Gå til innhold

Sønnen min kalte meg "jævla hore", konsekvenser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Juling er IKKE akseptabelt. Man gir ikke fysisk straff, alvorlig talt,

Så for meg den ville komme, men jeg hadde i hvert fall ikke reagert dersom en av mine kompiser fortalte meg at han hadde fiket til sin 15 år gamle sønn fordi han kalte moren sin en hore. Hadde kun tenkt at det var helt på sin plass. Får være måte på hvor myk en skal være.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Så for meg den ville komme, men jeg hadde i hvert fall ikke reagert dersom en av mine kompiser fortalte meg at han hadde fiket til sin 15 år gamle sønn fordi han kalte moren sin en hore. Hadde kun tenkt at det var helt på sin plass. Får være måte på hvor myk en skal være.

Tror ikke det er så lurt. Han tar sikkert ikke skade av en liten ørefik, men det er noe med hva slags retningslinjer man har. Vold avler vold, og er heller ikke sikker på om sønnen/datteren akkurat vil like det. Da viser du heller ikke noe bedre dømmekraft. Dessuten er vold forbudt ved lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så for meg den ville komme, men jeg hadde i hvert fall ikke reagert dersom en av mine kompiser fortalte meg at han hadde fiket til sin 15 år gamle sønn fordi han kalte moren sin en hore. Hadde kun tenkt at det var helt på sin plass. Får være måte på hvor myk en skal være.

Sier jo litt om deg da. Har ingenting med å være myk å gjøre, det har noe med at man ganske enkelt ikke skal bruke vold som straff, det er ulovlig og det er galt på alle mulige måter.

Klarer man ikke å få barnet til å respektere deg uten å måtte bruke vold, ja da er man ikke særlig flink som forelder.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 14-15 år, kranglet mamma og jeg veldig mye. Om alt egentlig. Og jeg husker èn kveld hvor jeg ble så forbanna på henne at jeg sa "Dra til helvete." Mamma ble bare stum og gikk opp. Jeg angret på at jeg sa det, men ingen av oss nevnte noe om det i senere tid, såvidt jeg husker.

Det vi må huske er at tenåringer har mer hormoner inni seg og kan lettere bli sinte og irriterte på sine nærmeste. Og da kan disse stygge ordene også komme fram... man liksom vil si det styggeste man kommer på og da gjør man det.

Syns du skal si til sønnen din på en voksen måte at du ble såret over det han sa og at sånt sier man ikke til sin egen mor, og egentlig ikke til noen. Han har nok tenkt på dette og tenkt at han egentlig ikke burde ha sagt det.



Anonymous poster hash: 73822...a5b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, ikke la han komme unna med å kalle deg jævla hore! Sjokkerende at folk sier det ikke er noe og bare la det gå over. Det er tenårings trassalder, og han tester ut grenser, ja han er hormonell men skal da faen meg ikke snakke slikt til moren sin. Sett ned foten, dra in goder slikt som lommepenger og godis. Han skal ikke få internett- bytt wifi passord og fortel at han ikke får det tilbake før han lærer seg hvordan han skal snakke til sin mor. Avlys gøye aktiviteter, gi husarbeid og husarrest. Slår du ned (figurativt) på slik oppførsel tidlig så lærer han til neste gang!



Anonymous poster hash: 97c76...6d6
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Da jeg var 14-15 år, kranglet mamma og jeg veldig mye. Om alt egentlig. Og jeg husker èn kveld hvor jeg ble så forbanna på henne at jeg sa "Dra til helvete." Mamma ble bare stum og gikk opp. Jeg angret på at jeg sa det, men ingen av oss nevnte noe om det i senere tid, såvidt jeg husker.

Det vi må huske er at tenåringer har mer hormoner inni seg og kan lettere bli sinte og irriterte på sine nærmeste. Og da kan disse stygge ordene også komme fram... man liksom vil si det styggeste man kommer på og da gjør man det.

