Gå til innhold

Bjeffehalsbånd


MissAlba

Anbefalte innlegg

Det første jeg tenkte var at hun kanskje er overiverig fordi hun har mye energi på lager... Hvor ofte, langt, lenge går dere på tur? :)

Anonymous poster hash: bfc88...89f

Det er akkurat derfor, ja. Hun stressbjeffer og roer seg etter en stund inn i turen. Uansett hvor lang tur vi går så brukes den første halvtimen på bjeffing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi sier jo bare til deg at bruk av bjeffehalsbånd er forbudt og det bør du godta.

Anonymous poster hash: 93a17...227

:murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat derfor, ja. Hun stressbjeffer og roer seg etter en stund inn i turen. Uansett hvor lang tur vi går så brukes den første halvtimen på bjeffing.

Hmm... Kanskje det hjelper å gå oftere tur, hvis du har mulighet til det? Hundene mine blir mer slitne og roer seg mer av mental trening, enn turer. Kanskje det gjelder din også? :)

Anonymous poster hash: bfc88...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitron er faktisk en svak syre. Det irriterer luftveiene. Et bjeffehalsånd er trening basert på straff, det kan du ikke nekte for.

Har du forsøkt et hundekurs? For mange tror de trener positivt uten å egentlig skjønne hvordan de gjør det riktig.

For øvrig er man like anonym med nick, så om du ikke tar til deg tips bare fordi man vil unngå stalking, så er det ditt problem.

Anonymous poster hash: 4489d...972

Hvis du legger fra deg de latterlige hersketeknikkene dine og bedrer holdningene dine litt, så kan drømmen om å bli tatt på alvor bli mer realistisk.

Og nei, å poste anonymt gjør du bare for at ingen skal kunne dømme brukeren din i sammenheng med alt møkket du har skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt en pomme med bjeffehalsbånd på tur. Hunden bjeffet som en gal mens det luktet sitron i hele området. Min hund er ganske så sosial og glad i å hilse og leke, men hun trakk seg raskt unna og ville ikke ha noe med denne hunden å gjøre, selv når pommen var stille og rolig.

Altså, hvis det ikke er spruten, men selve lukten som hundene ikke takler, så må det være helt grusomt med deres luktesans å gå rundt med en personlig sitronsky selv når de ikke lager lyd. Jeg kjente lukten godt med min mangelfulle luktesans.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AB eller ikke- dyreforumet her inne er det ikke nødvendig å lage en tråd! Du ender opp som en dyremishandler og det som verre er- still heller spørsmålene på canis.no eller andre forum hvor det er mer oppegående folk med erfaring med hund- just saying! Den søteste tråd du oppretter her inne- du sitter igjen med svarteper og er verdens mest udugelige dyreeier! En liten digresjon...

Anonymous poster hash: 01485...8a0

Skal love deg at man ikke blir bedre motatt på canis hvis man bruker bjeffehalsbånd!

Ellers hvor mye mental trening og tur får den? Hjelper lite å gå flere timer på tur hvis det er null mental trening. Tror mane glemmer at en pomme ikke er en selskapshund, men faktisk en polarhund, med mye stemme.

Ellers er som nevnt tusen ganger før slikt ulovelig, er du uheldig og møter feil person så kan de anmelde deg, samme om det er på eller ikke. Det er på lik linje som å bare sitte i førersetet uten nøkler og være full, du får straff fordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har god erfaring med slik bjeffebånd. Funker fjell, nå behøver vi ikke å ha det på en gang.



Anonymous poster hash: 8e752...21b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du legger fra deg de latterlige hersketeknikkene dine og bedrer holdningene dine litt, så kan drømmen om å bli tatt på alvor bli mer realistisk.

Og nei, å poste anonymt gjør du bare for at ingen skal kunne dømme brukeren din i sammenheng med alt møkket du har skrevet.

Hva i alle dager? Hvilke hersketeknikker snakker du om? Jeg påpeker at sitron er en svak syre, jeg spør om ts har tatt et hundekurs og jeg kommer med innspill om positiv trening.

Du klarer tydeligvis å være ganske så nedlatende og usaklig MED nick, så det viser jo at nick ikke er det samme som kvalitet. Folk kan jo operere med flere ulike nick også.

Du vet ingenting om hva jeg ellers har skrevet, så å kalle det møkk sier mer om deg. Du driter deg ut :)

Anonymous poster hash: 4489d...972

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB eller ikke- dyreforumet her inne er det ikke nødvendig å lage en tråd! Du ender opp som en dyremishandler og det som verre er- still heller spørsmålene på canis.no eller andre forum hvor det er mer oppegående folk med erfaring med hund- just saying! Den søteste tråd du oppretter her inne- du sitter igjen med svarteper og er verdens mest udugelige dyreeier! En liten digresjon...Anonymous poster hash: 01485...8a0

Ja, anbefaler TS å logge inn på Canis og forsvare bruk av bjeffehalsbånd. Det kommer til å bli slaktet. Lykke til. Men synes absolutt TS bør gjøre det, for der er også folk med kompetanse. Ellers har bl.a Portvinspiken og Tabris mange flotte, kunnskapsrike innspill om hundetrening (jeg er ikke en av dem).

Anonymous poster hash: 4489d...972

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mener at selv det du beskriver er dyremihandling.

Anonymous poster hash: 423a3...621

Og noen mener at Saddam Hussein lever

Anonymous poster hash: 7b44b...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...