Gå til innhold

Finner ikke sykkelnøklene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fremfor å prøve synske folk så prøv en låsesmed. Det å få dirket opp en lås klarer de ganske lett.

I mellomtiden så søk opp låsen du har kjøpt på youtube og sjekk om du finner en tutorial på hvordan dirke den opp der. Er du heldig så kan det ligge noe der, eventuelt en lignende lås.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fremfor å prøve synske folk så prøv en låsesmed. Det å få dirket opp en lås klarer de ganske lett.

I mellomtiden så søk opp låsen du har kjøpt på youtube og sjekk om du finner en tutorial på hvordan dirke den opp der. Er du heldig så kan det ligge noe der, eventuelt en lignende lås.

Men dette blir jo ikke akkurat kostnadsfritt i forhold til det å faktisk finne nøklene.

TS: Har du sjekka inni tørketrommelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette blir jo ikke akkurat kostnadsfritt i forhold til det å faktisk finne nøklene.

TS: Har du sjekka inni tørketrommelen?

Alternativ to med å prøve å dirke opp låsen selv blir jo isåfall gratis. Jeg har gjort det samme og klarte å dirke opp en lås etter en tutorial på youtube, så det er ikke så ekstremt vanskelig. Det vanskeligste for min del var å finne en hår-pinsett eller hva det heter å bruke, men det fikser nok TS. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativ to med å prøve å dirke opp låsen selv blir jo isåfall gratis. Jeg har gjort det samme og klarte å dirke opp en lås etter en tutorial på youtube, så det er ikke så ekstremt vanskelig. Det vanskeligste for min del var å finne en hår-pinsett eller hva det heter å bruke, men det fikser nok TS. :P

Og da risikerer man å ødelegge en relativt dyr lås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kappe låsen med en vinkelsliper! Hvis du ikke har en selv, kjenner du helt sikkert noen som har. Da må du dog kjøpe ny lås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da risikerer man å ødelegge en relativt dyr lås.

Nei? Man ødelegger da ikke låsen ved å kun dirke den opp. Man dytter bare opp fjærene manuelt fremfor å la en nøkkel gjøre det. Klarer man å ødelegge låsen ved å prøve å dirke den opp med en hårnål så er låsen ikke særlig dyr gitt - eller, så fremt man ikke klarer å brekke den der inne. :P

Endret av Timza
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg roter bort sykkelnøklene minst en gang i året, og det er ikke noe problem å dirke den opp med en binders el. Tar litt lenger tid bare, og låsen blir selvfølgelig ikke ødelagt.

Åh, så synd at du ikke fant nøklene. Har aldri hørt om at tarot kan brukes til å finne ting, så har ventet spent (og håpet) på at du skulle finne de. Men men. Kanskje neste gang :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo også vente til det blir dagslys -lett å overse nøkler i mørket i lyset fra en lommelykt. En morgentur der du sjekker postkasser i tillegg?

Og som noen andre nevnte -prøv å sjekk inni tørketrommelen, i alle sprekker. De kan fort ha havnet innimellom (eller bak kanskje?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei? Man ødelegger da ikke låsen ved å kun dirke den opp. Man dytter bare opp fjærene manuelt fremfor å la en nøkkel gjøre det. Klarer man å ødelegge låsen ved å prøve å dirke den opp med en hårnål så er låsen ikke særlig dyr gitt - eller, så fremt man ikke klarer å brekke den der inne. :P

Jeg roter bort sykkelnøklene minst en gang i året, og det er ikke noe problem å dirke den opp med en binders el. Tar litt lenger tid bare, og låsen blir selvfølgelig ikke ødelagt.

Åh, så synd at du ikke fant nøklene. Har aldri hørt om at tarot kan brukes til å finne ting, så har ventet spent (og håpet) på at du skulle finne de. Men men. Kanskje neste gang :blomst:

Hun skriver at hun har kjøpt en lås som skal være nærmest umulig å klippe opp. Da må det vel være vanskelig å dirke den opp også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skriver at hun har kjøpt en lås som skal være nærmest umulig å klippe opp. Da må det vel være vanskelig å dirke den opp også?

Den er sikkerhetsgodkjent. Tror det blir vanskelig (?)

Anonymous poster hash: cc1f2...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulgte det ikke med reservenøkkel til låset? Uansett, finn papirene på låset, noter serienummer og nøkkelnummer, som skal stå på en klistrelapp på heftet som fulgte med eller på et eget kort. Bestill ny nøkkel. I mellomtiden kan du sjekke hva nummeret til kodelåset er.

Har en sterk følelse av at nøklene ble lagt et sted på/nær sykkelen mens du snurret på kodene.

Hvordan er sykkelen og låsene festet i hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt fordekk og hans bakdekk. Den koden husker jeg nå :)

Det var to nøkler sammen. Så nye at jeg ikke hadde somlet meg til å "separere" dem enda.

Må få samboer til å se mer i dagslys i dag.

Utrolig irriterende. Kjøpte en lås til 600 kroner fordi den i hvert fall IKKE skal bli stjålet. Raka fant nå, da jeg la i noen kroner på sykkel, og skulle begynne å bruke den i ny jobb på mandag.

Ødelagt nattesøvnen har jeg også. Dumme kjerring altså! :(

Anonymous poster hash: cc1f2...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fant nettbankbrikken til en god venninne via kortene på torsdag, så det her er nedtur altså.

Det er bevis godt nok for meg, altså. Alltid vært fullstendig blottet for kritisk sans.

Anonymous poster hash: c07b6...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen nøkler å se. Endevendt alt + hengt opp lapp i butikken. Får bare håpe :(

Anonymous poster hash: cc1f2...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du snakket med sykkelbutikken om å bestille ekstranøkkel?

Nei. Men har snakket.med sykkelbutikken. Alternativet var å komme ned å klippe den opp. Låsen er fra Asia. Tipper det hadde tatt litt tid før de evt fikk ekstranøkler i retur.

Lar det gå et par dager. Har fått sove i natt i det minste, og det er jo en god start mot et normalt sinn. Dog så svirrer de rundt i hodet nesten hele tiden. Hvor i huleste kan de være liksom?? Samboer klikker snart, for han har nesten blitt hakket mer irritert enn meg.

Du skal se de dukker opp med det samme vi har klippet låsen.

Anonymous poster hash: cc1f2...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fant dem i dag. De lå i bukselomma til samboer. Siste sykkelturen vi tok, og han låste. Siden jeg så innbitt mente at jeg tok med meg nøklene i jakka, så var det ikke i hans tanke at de lå i hans bukser (som for øvrig lå brettet sammen i skapet).

Vi har rukket å klippe over låsen og kjøpe ny, samt flikket av litt lakk og laget bulk da vi (han) gang den på sykkelstativet på bilen. Utrolig irriterende.

Anonymous poster hash: cc1f2...1f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...