Gå til innhold

Fargeforandring i pels hos hund


enavdem

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og samboer sitter å titter på hunder, og tenkte etter litt ''om og men'' å skaffe en omplasseringshund! :)

Der vi tenker å adoptere hund fra, om aktuelt, er IARA (International Animal Rescue Alliance). Har noen erfaring med å skaffe hund her fra disse?

Er det noe man MÅ få med se fra slike steder når det kommer til informasjon om hunden? Har selv kriterier som helseinformasjon og vaksinasjonskort.

Vedlegger ved et bilde av tassen da vi lurer på det med forandring i pels hos hunder...

Lest at om de som har svart snute og er svart under øyne, vil utvikle mer svart pels? Og dersom det er brunt på disse stedene, vil de bli brun, stemmer dette?...Så langt jeg greier å se er den i hvertfall mørkebrun, lysebrun og noe grå? :klo: Vel, dette er bare for nysgjerrighetens skyld, så ikke tolk det som om vi er mer på utseende enn personlighet hos hunden!

Den infomasjonen jeg har foreløbig om hunden er:

''Dorak, male, born about 01.01.2015. Dorak and his siblings seem to be a small mix with German shepherd. From their present looks we suppose Dorak will be between 8-10 kilos when fully grown. Dorak is adorable and social. An angel that needs a home!''

Takk på forhånd! :)

post-85157-0-47786700-1427481505_thumb.j

Endret av enavdem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig søt hund, og det er kjempeflott at dere har bestemt dere for å skaffe dere en omplasseringshund. Men jeg vil instendig råde dere til å skaffe dere en omplasseringshund i Norge. Vi har mer enn nok av hunder som trenger nytt hjem her innenlands. Det er også skummelt å få hund inn fra utlandet både med tanke på sykdommer og fordi man vet absolutt ingenting om helse og gemytt på foreldredyrene til valpen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig søt hund, og det er kjempeflott at dere har bestemt dere for å skaffe dere en omplasseringshund. Men jeg vil instendig råde dere til å skaffe dere en omplasseringshund i Norge. Vi har mer enn nok av hunder som trenger nytt hjem her innenlands. Det er også skummelt å få hund inn fra utlandet både med tanke på sykdommer og fordi man vet absolutt ingenting om helse og gemytt på foreldredyrene til valpen.

Forsåvidt enig i det. Har ei venninne som adopterte hund derfra, og ble så fornøyd at hun anbefalte dem til oss. Men samtidig hevder hun at hun var heldig med hunden!

Har du noen sider vi kan titte på til anbefaling? Vi vet om FOD, men kom gjerne med innspill. Vanskelig å skille mellom hvem som er seriøse og hvem som er ikke, så tips settes stor pris på! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Her er en liste over de uavhengige frivillige organisasjone.

Og her er listen over Dyrebeskyttelsens lokalavdelinger

Jeg kjenner dem ikke alle i detalj, men jeg kjenner noen av dem, og det er ikke aldeles umulig at dersom du spør om en spesifik orgnanisasjon så er det noen her inne som kjenner den :)

Signerer ellers Tabris, klokt innlegg :Nikke:

edit: Delte lenken og la originalinfo.

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...