Gå til innhold

Tips til hund i liten leilighet?


Gjest Penelopee

Anbefalte innlegg

Gjest Keikolina

Så gøy! Hvor ofte klipper du den? Hvordan er den å ha med på tur? Kan man gå lengre turer i fjell og mark? Og et siste spørsmål; går det fint å ha den med på tur når det er vinter, snø og kaldt? Mener jeg har hørt noe om at slike hunder fryser lett.

Klipper den en gang i halv året, må se an, oftere i ansiktet, men for å være ærlig er det ikke mye til tur hund nei, fryser lett og bør ha klær.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er en uting å ikke la hunder løpe løs jeg da.

Anonymous poster hash: 09f3e...8a4

Finn deg isåfall et område uten mennesker. Har møtt løse hunder litt for mange ganger i parker og turområder, hvor man ikke ser snurten av eier i nærheten... Jeg er ikke redd for hunder, men synes fortsatt ikke det er komfortabelt å ha en løs hund som står og knurrer på meg.Uansett størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg isåfall et område uten mennesker. Har møtt løse hunder litt for mange ganger i parker og turområder, hvor man ikke ser snurten av eier i nærheten... Jeg er ikke redd for hunder, men synes fortsatt ikke det er komfortabelt å ha en løs hund som står og knurrer på meg.Uansett størrelse.

Synes folk er blitt hysteriske når det gjelder hund. Selvfølgelig om hunden knurrer er det ikke ok - men det har ALDRI hendt meg at en løs hund har kommet bort for å knurre.

Hunden min vil gjerne hilse på folk men han knurrer ikke og er aldri ute av syne.

Folk som ikke lar hunden løpe løs minst ett par ganger i uken trenger ikke å ha hund.

Anonymous poster hash: 09f3e...8a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg isåfall et område uten mennesker. Har møtt løse hunder litt for mange ganger i parker og turområder, hvor man ikke ser snurten av eier i nærheten... Jeg er ikke redd for hunder, men synes fortsatt ikke det er komfortabelt å ha en løs hund som står og knurrer på meg.Uansett størrelse.

Synes folk er blitt hysteriske når det gjelder hund. Selvfølgelig om hunden knurrer er det ikke ok - men det har ALDRI hendt meg at en løs hund har kommet bort for å knurre.

Hunden min vil gjerne hilse på folk men han knurrer ikke og er aldri ute av syne.

Folk som ikke lar hunden løpe løs minst ett par ganger i uken trenger ikke å ha hund.

Anonymous poster hash: 09f3e...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så får vi være enige om å være uenige for det meste.

Men jeg står på at en italiensk mynde bør man være forsiktig med å slippe i et åpent område, særlig om det er bilvei i nærheten, fordi de skvetter veldig fort og da kan de stikke av fort, og det kan bli farlig. Jeg snakker av erfaring her. Enten bør man finne et inngjerdet område hvor hunden kan løpe alt den vil, eller så bør man bruke langline. Jeg tipper at TS bor relativt midt i en by mtp på størrelse på leilighet og slik. Det er ikke alle byer det er lett å komme seg til hundepark, det er ikke overalt det finnes enda engang. Derfor langline-forslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Penelopee

Chihuahua, kvikke glade små hunder, spreke på tur og søte kosebamser inne

Anonymous poster hash: 2a394...737

Bjeffer ikke de ganske mye? Eller det har vel kanskje mer med hvordan de oppdras? Har også hørt at de har tendenser til å være aggressive.

Trodde også de ble fort slitne på tur. Hvordan er de i kulden? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jalapeno

I bunn og grunn synes jeg et er uheldig å ha hund om man bor i by. Synes de som har hund bør ha nærhet til terreng og større områder for å la hunden utfolde seg i naturen, det den tross alt er skapt for. Det er alt for mange hunder i Norge i dag. Folk har hund for å kosens skyld og bikkja tilbringer kanskje 2/3 (minst) av livet sitt i passive situasjoner innendørs, mange til og med i bur.

Synes heller ikke en halvtime eller times luftetur langs asfaltkanten er i nærheten av å erstatte den fysiske aktiviteten en hund bør få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Penelopee

I bunn og grunn synes jeg et er uheldig å ha hund om man bor i by. Synes de som har hund bør ha nærhet til terreng og større områder for å la hunden utfolde seg i naturen, det den tross alt er skapt for. Det er alt for mange hunder i Norge i dag. Folk har hund for å kosens skyld og bikkja tilbringer kanskje 2/3 (minst) av livet sitt i passive situasjoner innendørs, mange til og med i bur.

Synes heller ikke en halvtime eller times luftetur langs asfaltkanten er i nærheten av å erstatte den fysiske aktiviteten en hund bør få.

Nå bor jeg ikke midt i sentrum, bor et steinkast unna fine områder for turgåing ute i skog og mark. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjeffer ikke de ganske mye? Eller det har vel kanskje mer med hvordan de oppdras? Har også hørt at de har tendenser til å være aggressive.

Trodde også de ble fort slitne på tur. Hvordan er de i kulden? :)

Min bjeffer omtrent aldri og finnes ikke aggresiv, hilser og slikker hånden til alle hun møter.

Kan gå ganske langt uten å bli sliten, og har på seg en ullgenser ute om vinteren.

Anonymous poster hash: 2a394...737

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjeffer ikke de ganske mye? Eller det har vel kanskje mer med hvordan de oppdras? Har også hørt at de har tendenser til å være aggressive.

Trodde også de ble fort slitne på tur. Hvordan er de i kulden? :)

Jeg har chihauhua. En liten koseklump av dimensjoner, kan være med på lange fjellturer, god helse, svært lite bjeffing! :-) Anbefales på det varmeste, så lenge du velger riktig oppdrett og gir den det stimuliet en hund faktisk trenger! :-)

Anonymous poster hash: f9f5b...6fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størrelsen på leiligheten betyr ingenting, de skal slappe av når de er inne. Les deg opp om raser, alle vil jo anbefale den rasen de selv har, for alle synes jo egne hunder er best:p kjøp deg en bok om positiv trening. Jeg anbefaler 100% positiv hverdagslydighet av arne aarrestad, jeg var på kurs med forfatteren og synes han fantastisk. Nå valp er i boks bestiller du et valpekurs der de bruker positiv forsterkning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å lese litt på canis. Finnes tullinger der også, men mange der er flinke med Hund. De var ivertfall det når jeg brukte det. Det finnes utrolig mange problemstillinger man ikke har tenkt over før. Når jeg fikk meg valp for første gang hadde jeg allerede lest veldig veldig mye, og visste hvordan jeg ville ha det. Allikevell gjorde de som jobbet i dyrebutikken alt de kunne for å presse på meg et bur. noe jeg heldigvis ikke gikk på. Hunder er ikke burdyr, og bør så absolutt få springe løst uten bånd i naturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Penelopee

Størrelsen på leiligheten betyr ingenting, de skal slappe av når de er inne. Les deg opp om raser, alle vil jo anbefale den rasen de selv har, for alle synes jo egne hunder er best:p kjøp deg en bok om positiv trening. Jeg anbefaler 100% positiv hverdagslydighet av arne aarrestad, jeg var på kurs med forfatteren og synes han fantastisk. Nå valp er i boks bestiller du et valpekurs der de bruker positiv forsterkning:)

Tusen takk for godt svar! :-) Det skal jeg gjøre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...