Gå til innhold

Hva synes du om at en mann deler ut telefonnummeret sitt i stedet for å spørre om ditt?


Gjest HowardRoark

Anbefalte innlegg

Høres bra ut i teorien, men for å være ærlig tviler jeg på at jeg hadde hatt baller nok til å sende mld først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Interessant...

Men så kom denne som bekrefter noen av mine betenkeligheter med denne fremgangsmåten:

Hvorfor ville du ikke tatt kontakt?

Selv om jeg skjønner hvordan du oppfatter det, så er det du sier allikevel ikke helt sant. Kanskje generelt, men ikke i denne spesifikke situasjonen. Jeg gjorde det vel så mye for å eksperimentere og lære, men samtidig angrer jeg litt ettersom jeg likte henne veldig godt.

Det jeg tenker er at for en del kvinner er det fortsatt en høy terskel for å ta initiativ her i Norge. Selv om de har fått grønt lys. Kanskje liker hun meg, men ikke nok til at hun tar initiativ. I motsatt fall hadde hun kanskje sagt ja om jeg tok initiativ.

For hva det det er verdt, så har jeg ikke hørt noe enda, så kanskje var hun ikke så interessert. Har hatt litt problemer med telefonen de siste dagene, så hvem vet.

:)

Jeg beskrev vel ganske tydelig hvorfor jeg ikke ville tatt kontakt.

Jeg bor heller ikke i Norge og her er det ikke normen overhodet for jenter å ta initiativ. Men hovedbakgrunnen var det jeg beskrev i posten - at jeg ikke ser ham som helt interessert.

Du sier at "dette var ikke tilfelle her". Men det var det jo. Du er noe forelsket i en annen jente, og du var ikke umiddebart betatt av denne jenta. Og grunnen til at du tillater deg "eksprimentering" og at du er avslappet rundt henne er jo nettopp fordi du ikke er helt vill etter henne. Du "likte henne", kanskje enda mer nå i etterkant da du er usikker på svar. Men det var ikke slik der og da at du måtte sikre deg hennes detaljer.

Det å gi ut telefonnummeret sitt til ulike jenter (fordi de som holder på slik gir det ofte til flere) er for mange menn en måte å sikre seg på og rett og slett bedre sjansene for en tilbakemelding (og potensielt sex). Det er litt som menn som ikke inviterer jenter med ut, men kun informerer henne om hvor de skal. Dukker hun opp, er hun interessert nok til at sex ligger i kortene.

Min erfaring er ganske konsekvent her - er han interessert nok (og selvsikker nok) vil han be om mitt nummer slik at han vet han får tak i meg. Dersom han gir nummeret sitt er det ikke like viktig - han liker meg nok til at han svarer om jeg skulle ta kontakt, men han forholder seg helt passiv.

Anonymous poster hash: 267be...267

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HowardRoark

Jeg beskrev vel ganske tydelig hvorfor jeg ikke ville tatt kontakt.

Jeg bor heller ikke i Norge og her er det ikke normen overhodet for jenter å ta initiativ. Men hovedbakgrunnen var det jeg beskrev i posten - at jeg ikke ser ham som helt interessert.

Du sier at "dette var ikke tilfelle her". Men det var det jo. Du er noe forelsket i en annen jente, og du var ikke umiddebart betatt av denne jenta. Og grunnen til at du tillater deg "eksprimentering" og at du er avslappet rundt henne er jo nettopp fordi du ikke er helt vill etter henne. Du "likte henne", kanskje enda mer nå i etterkant da du er usikker på svar. Men det var ikke slik der og da at du måtte sikre deg hennes detaljer.

Det å gi ut telefonnummeret sitt til ulike jenter (fordi de som holder på slik gir det ofte til flere) er for mange menn en måte å sikre seg på og rett og slett bedre sjansene for en tilbakemelding (og potensielt sex). Det er litt som menn som ikke inviterer jenter med ut, men kun informerer henne om hvor de skal. Dukker hun opp, er hun interessert nok til at sex ligger i kortene.

Min erfaring er ganske konsekvent her - er han interessert nok (og selvsikker nok) vil han be om mitt nummer slik at han vet han får tak i meg. Dersom han gir nummeret sitt er det ikke like viktig - han liker meg nok til at han svarer om jeg skulle ta kontakt, men han forholder seg helt passiv.

Anonymous poster hash: 267be...267

Så du liker kun menn som er veldig interessert i deg?

