Gå til innhold

Kjøpt hus, renholdet var dårlig..


Teltplugg

Anbefalte innlegg

Herregud....

Så provoserende oppførsel av deg!

Det der var det DU som håndterte helt feil....

Du skal gi selger ny mulighet til å vaske. Du skal da ikke påtvinge de til p gjøre det der ig da.

Overtagelse skulle vært utsatt, eller de skulle gått med på å betale deg for vask.

Megler har helt rett. Det er ditt ansvar å sjekke og evt ikke godkjenne.

Det var de selv som fremskyndet og ville tvinge oss til å overta noen dager før egentlig. De fikk spørsmålet fra meg, om de ville vaske selv eller bruke firma å vaske på nytt. Jeg har ikke tid eller ork å ordne dette i tillegg til våres egen flytting og vask.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OJ! Så mange litt negative svar. Nå ble jeg overrasket.

Paret er i 60 årene. Damen hadde vasket alene, med Ajax spray og grønnsåpe.

Jeg spurte henne om dette før jeg begynte å teste, hvem har vasket og med hva slags såpe og hvordan hun tok kjøkkentaket.. En dame alene på noen 60 år vaske alt alene...

Og det er min oppgave å sjekke selv, sa megleren, på kontraktsmøtet.

Nabo huset ble vasket for 20.000 kr og mye mindre i kvm enn våres hus. Poenget er at jeg gidder ikke å styre med å ordne firma og kjøre 40 min frem og tilbake, barnehage unger har vi, og ta fri fra jobb for å ordne nøkler til vaske firma. Jeg sa ifra på kontrakts møtet om renholdet av huset.

Huseiere selv framskyndet overtagelsen 2 dager før overtagelse dato. Enda vi sa nei takk. Bil og firma er bestilt fra vår side den datoen vi hadde på kontrakts møtet.

Det er ikke snakk om penger her, men noe så enkelt som rengjort hus.

Den største flekken jeg vasket litt med kluten var på stueveggen, maks 50x50 cm og kluten ble svart... jeg vil ikke ha det skittent jeg. Er jeg psykotisk syk da lissom, det er ikke riktig å mene det syns jeg.

Og jeg var ikke uhøflig eller stygg i munnen.

Jeg har slutta å røyke, men har el sigarett :)

Med andre ord stod du og skolet en 60-år gammel dame i at hjemmet hun har bodd i var skittent og viste henne kluter? Og mener du ikke var ekkel.

Å ta med 15 kluter er litt i overkant, syns du ikke det?

Dessuten går du jo ut fra på forhånd at en dame på 60 år ikke kan vaske ned hjemmet sitt. Så drar du ivei ferdig utstyrt med nye kluter for å bevise det for henne.

Jeg syns du virker uforskammet, men det er nå meg.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du fattet deg litt mer i korthet, så hadde det vært mulig å lese alt uten å tenke at du er laaaangt over grensen for hva du kan forvente og forlange.

På kontraktsmøter er vanligvis både selger og kjøper tilstede og slike beskjeder ovelerlevers på møtet.

Du lan ikke vaske først og klage etterpå. Har du rå til et brukt hus til 4 mill. Så klarer du og å vaske selv eller hyre inn et byrå som vasker etter din liste. Hvis du ikke er et troll, da?

Anonymous poster hash: 0f28e...d3b

Beskjed om renholdet sa jeg selvsagt på kontrakts møtet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få bort fettlaget på veggene ja..

"Fettlaget" er faktisk kalk og såpe...

Og jif er ikke spesielt godt egnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord stod du og skolet en 60-år gammel dame i at hjemmet hun har bodd i var skittent og viste henne kluter? Og mener du ikke var ekkel.

Å ta med 15 kluter er litt i overkant, syns du ikke det?

Dessuten går du jo ut fra på forhånd at en dame på 60 år ikke kan vaske ned hjemmet sitt. Så drar du ivei ferdig utstyrt med nye kluter for å bevise det for henne.

Jeg syns du virker uforskammet, men det er nå meg.

Njooo litt ubehagelig var det, men var fakta. Skittent.. trengte ikke å bruke negative ord og det er jo bra det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilbydde dem vaske middelet og spurte om hun selv eller firma skulle komme, men fikk ikke svar fra dem.. jeg gikk bare ut da.

4 millioner kr hus forventer jeg at renholdet av et så stort hus er i orden egentlig..

Jeg var ikke ekkel mot damen, det er helt sant. Mannen hennes var en litt annen greie, så jeg sa ikke noe til han.

Jeg ville forventet nøyaktig samme standard på utvaskingen om huset kostet 1,2 eller 4 mill.

Prisen på huset har ingenting å si.

Men det er bra du er stolt av at du har kjøpt "et dyrt" hus...

Du virker veldig stolt av vaskeferdighetene dine, også.

Jeg tror det skulle mye til for at du var fornøyd, med eller uten innredning vasket på undersiden.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Fettlaget" er faktisk kalk og såpe...

