jeg fikk nøkkelen. Fryseren var ikke avrimet, og en ledning som var INNE i frys/kjøleskap hadde fryst fast inni isblokk i fryser. Isblokken falt ned, og dro med seg ledningen, altså den røk. Dermed fungerer det ikke lenger..

Om det er et gammelt kjøleskap er det uansett billigere å kjøpe nytt.

For reperatør, f. eks http://www.elfix.no

Kontaktet elfix, men fikk svar på mail om at "de ikke kunne reparere denne skaden"

Jeg ønsker kjøpe nytt kjøleskap, men det er trangt om plassen her og med tanke på at kjøleskapet som er nå er intergrert i skapet på kjøkkenløsningen, vil et nytt kjøleskap ta opp en del plass og virket som utleier ikke ville dette.

Jeg har kontakten WP-service (whirlpool) som svarte meg at det vil bli 1090kr + deler.

Det er kun ledningen inni kjøleskapet (ikke spør meg hvorfor det hang en ledning der inne) - noen som har noe peiling på hva prisen for "deler" vil bli???
Blir det over 2000 tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta heller å gå inn på elkjøp.no, lefdal.com el. Expert.no og se ha et lite kjøleskap koster. Snakk og med utleier, det høres ikke rimelig ut som om du skal betale for dette. Husket du å ta bilde av isen og dette før isen smeltet?

Anonymous poster hash: d87fb...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da virkelig ikke du som skal betale for denne skaden!



Anonymous poster hash: 79aa6...461
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres merkelig ut at du skal betale for noe forrige leietager ikke har gjort.

Han eller hun skulle ha rimet av fryseren, og huseier skulle ha sjekket det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal IKKE betale for dette! Huseier snyter deg!



Anonymous poster hash: 4aa47...8c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dette er en gammel tråd. Men hva med å sjekke med forbrukerkontoret - de vil fortelle deg hvilke rettigheter du har når det gjelder akkurat dette.

Hvordan gikk det med dette så langt ? Update ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...