Som sagt gjør jeg det egentlig aldri slik, så jeg kommer nok til å fortsette med min gamle fremgangsmåte. Har faktisk opplevd å bli kontaktet av kvinner etter at vi har utvekslet nummer, så det kan jo skje på den måten også.

Nei :fnise:

Der kan du se. Hvorfor ikke?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette var en flott måte jeg! Hadde jeg vært jenten, og vært interessert i deg, så hadde jeg nok sendt deg en mld i løpet av dagen. Noe slikt "Hei :) Takk for en hyggelig prat, her har du nummeret mitt også. Navn". Synes dette er like fint som å be om nummeret mitt. Da utfordrer du meg, noe jeg synes er spennende.



Anonymous poster hash: 554c9...2f9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn det at vi damer ikke ligger med slike tapere, du...

får jo meg garantert ligg etter en bytur jeg etter jeg har fått alle de numrene og damer som er interessert så det er ingen problem surpomp.

Anonymous poster hash: 8749d...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sitrondrops

Så du liker kun menn som er veldig interessert i deg?

Som sagt gjør jeg det egentlig aldri slik, så jeg kommer nok til å fortsette med min gamle fremgangsmåte. Har faktisk opplevd å bli kontaktet av kvinner etter at vi har utvekslet nummer, så det kan jo skje på den måten også.

Der kan du se. Hvorfor ikke?

:)

Jeg syntes det var en fin måte bli kontaktet på, men ikke så fint når mannen hadde kone og unger hjemme. :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

får jo meg garantert ligg etter en bytur jeg etter jeg har fått alle de numrene og damer som er interessert så det er ingen problem surpomp.

Anonymous poster hash: 8749d...fc7

Vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer mest på hvorfor du sjekker opp og deler ut nummeret ditt til andre damer når du er forelsket i en annen?
Når det er sagt, synes jeg det hadde vært greit å få nummeret til en mann uten å gi han mitt. Da er ballen på min banehalvdel, og jeg kan ta kontakt hvis jeg føler for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HowardRoark

Jeg lurer mest på hvorfor du sjekker opp og deler ut nummeret ditt til andre damer når du er forelsket i en annen?

Når det er sagt, synes jeg det hadde vært greit å få nummeret til en mann uten å gi han mitt. Da er ballen på min banehalvdel, og jeg kan ta kontakt hvis jeg føler for det.

Fordi hun jeg er forelsket i har en kjæreste og Kvinneguiden mener at det derfor er en dårlig ide å forfølge den følelsen.

Selv er jeg uenig i det, men jeg er fortsatt åpen for å møte nye kvinner. I tillegg tenker jeg at det kan gagne forførelsen med hun som er opptatt fra to ulike vinkler, både min egen psykologi og hennes.

Jeg fikk aldri svar fra hun jeg skrev om i hovedinnlegget, i hvert fall ikke enda, men i dag gav jeg ut nummeret mitt enda en gang! :) Denne gangen fikk jeg svar like etterpå. Og vi snakket ikke sammen mer enn tre minutter.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HowardRoark

Hørte aldri fra henne, MEN det skal sies at jeg byttet telefon i perioden og venner har lurt på hvorfor jeg ikke har svart på meldinger de har sendt, men som jeg ikke har fått. Hvem vet. Heller nok mot at hun ikke var interessert eller kanskje også var opptatt.

Hadde vært morsomt å møte på henne igjen. Er ikke såret. Lover.

Akkurat nå har jeg en DeliDeLuca-jente i kikkerten og tenker at det kanskje er litt vanskelig for henne å dele ut nummeret sitt, så jeg vurder om jeg må prøve denne varianten en gang til.

:)

Endret av HowardRoark
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du liker kun menn som er veldig interessert i deg?

Jeg prioriterer kun menn som virker veldig interessert i meg.

Menn har lavere standard for sexpartnere eller kvinner de drar på date med nå og da enn kvinner de vil inn i et monogamt forhold med. Derfor er det naturlig, som kvinne, å filtrere etter interesse.

Dette er jo til dels hvorfor det er mindre vanlig for kvinner å ta initiativ i det hele tatt. Dersom en kvinne tar initiativ får hun sjelden nei - fordi muligheten for sex er der og han uansett er interessert i det. Man vet ikke at en mann som tar initiativ vil ha et forhold, men man har mer av en garanti enn når en mann bare tar det han får.

Anonymous poster hash: 267be...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HowardRoark

Jeg prioriterer kun menn som virker veldig interessert i meg.

Menn har lavere standard for sexpartnere eller kvinner de drar på date med nå og da enn kvinner de vil inn i et monogamt forhold med. Derfor er det naturlig, som kvinne, å filtrere etter interesse.