Og jif er ikke spesielt godt egnet.

Å skrubbe med skrubben baksiden av svampen og jif er bedre enn Ajax spray flaske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skrubbe med skrubben baksiden av svampen og jif er bedre enn Ajax spray flaske.

Jeg har personlig et bad her jeg bor, der forrige eier har gjort det der på veggene i dusjkabinettet og ødelagt det fullstendig med riper...

Om du ville skrubbet med jif, så forandrer ikke det på det faktum at du var ufordragelig og gikk fram på en veldig "utradisjonell" måte.

Å vedta vaskebyrå kunne du fint gjort og lagt fra deg alt dette maset.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville forventet nøyaktig samme standard på utvaskingen om huset kostet 1,2 eller 4 mill.

Prisen på huset har ingenting å si.

Men det er bra du er stolt av at du har kjøpt "et dyrt" hus...

Du virker veldig stolt av vaskeferdighetene dine, også.

Jeg tror det skulle mye til for at du var fornøyd, med eller uten innredning vasket på undersiden.

Hadde det vært en leilighet på 55 kvm til 1.5 millioner hadde alle sagt at det betyr ingenting. Det har jeg hørt før. Fra forrige leilighet jeg kjøpte. Da vasket jeg også selv.

Til denne summen er jeg litt mer kravstor ja. Gjør det noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært en leilighet på 55 kvm til 1.5 millioner hadde alle sagt at det betyr ingenting. Det har jeg hørt før. Fra forrige leilighet jeg kjøpte. Da vasket jeg også selv.

Til denne summen er jeg litt mer kravstor ja. Gjør det noe?

Hvorfor er du så opptatt av hva ting koster, egentlig?

Jeg forventer faktisk samme kvalitet på utvaskingen av en leietager i en hybel på 10m2, så...

Endret av Tøytigern
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du fremstår som et uspiselig kvinnemenneske ts! For 12 000 kunne du bestilt nedvask hos byrå, og de måtte vasket om igjen dersom du ikke var fornøyd, dette var et flott forsøk på å løse saken fra selger side.

Når mennesker har ulik standard på ting så kan du ikke forvente at det er din standard som gjelder, hva om selgerne nå vasker en gang til og du likevel ikke er fornøyd? Hva er planen din da? Plage dem til du får viljen din? Det er vel dessuten helt vanlig å vaske seg inn i et hus også, jeg har i alle fall gjort det alle gangene jeg har flyttet, og de har de fleste andre jeg kjenner også.

Og du, når INGEN over to sider på KG er enig med deg, da er det kanskje på tide å ta en runde med seg selv og vurdere om du har tatt feil...



Anonymous poster hash: 143f6...cf5
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært en leilighet på 55 kvm til 1.5 millioner hadde alle sagt at det betyr ingenting. Det har jeg hørt før. Fra forrige leilighet jeg kjøpte. Da vasket jeg også selv.

Til denne summen er jeg litt mer kravstor ja. Gjør det noe?

Prisen på huset har ingenting å si, det skal være rent.

Og ingen er uenig i deg i det! Selvfølgelig skal nedvask være gjort på en god måte når man selger, og man har all rett til å kreve det man har rett på. Jeg skriver jo selv lengre opp at jeg har gjort dette to ganger.

Det alle reagerer på er din fremgangsmåte. Man stiller IKKE opp med gardintrapp og 15 kluter, man vrenger ikke ut alle skuffer og vender alle speil to dager før overtagelse. Og man konstaterer ikke høyt at vasking ikke er godkjent. Hele innlegget ditt bærer preg av dårlig takt og tone, og en dårlig evne til problemløsing. Her bør man sørge for en god dialog med selger, og for eksempel bli enige om at de dekker vaskebyrå,

Endret av Athene
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som du beskriver skjønner jeg at renholdet var for dårlig, men du var fryktelig vanskelig i håndteringen av det. Mye proffere og enklere å si at her synes jeg ikke renholdet er godt nok, blant annet pga x og y, men hvis dere bestiller og betaler vaskebyrå er alt ok.

Anonymous poster hash: 0f708...a3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 mill er vel ikke dyrt for et hus? Hadde jeg kjøpt et hus til 8-10 millioner hadde jeg nok antatt at de brukte vaskefirma og rettet klagen rett mot dem. Du kunne møtt opp med en klut i lommen, testet et par steder og ellers bare sjekket og sagt hva du ikke godtok.

Det høres litt ut som du hadde bestemt deg for å klage uansett?



Anonymous poster hash: f8b00...a5a
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fysjamei for noe griseri at de ikke har demontert alt i huset før de har vasket det. Tipper at dette kvinnemenneske ikke rullerer på tallerkenene sine en gang! :sjokkert:

Anonymous poster hash: 3fd1f...099

Litt ufint skrevet, demontere noe hus er helt unødvendig. Jo, jeg rullerer tallerkene.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...