Syns du skal si til sønnen din på en voksen måte at du ble såret over det han sa og at sånt sier man ikke til sin egen mor, og egentlig ikke til noen. Han har nok tenkt på dette og tenkt at han egentlig ikke burde ha sagt det.

Anonymous poster hash: 73822...a5b

Er du mor selv? Hvis så, hvor mange år er barnet/barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du mor selv? Hvis så, hvor mange år er barnet/barna?

Nei, er ikke det. Åssen det?

Anonymous poster hash: 73822...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Sier jo litt om deg da. Har ingenting med å være myk å gjøre, det har noe med at man ganske enkelt ikke skal bruke vold som straff, det er ulovlig og det er galt på alle mulige måter.

Klarer man ikke å få barnet til å respektere deg uten å måtte bruke vold, ja da er man ikke særlig flink som forelder.

Er du mor selv? Hvis så, hvor mange år er barnet/barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Hvis en forelder hadde kalt ungen sin for noe stygt, hadde dere reagert på samme måte da? Det burde der gjøre, for det er ikke noe bedre. Er nesten på grensen til verre, om det går motsatt vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fase, men jeg tror du burde sette han ned på 2 mans hold og ta en alvorsprat med han, få han til å forstå at det han sa har konsekvenser.

Han kan ta det veldig ille opp, eller han kan forstå. alt er avhengig hvordan du gjør det.

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Nei, er ikke det. Åssen det?

Anonymous poster hash: 73822...a5b

Mitt spørsmål var ment til en annen bruker. Se bort ifra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er for dårlig at du tar sånne avgjørelser på en 15 årings vegne. Også romarrest? Ikke rart han er frustrert. Har sagt mye stygt til mora mi jeg også, men egnting jeg respekterer med henne er at hun ikke var dum nok til å gjøre ting verre ved å komme med de mest ydmykende måtene å ta fra meg integritet på gjennom husarrest og sånn. Da hadde jeg bare rømt og funnet på det som var verre sikkert.



Anonymous poster hash: aaaf5...f5f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skogmann

Kall ham hor-unge tilbake.

Anonymous poster hash: 76a05...0e5

Er ikke rart at de ikke har respekt for autoriteter, om dere gir tilbake slik oppgulp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg ropte det til mamma en gang jeg også da jeg var typ 15-16 i fullt raseri. Jeg gjorde ikke det flere ganger for å si det sånn. Hun ble mildt sagt rimelig sint. Tror ikke jeg fikk "straff", men det at hun ble så sint for akkurat DET ordet, husker jeg godt.

Anonymous poster hash: 7d720...336

Anonymous poster hash: 0389c...df3

Anonymous poster hash: 0389c...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du mor selv? Hvis så, hvor mange år er barnet/barna?

Nei, er ikke det... Hvordan det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så for meg den ville komme, men jeg hadde i hvert fall ikke reagert dersom en av mine kompiser fortalte meg at han hadde fiket til sin 15 år gamle sønn fordi han kalte moren sin en hore. Hadde kun tenkt at det var helt på sin plass. Får være måte på hvor myk en skal være.

Hvis man må slå barnet sitt for å oppnå noe som helst, da er det den voksne som har feilet på så mange plan...

Anonymous poster hash: 94fbf...6b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne være sint som tenåring og si mye. Hvis min mor da begynte og diskutere og krangle med meg ble alt verre og jeg fortsatte og tenke at alt var hennes skyld. Det var de gangene hun ikke sa noe og gikk som gikk inn på meg..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Nei, er ikke det... Hvordan det?

Min erfaring er at ingen har så god greie på hvordan man skal oppdra og behandle barn som dem som ikke har noen. Kom igjen om 14-15 år hvis du da skulle ha en rebelsk, respektløs tenåring. Jeg snakker ikke på egne vegne, men jeg har sett mye.

Endret av Arabella
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at ingen har så god greie på hvordan man skal oppdra og behandle barn som dem som ikke har noen. Kom igjen om 14-15 år hvis du da skulle ha en rebelsk, respektløs tenåring.

Også var det at kua hadde vært kalv...

Anonymous poster hash: 94fbf...6b4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...