Gå til innhold

Nakendusjing med fremmed


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oi, jeg så for meg at jeg var nødt til å dusje sammen med fremmede i en svømmehall ol og at vakten var en badevakt..

Men ok, da er det ett fett hvilken rekkefølge jeg hadde dusjet ned disse folka.

Fortsatt kvinne, voksen og hetero.

Det kan godt være fremmede i en svømmehall og vakten kan være en badevakt.

Det er egentlig to spørsmål som stilles: Hvordan vil du sortere de fire og hvor går grensen mellom hva som er greit eller ikke. Dette er to nesten uavhengige spørsmål. Flere kan ha akkurat samme rekkefølge mens en av de sier alle fire er greit, en sier at bare to er greit mens en sier at ingen er greit.

jeg er nekter å dusje med noen av de. jeg liker ikke være naken med fremmede folk. jeg har absolutt ingen problemer med det hjemme. bor alene så kansje ikke så rart. men har bodd med en venninne og har hatt samboer. ingen problem. men fremmede mennesker nei takk.

jeg er jente og 23.

Anonym poster: c8900b01c660993d6cbd7cf4ab9c3ff0

Men selv om du ikke ville dusje med noen så har du vel en rekkefølge? Graden av tvang for å velge vil selvfølgelig variere fra person til person og er ikke spørsmålet her. Vi bare forutsetter at det er en tvangssituasjon. For noen kan siste mulighet for en dusj før de må rekker et fly være grunn nok til at de hopper inn i dusjen med en fremmed på studentidretten når de andre dusjene er defekte. For andre er det kanskje først når man blir truet på livet at man ville tørre å dusje med andre.

Anonym poster: 2593e21cc56dcff2d7693f206f29892b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bryr meg ikke. Hvorvidt noen fantaserer om meg når de seg meg naken eller fullt påkledd er helt likegyldig. Så lenge ingen er synlig opphisset og det er tydelig at det er jeg som hisser de opp, så spiller det ingen trille hvem som står under dusjen ved siden av meg.

Hetero kvinne, 24.

Anonym poster: 8201f69cfba76e337d2bec6b82d3906b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle på en gang! Fordi når jeg blir stiv pga jentene så kan jeg bare si "slapp av! det er på grunn av den heterofile mannen". På den måten blir det ubehagelig for flest mulig, mens jeg ler inn i meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten av sporing: Hmm veldig Mange som syns det er greit å dusje helt nakne med hvem som helst. Når jeg drar i svömmehallen får jeg ikke intrykk av det samme. For der dusjer minst halvparten ( når jeg har värt der) med badetöy på. Jeg legger merke til dette fordi jeg selv dusjer naken med andre og hater det ;-) ( men det blir helt klart renest!

På babysvömming er det INGEN av mammane som dusjer nakne!!

Ville vel helst dusjet med kvinner ( uansett legning) i stede for menn :-)

Kvinne 21

Endret av sajk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det hadde vært mange der av begge kjønn hadde ingenting gjort noe - jeg hadde lett dusjet med alle.

Hvis det bare var meg og en annen :

1. kvinne, uansett legning

4. mann, uansett legning.

edit: jeg er kvinne og i 20-årene.

Endret av melly666
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg skal være så tåpelig å generalisere ut fra egen erfaring, er det mer sannsynlig at den homofile mannen stirrer så mye og så usjenert at jeg føler meg ukomfortabel - 'Næmmen! En naken dame! Det ser jeg ikke så ofte!' :fnise: mens de andre konsentrerer seg hardt om å se en annen vei. Men egentlig bryr jeg meg ikke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Tråden ryddet for avsporing.

Spørsmål tas i egen tråd på Ris&Ros eller i PM.

Lille-pus (mod)

Edit: Debattantene bes holde seg til trådstarters spørmål.

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helst til minst:

Heterofil kvinne

Homofil mann

Lesbe (Rykker opp om hun er pen)

Heterofil mann

Er ikke noen fan av fellesdusjing med fremmede, og når jeg først må det, så ville jeg foretrukket at det er noen som potensielt liker/tenner på kroppen min. Synes også en pen kvinnekropp er vakker å se på. Jeg føler at det er en viss grad av seksuell spenning til stede om vi ser på hverandre uansett, selv om ingen av oss nødvendigvis er interessert. Derfor blir det ekstra rart for meg om det er andre heteroseksuelle menn.

Endret av Eriks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heterofil kvinne på 27 selv,

om jeg skulle dusje med fremmede hadde kvinnene (i uspesifisert rekkefølge) vært å foretrekke. Deretter mennene, også i uspesifisert rekkefølge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne benytte meg av anledningen til å takke trådstarter for den svært viktige opplysningen om at man er naken når man dusjer. Har lenge visst at noe var galt med meg, og det har vært veldig frustrerende å måtte bytte klær såpass ofte, men nå har jeg, takket være TS, forstått at det er sånn at man tar AV klærne først før en dusjer! Tusen takk for info! :)

Ellers foretrekker jeg å dusje med eget kjønn, og anser meg for å være mer heterofil enn skeiv.