Dette er jo til dels hvorfor det er mindre vanlig for kvinner å ta initiativ i det hele tatt. Dersom en kvinne tar initiativ får hun sjelden nei - fordi muligheten for sex er der og han uansett er interessert i det. Man vet ikke at en mann som tar initiativ vil ha et forhold, men man har mer av en garanti enn når en mann bare tar det han får.

Og så har du de jentene som blir skremt av en mann som virker veldig interessert og synes det er en frisk pust med en mann som er litt mer utilgjengelig og uoppnåelig.

Men man kan vel ikke glede alle.

Det du sier gir i hvert fall mening. Jeg har tradisjonelt ikke problemer med å ta initiativ og liker å tro at det også kan gjøres uten å være alt for aggressiv. Altså at man viser interesse, men gjør det på en åpen og inviterende måte uten å være pågående.

Eller liker du de som er pågående?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så har du de jentene som blir skremt av en mann som virker veldig interessert og synes det er en frisk pust med en mann som er litt mer utilgjengelig og uoppnåelig.

Men man kan vel ikke glede alle.

Det du sier gir i hvert fall mening. Jeg har tradisjonelt ikke problemer med å ta initiativ og liker å tro at det også kan gjøres uten å være alt for aggressiv. Altså at man viser interesse, men gjør det på en åpen og inviterende måte uten å være pågående.

Eller liker du de som er pågående?

:)

Veldig interessert er ikke synonymt med pågående. Veldig interessert betyr at han er veldig tiltrukket seksuelt og at han tar initiativ, og når det kommer til stykket er villig til å "ofre" det å treffe andre jenter for å date deg. Dvs. en helt normal datingprosess.

Det å bare gi ut telefonnummeret sitt indikerer ikke at man er laid back eller uoppnåelig, det signaliserer at man sikrer seg i alle fronter (og kanskje er litt desperat). Jeg ville antatt at en gutt da gir det ut til mange i håp om at en og annen ringer.

Det å be om en jentes nummer og be henne ut på en date signaliserer interesse, nok interesse for de aller fleste. Det er ingen jenter som ikke liker å bli bedt om nummeret av en attraktiv mann.

Når en jente responderer på at en mann er litt utilgjengelig handler det ikke om at han ikke viser interesse, men at han har et eget liv, egne hobbyer, er opptatt og ikke sitter ved telefoen 24/7, og at det ikke er masing fra hans side. Som regel er det også et resultat av at han er litt utenfor hennes lgia - ergo er det ikke "utilgjengeligheten" i seg selv som er attraktivt, det er bare et symptom på at hun strekker seg etter en mann som har flere valgmuligheter enn henne.

Anonymous poster hash: 267be...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nr av en fyr for litt siden. Vi snakket sammen på byn og hadde det hyggelig, men jeg dater en annen for tiden (som jeg ikke vet hvor er på vei). Så da ville han gjerne gi meg nr sitt, så jeg kunne kontakte han dersom det ikke fungerte med han andre ;)

Jeg synes det var så søtt jeg. Ble sjarmert av den. Så om det ikke fungerer med han andre skal jeg absolutt sende en melding til han :)



Anonymous poster hash: e4c6f...d7b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nr av en fyr for litt siden. Vi snakket sammen på byn og hadde det hyggelig, men jeg dater en annen for tiden (som jeg ikke vet hvor er på vei). Så da ville han gjerne gi meg nr sitt, så jeg kunne kontakte han dersom det ikke fungerte med han andre ;)

Jeg synes det var så søtt jeg. Ble sjarmert av den. Så om det ikke fungerer med han andre skal jeg absolutt sende en melding til han :)

Anonymous poster hash: e4c6f...d7b

Den situasjonen er vel litt annerledes, ettersom du er "opptatt". Da er det klart at en mer passiv approach er passende.

Anonymous poster hash: 267be...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HowardRoark

Når en jente responderer på at en mann er litt utilgjengelig handler det ikke om at han ikke viser interesse, men at han har et eget liv, egne hobbyer, er opptatt og ikke sitter ved telefoen 24/7, og at det ikke er masing fra hans side. Som regel er det også et resultat av at han er litt utenfor hennes liga - ergo er det ikke "utilgjengeligheten" i seg selv som er attraktivt, det er bare et symptom på at hun strekker seg etter en mann som har flere valgmuligheter enn henne.

Anonymous poster hash: 267be...267

Med på den.

Noen tips til hvordan man direkte eller indirekte kommunisere til en kvinne at man velger henne fremfor andre kvinner? Dette er nemlig noe jeg har tenkt på tidligere.

