Gå til innhold

Hva blander du vodka med?


super-s

Anbefalte innlegg

Ikke for å starte en diskusjon om hva som er best, men her spurte jo ts etter tips til hva hun kunne blande vodkaen med, altså har hun tydeligvis ikke tenkt å drikke den bar uansett. Men hver sin smak så klart :)

Anonymous poster hash: d7960...bd3

Neida, men hun virket til å være uerfaren, så det skader jo ikke si nevne et alternativ som også fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jeg ikke lagt merke til, har ikke kjøpt Bacardi på annet enn taxfree på lenge. Jeg har fått dilla på Prosecco (italiensk musserende). Friskt og utrolig lett-drikkende ;) Men det kan godt være det har blitt dyrere ja.

Anonymous poster hash: d7960...bd3

Jeg husker ikke akkurat hva det kostet, men det var over 300kr, og da blir det for dyrt for min del..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvilken type vodka jeg kjøper da.
Om det er vanlig vodka uten smak er den god å drikke bar med isbiter. Her kommer russisk vodka helt klart på førsteplass!

Ellers så blander jeg med feks sprite, burn, redbull, cola, coolaid(ulike smaker) eller hvis det er helt tomt for blandevann så har jeg brukt vanlig saft også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare som et tips: Kjøp rom neste gang. Like mye prosent alkohol, men med en mye rundere og mildere smak. At jeg noen gang har giddet å drikke vodka i stedet for rom skjønner jeg ikke. Men jeg visste vel ikke om rom da.Du kan for eksempel kjøpe Bacardi Bianco (hvit rom uten smak) eller Barcardi Lemon som et tilsatt litt sitronsmak. Kan blandes med det samme som vodka. Anonymous poster hash: d7960...bd3

Her anbefaler du jo bare møkka-rom!

Skal man drikke rom må man drikke en ordentlig mørk rom, alt annet holder ikke mål. Men man kan lage greie drinker på Bacardi, da.

Hilsen hun i baren

Anonymous poster hash: fda58...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er Roses Lime? Kanskje jeg skal prøve dette :)

Det er en flaske alkoholfritt blandevann de selger i dagligvaren. Den er god som essens til flere drinker.

Ikke dum å ha i huset.

Du kan lage deg en drink av sprite, vodka, RosesLime og appelsinjuice uten fruktkjøtt på samme måten som du lager den en 747. Da kalles den en Ragnar.

Også god. Likes gjerne godt av menn, også.

Ha i en båt med lime halv appelsinskive og is.

Ellers er det klassisk å blande vodka med 7Up eller Sprite og ha is og en dæsj limejuice eller en limebåt i glasset. Lett å drikke og ikke dyrt som blandevann.

Har du ikke så lyst på søtt kan du blande med Schweppes av den typen du liker best, eller appelsinjuice.

Glem alt om cola, urge, battery og red bull. Det smaker ikke noe særlig.

Endret av Buzz_Lightyear
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her anbefaler du jo bare møkka-rom!

Skal man drikke rom må man drikke en ordentlig mørk rom, alt annet holder ikke mål. Men man kan lage greie drinker på Bacardi, da.

Hilsen hun i baren

Anonymous poster hash: fda58...4a7

Enig med du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en flaske alkoholfritt blandevann de selger i dagligvaren. Den er god som essens til flere drinker.

Ikke dum å ha i huset.

Du kan lage deg en drink av sprite, vodka, RosesLime og appelsinjuice uten fruktkjøtt på samme måten som du lager den en 747. Da kalles den en Ragnar.

Også god. Likes gjerne godt av menn, også.

Ha i en båt med lime og is.

Ellers er det klassisk å blande vodka med 7Up eller Sprite og ha is og en dæsj limejuice eller en limebåt i glasset. Lett å drikke og ikke dyrt som blandevann.

Har du ikke så lyst på søtt kan du blande med Schweppes av den typen du liker best, eller appelsinjuice.

Glem alt om cola, urge, battery og red bull. Det smaker ikke noe særlig.

Takk for tips.

De siste du nevner skjer ikke uansett, det smaker mildt sagt jævlig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StarBar

Jeg pleier ofte å blande med funlightsaft(fruktfest) og sprite! Det er veldig godt, og ganske økonomisk(blander i litt vann også)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her anbefaler du jo bare møkka-rom!

Skal man drikke rom må man drikke en ordentlig mørk rom, alt annet holder ikke mål. Men man kan lage greie drinker på Bacardi, da.

Hilsen hun i baren

Anonymous poster hash: fda58...4a7

Hun skulle jo blande den, ergo grei å lage drink med -som du selv skriver.

Mørk rom blir jo noe helt annet igjen. Jeg tenkte i forhold til vodka som du blander til en drink/dram.

Anonymous poster hash: d7960...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skulle jo blande den, ergo grei å lage drink med -som du selv skriver.

Mørk rom blir jo noe helt annet igjen. Jeg tenkte i forhold til vodka som du blander til en drink/dram.

Anonymous poster hash: d7960...bd3

Da ville jeg gått for Martini og ikke Bacardi.

Martini Bianco og is til vodka.

Bacardi Bianco bruker du til mojitos.

Endret av Buzz_Lightyear
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her anbefaler du jo bare møkka-rom!

Skal man drikke rom må man drikke en ordentlig mørk rom, alt annet holder ikke mål. Men man kan lage greie drinker på Bacardi, da.

Hilsen hun i baren

Anonymous poster hash: fda58...4a7

Jeg er ikke uenig, men du sier jo ikke hva du mener vedkommende bør kjøpe.

Er du f.eks fornøyd med Havanna club, eller liker du Rhum Agricole, Rum fra Jamaica, Barbados, Trindad osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God vodka (fks Zubrowka) drikker jeg helst ren, rett fra fryseren. "Kjip" vodka blander jeg med ananasjuice. Skikkelig godt :sikle:

Og Zubrowka med eplejuice (helst ferskpresset) er en uslåelig kombinasjon :)

Endret av PrinsesseNila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg gått for Martini og ikke Bacardi.

Martini Bianco og is til vodka.

Bacardi Bianco bruker du til mojitos.

Men Martini Bianco har så vidt jeg husker mye lavere prosent. 15 eller 20 tror jeg. Så det var derfor jeg foreslo Bacardi. Men nå gidder jeg ikke å diskutere dette lenger :)

Anonymous poster hash: d7960...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pleier å lage en drink som heter Hangover, og den er sååååå god!!! Litt syrlig smak.

Smirnoff ICE, grønn Mickey Finn, Battery og vodka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forskjellige kombinasjoner som jeg liker feks;

-Vodka, sprite og en båt lime.

-Vodka, tranebærjuice og scweppes russian.

-Vodka, tranebærjuice, appelsinjuice, ferskenlikør og lime båt.

-Vodka, burn

- Vodka, frossne jordbær, to ts sukker og sitron eller limejuice i blenderen.

-vodka, vaniljeis, fløte, og enten frossne jordbær eller sjokoladesaus i blenderen med krem på toppen.

-vodka, ananas juice og tranebær juice.

Det er noen av mine favoritter, ellers så kan du sjekke ut tipsy bartender på YouTube han lager også gode drinker.

Anonymous poster hash: 45aa8...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...