Anonym poster: 15dcbc04b7cc055fa7799337ea651859

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spør jeg om dette? Ut fra svarene ville man kunne tolke om forholdet til nakendusjing i hovedsak skyldes opplæring, forsiktighet i forhold til andres seksualitet eller forsiktighet i forhold til egen seksualitet. Det er også interessant om dette forandrer seg mye med alder.

Anonym poster: 2593e21cc56dcff2d7693f206f29892b

Satt også som et spørsmålstegn her pga ordet 'nakendusjing', før jeg kom på å hørt rykter om at å dusje med badetøy/undertøy faktisk var et fenomen sørpå. (nord-norge her) Her nord dusjer folk i alle aldre nakne i fellesdusjen.

Jeg ville foretrukket å dusje sammen med kvinner, (uansett legning), framfor å dusje sammen med menn - også det uansett legning. For meg handler det mer om å gjøre private ting i samme rom som folk som har de samme 'delene' enn at situasjonen er seksualisert.

Når det gjelder holdningen til 'nakendusjing' så hadde det vært interessant å vite hvilken landsdel folk kommer fra? :) Har en følelse av at det å dusje med badetøy på er mest utbredt i større byer sørpå? Kanskje?

Endret av inox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mann, 53 år.

Slik jeg leser spørsmålet, bygger det på en forestilling om at dusjing sammen med andre i seg selv er en seksuell aktivitet.

Jeg deler ikke den forestillingen.

Felles dusj er derfor helt uproblematisk, helt uavhengig av kjønn og seksuell legning til de jeg er sammen med.

Jeg ser på dusjing og bading med klær på som absurd. Jeg bader alltid uten klær. Det er ikke en seksuell aktivitet.

Jeg har aldri opplevd det som problematisk å bade naken i dusjer eller badstuer, men jeg unngår fulle tekstilstrender og svømmehaller. Jeg går helst på nakenstrender/organisert naturistbading eller finner en plass for meg selv og de jeg er sammen med. Men det går også fint å bade naken på tekstilstrender og i svømmehaller dersom det ikke er for fullt og man er litt diskret.

Anonym poster: 0b5fd2255fed0ef3d03d8eb4e5c2e23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hetrofil mann på 21 år.

1. Heterofil dame

2. Lesbisk dame

3. Heterofil mann

4. Homofil mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si at du var nødt til å dusje naken med en fremmed, i hvilken rekkefølge vil du foretrekke å dusje sammen med en lesbisk dame, heterofil dame, homofil mann og heterofil mann. Kommer noen av disse likt ut? Hvor langt ned på lista er det greit å dusje med de?

Rar problemstilling, i hvilken sammenheng skulle denne situasjonen oppstå? Jeg ville ikke gjort noen av delene.

Anonym poster: ba1550a33d381cb8426ed07cc148777a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det en utenkelig situasjon , dusjer aldri med fremmede . Skulle det bli en " krise" så blir det heller en kroppsvask på et lukket handicaptoalett/stellerrom :)

Anonym poster: 63cd5f85615af6791949dd90df522e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rar problemstilling, i hvilken sammenheng skulle denne situasjonen oppstå? Jeg ville ikke gjort noen av delene.

Anonym poster: ba1550a33d381cb8426ed07cc148777a

For meg er det en utenkelig situasjon , dusjer aldri med fremmede . Skulle det bli en " krise" så blir det heller en kroppsvask på et lukket handicaptoalett/stellerrom :)

Anonym poster: 63cd5f85615af6791949dd90df522e73

Det første (og viktigste) spørsmålet er for å finne ut om vi gjør forskjell på kjønn, andres og egen legning o.s.v. For langt de fleste av oss er dette uaktuelt og selvfølgelig ikke en reell problemstilling. For de fleste av oss må vi være i en hypotetisk tvangssituasjon for å gjøre et slikt valg. Hva slags hypotetisk tvangssituasjon som må til vil selvfølgelig variere fra person til person. Noen trenger ikke tvang i det hele tatt. For andre holder det med trusselen om å ikke få dusjet før man drar på byen. For noen kan trusselen om tap av sosial status e.l. være tilstrekkelig. I den andre ytterligheten har vi de som kun ville dusjet med andre hvis deres eget, barna eller andres liv ble truet. Men hva som skal til av tvang for den enkelte er irrelevant for akkurat dette spørsmålet. Jeg antar at selv dere ville dusjet med andre hvis alternativet var å bli drept. Dette spørsmålet har dere ikke svart klart på men det må tolkes slik at dere uansett trussel ikke ville gjort forskjell på de fire kategoriene. Kjønn og legning har altså ingen betydning for dere.

Det andre spørsmålet er om hva man synes er greit uten trusseler av betydning. Det er langt mer relevant for de fleste. Det spørsmålet har dere besvart bra.

Til det siste spørsmålet om deres kjønn, alder og seksuelle legning har dere ikke skrevet noe. Det kan det da ikke være så vanskelig å svare på? Når dere ikke engang kan svare på dette så blir deres svar på spørsmål to mindre interessant.

Jeg har litt problem med å forstå hvorfor dere svarer på en tråd når dere ikke en gang klarer å gå inn i den hypotetiske problemstillingen tråden forutsetter.

Anonym poster: 2593e21cc56dcff2d7693f206f29892b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...