Gå til innhold

hvor mange grader har du det inne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18,0 i oppholdsrom og bad. Skjønner ikke hvordan andre har råd til å ha det varmere. Jeg dusjer sjeldent og sløser ikke strøm, men har strømregninger på oppmot 3500 i de kaldeste månedene.

Anonymous poster hash: 17f4f...5d6

Jøss, hvordan er det mulig? Har du et ekstremt stort hus som er veldig dårlig isolert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg MÅ ha det varmt...Har Fibromyalgi som gjør at jeg fryser stort sett hele tiden...så 23-24 grader er helt normalt hos meg :)

Har også FM, og har ca samme temperatur inne. Har jeg lavere temperatur så klarer jeg ikke stå opp om morgenen Endret av Flunka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 21 grader i oppholdsrom. Litt for kaldt for meg da jeg er en frossenpinn, men mannen holder på å svette i hjel. Så, jeg fyrer ofte i peisen for å få det varmere.

Soverommet derimot må jeg ha det kaldt, så der har vi alltid vinduet åpent om natta, selv med flere minusgrader ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, og orker ikke kjøpe inn termometer kun for å få vite hva innetemperaturen er til enhver tid. Tipper litt over 20, varmt nok til at jeg overlever, men kaldt nok til at jeg må ha lester og genser på.

Anonymous poster hash: d40a4...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paramount

Har også FM, og har ca samme temperatur inne. Har jeg lavere temperatur så klarer jeg ikke stå opp om morgenen

Akkurat sånn jeg har det også! Ja til høy innetemperatur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

rundt 20, men ofte litt under. jeg synes det blir så innestengt om jeg ikke lufter litt, så har som regel ikke vinduene helt igjen. synes det er bedre att det er litt kaldt og frisk luft, så får jeg heller kle på meg litt mer.

men gulvet her er alltid kaldt, selv midt på sommeren, så jeg har stort sett alltid på meg tøfler eller tykke sokker inne for å ikke fryse på beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

19-20 grader som regel. Blir slapp og tung i hodet dersom det er varmere. Er dame, siden noen spurte om damer liker det varmere enn menn. Mannen min kunne nok tenkt seg å senke temperaturen et par grader, men da blir jeg så kald på fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19-20 grader

Stue/kjøkken/soverom er samme rom, så kan ikke ha det for varmt på natten og ikke for kaldt om dagen. Men sitter innpakket i pledd på dagtid, men jeg digger å pakke meg inn ;)

Er gutt



Anonymous poster hash: 42446...f95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, hvordan er det mulig? Har du et ekstremt stort hus som er veldig dårlig isolert?

90 kvadrat, men det er ganske trekkfullt. Er på AAP og får ikke lån til å isolere, så det er en ond sirkel.

Anonymous poster hash: 17f4f...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24-27 kaldere på soverom og kjøkken. Jeg lever med litt for lav fettprosent, har likfingre så hele høgrearmen kjennes ut som is innimellom, og liktær så går med ullgenser og ullsokker i tillegg til å ha det varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm kanskje jeg har fybriomalgi (?)! Vet ikke hva det er men :P

Neida, fra spøk til alvor. Jeg er jente og fryser kjempelett. Har bodd i Karibia og frøs nesten hele året, bortsett fra i august.

Men, jeg har lavt stoffskifte, da er forbrenningen lavere og man fryser lettere. Jeg går på medisin nå og legen sier det er på normalt nivå nå. Jeg fryser ikke like ekstremt som før, men mer enn mange likevel føler jeg. Det er faktisk helt grusomt å være en frossenpinn, å fryse er helt forferdelig jævlig! Det gjør vondt, man blir slapp og sløv, leddene stivner og jeg blir kjempegrinete. Når det er sol føler jeg meg som et solcellepanel som fanger opp energi ;)