Det er ikke slik at jeg har et hav av kvinner som kaster seg mot meg, men jeg har generelt ikke problemer med å møte nye kvinner. Ønsker derfor at når jeg møter en jente jeg virkelig liker, så skal hun vite at jeg valgte hun over alle andre og ikke kun fordi jeg var heldig og fikk napp den ene gangen.

Men jeg tror kanskje at den måten jeg ofte møter kvinner på egentlig forteller ganske mye. Håper og tror at hun jeg fortsatt liker må ha følt seg spesiell.

:)

Jeg fikk nr av en fyr for litt siden. Vi snakket sammen på byn og hadde det hyggelig, men jeg dater en annen for tiden (som jeg ikke vet hvor er på vei). Så da ville han gjerne gi meg nr sitt, så jeg kunne kontakte han dersom det ikke fungerte med han andre ;)

Jeg synes det var så søtt jeg. Ble sjarmert av den. Så om det ikke fungerer med han andre skal jeg absolutt sende en melding til han :)

Anonymous poster hash: e4c6f...d7b

Jeg også liker denne, men enig med hun over at det blir en litt annerledes situasjon.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med på den.

Noen tips til hvordan man direkte eller indirekte kommunisere til en kvinne at man velger henne fremfor andre kvinner? Dette er nemlig noe jeg har tenkt på tidligere.

Det er ikke slik at jeg har et hav av kvinner som kaster seg mot meg, men jeg har generelt ikke problemer med å møte nye kvinner. Ønsker derfor at når jeg møter en jente jeg virkelig liker, så skal hun vite at jeg valgte hun over alle andre og ikke kun fordi jeg var heldig og fikk napp den ene gangen.

Som regel så er det å be henne ut signal nok. Generelt foretrekker jeg at menn som er interessert er proaktive i sin approach og heller ikke er typen til å kaste bort tid.

Som et eksempel, lange sms samtaler eller chat over facebook kan bli kjedelig. Det kan også vitne om lite selvtillit og en fyr som innsmigrer seg som venn uten å ta noen sjanser. Sjansen for at man blir "friendzoned" er også sterkere.

Dersom du holder kommunikasjonen med en jente rett frem og direkte, som i "er du ledig fredag kveld?" viser du både at du er interessert, at du vil tilbringe tid med henne men samtidig at du ikke er typen til å kaste bort tid eller sitte og pludre foran dataskjermen.

For å vise en jente at du oppriktig liker henne, er nok det viktigste å lytte. Mange menn sitter og forestiller seg deg naken mens du legger ut om noe, så det å faktisk få med seg det hun sier gir et godt inntrykk. Ting kan komme opp i samtale senere, og når du nevner en detalj hun fortalte om for tre uker siden vil hun forstå at du er oppriktig interessert :)

Anonymous poster hash: 267be...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen får ringe og gjøre en innsats, vil ha en MANN ikke en pingle.



Anonymous poster hash: 3f500...88f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HowardRoark

Som regel så er det å be henne ut signal nok. Generelt foretrekker jeg at menn som er interessert er proaktive i sin approach og heller ikke er typen til å kaste bort tid.

Som et eksempel, lange sms samtaler eller chat over facebook kan bli kjedelig. Det kan også vitne om lite selvtillit og en fyr som innsmigrer seg som venn uten å ta noen sjanser. Sjansen for at man blir "friendzoned" er også sterkere.

Dersom du holder kommunikasjonen med en jente rett frem og direkte, som i "er du ledig fredag kveld?" viser du både at du er interessert, at du vil tilbringe tid med henne men samtidig at du ikke er typen til å kaste bort tid eller sitte og pludre foran dataskjermen.

Ok. Jeg legger aldri til jenter på Facebook og sender generelt ikke SMS for 'small talk'. I hvert fall ikke i en tidlig fase.

For å vise en jente at du oppriktig liker henne, er nok det viktigste å lytte. Mange menn sitter og forestiller seg deg naken mens du legger ut om noe, så det å faktisk få med seg det hun sier gir et godt inntrykk. Ting kan komme opp i samtale senere, og når du nevner en detalj hun fortalte om for tre uker siden vil hun forstå at du er oppriktig interessert :)

Jeg er en god lytter og tar også notater. Har et eget word-dokument for hver jente jeg møter. Tuller! Eller kanskje ikke.

:)

Mannen får ringe og gjøre en innsats, vil ha en MANN ikke en pingle.

Anonymous poster hash: 3f500...88f

Hehe.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...