Blir også kjempefort syk når det er kaldt, noe jeg har fått bekreftet er tilfelle av legen. Jeg tåler det rett og slett ikke. Men ikke så rart. Man blir ikke direkte syk av å fryse, men immunforsvaret synker når man fryser slik at man blir fortere syk.
Vil bare forøvrig også nevne at man i gamle dager snakket om optimal innetemperatur, men i dag har man gått bort fra det for det er for mange faktorer å ta hensyn til. Bla. vil man med høyere temperatur, som 25 grader, oppleve økt trivsel og produktivitet, så er en del kampanjer rettet mot bedrifter med mye stillestittende arbeid nå, hehe. Jo lavere temperatur du har jo mer er du også utsatt for muggsopp. Men der igjen er det faktorer, har du kjempelite luftfuktighet kan du ha lavere temperaturer. Forøvrig bør ikke soverom være mye kaldere enn resten av huset, da varm luft uansett siger inn og treffer kald vegg, som da gir kondens. Selv om jeg og faktisk foretrekker å ha det kaldere på soverom. Må nå venne meg til høyere temperatur på soverom siden vi fikk mugg pga de kalde veggene. Vi har veldig høy luftfuktighet og må da ha høyere temperatur, men har skaffet avfukter for å bøte litt på det.

Det er nok et faktum at jenter fryser lettere enn gutter. Leste noe om dette engang, noe med at blodet beveger seg litt ulikt og det gjør at jenter fryser lettere, men husker ikke hvordan. Kan sikkert googles :) Heldigvis for meg er kjæresten akkurat som meg, så vi kan ha det behagelig. Kjæresten min er forøvrig litt undervektig hvis det har noe å si. Stueovnen står nå på 24 grader, men må gå med ullsokker/tøfler, soverom ca 25 på dagen og 20 om natta. Det tyder på at medisinen har virket, da jeg hadde lavt stoffskifte var det 28 grader, pysj, varmeflaske, dyne og ullpledd om natta :S Må si jeg er litt misunnelig på de som "aldri" fryser! (Noen av disse vennene mine viste det seg at hadde for høyt stoffskifte da, så takler du varme dårlig bør det sjekkes også). Føler jeg fryser konstant, og er sikkert en av få som GLEDER seg til overgangsalder! :)



Anonymous poster hash: d22e3...e2f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sophia21

90 kvadrat, men det er ganske trekkfullt. Er på AAP og får ikke lån til å isolere, så det er en ond sirkel.

Anonymous poster hash: 17f4f...5d6

Uff, så kjipt! Det er fort å havne i alskens onde sirkler med dårlig råd..men av enkle tiltak er jo tykke gardiner foran vindu, så du holder unna den trekken, kan kanskje hjelpe litt. For hørtes ut som mye i strøm, her har vi 24-25 grader, begge dusjer hver dag, men blir ikke så mye. Har det ikke kjempebra isolert, men litt mindre.

Ellers er jo dette med strømpriser litt "urettferdig" siden det er monopol på nettleien der man bor, så man kan ikke velge noe bedre. Husker da jeg bodde i trøndelag, med forferdelig kalde vintere og skyhøy nettleie, det ble dyrt! Her på vestlandet har jeg hatt kjempebehagelig temperatur og betalt noen hundrelapper for kvartalet liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Annonse

[1] Category widget

På 23.11.2014 den 16.30, AnonymBruker skrev:

18,0 i oppholdsrom og bad. Skjønner ikke hvordan andre har råd til å ha det varmere. Jeg dusjer sjeldent og sløser ikke strøm, men har strømregninger på oppmot 3500 i de kaldeste månedene.

 

Anonymous poster hash: 17f4f...5d6

Hvor stor er boligen din da? På bakkeplan?

Anonymkode: 419fd...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, kanskje 16. På vinters tid ned mot 14.

Anonymkode: fe87f...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå, kanskje 16. På vinters tid ned mot 14.

Anonymkode: fe87f...4e8

NB dette er ikke tilrådelig!!!!

Anonymkode: fe87f...4e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...