Gå til innhold

dyra som ingen vil ha..


monikabrx

Anbefalte innlegg

Forbanner meg nokk en gang over folk som skaffer seg dyr!

Uten å tenke på hva som kreves....

Nokk en gang har vi endt opp med et dyr ingen vil ha.

En liten dobbermann på 18 mnd.

Liten,ja veldig liten... :tristbla:

Han veide bare 28 kg når han kom til oss den 22 desember.

Normalvekt hos dobbermann hann er vistnokk 40-45 kg.

Mannen min kom over hunden...

Den har mer eller mindre bodd i en bil,har 0 muskler og 0 fett og 0 oppdragelse.han lyd ikke engang navnet sitt. :overrasket:

Denne gangen var det altså mannen min som tok med et dyr ingen vil ha hjem.

Han har roet seg mye nå, men den første uka gikk han hvileløst rundt.og rundt og rundt.

Vi holdt på å bli sprø.

Han har roet seg mye nå,leo (newfoundlendern vår) har tatt han imot med åpne armer.

Utrolig hva han finner seg i den leo'n.. :)

Vi kan ikke beholde han,men han skal få være hos oss til han blir sterk,og vi finner et godt hjem til han.

Som vi har gjordt med alle de andre dyrene vi "tar med oss hjem".

Det verste er att jeg misstenker att de ga fra seg hunden forde de ikke kunne ta han med på juleferie.

Så nokk en gang:vær så snill, tenk dere nøye om før dere skaffer dere dyr!!

Endret av monikabrx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist å høre slik. At folk ikke klarer å se hvor stort ansvar et dyr faktisk krever før det er for sent, og da gir mange av dem f i hva som skjer videre med dyret, så lenge de er "fri" for ansvaret...

Slikt gjør meg sint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er fælt at så mange tar så lett på det å ha kjæledyr. Det er fint når alt funker, men kommer det en liten hump i veien er det takk og farvel. Og mange har ikke engang vett til å omplassere dyret eller i det minste avlive det. Men mennesker som har samvittighet til å kaste ut husdyrene sine vil vel neppe betale hva det koster for en avlivning.

Vi har selv to katter som ingen ville ha. Den ene skulle bli avlivet fordi eierne skulle skille seg og ingen ville ha ansvaret for katten (vi kunne ikke se en frisk katt bli avlivet pga en bagatell). Hun var 2 år da vi fikk henne for fire år siden. Den andre var bare en liten kattunge som ble dumpet ute i marka i fjor. Vi beholdt dem jo fordi vi ønsket oss katt (og hadde skaffet oss katter på annet vis hadde vi ikke fått dem slik), men det gir selvsagt også en god følelse å vite at vi har reddet dem og gitt dem et godt liv. De er begge utrolig høyt elsket og verdsatt! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Herregud, jeg blir faktisk sjokkert over at det finnes slike mennesker i Norge. Er det mulig å bli så korttenkt. Men hvor finner dere alle disse dyrene hen? Jeg kan ærlig talt si at jeg aldri har møtt noen som behandler dyrene sine sånn (så vidt jeg vet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg blir faktisk sjokkert over at det finnes slike mennesker i Norge. Er det mulig å bli så korttenkt. Men hvor finner dere alle disse dyrene hen? Jeg kan ærlig talt si at jeg aldri har møtt noen som behandler dyrene sine sånn (så vidt jeg vet).

Vi kjenner mange ,som kjenner mange, og alle vet att vi ikke klarer å si nei når det gjelder dyr.

Den forige hunden vår ble påkjørt,så vi var en periode mye hos vet.

En dag kom den ene pleieren (som vi hadde fått veldig god kontakt med.)inn og sa.

se her, det er noen som bare har satt henne igjenn på disken, beltat for avliving og gått..

Det var en skogskatt på ca 6 mnd.

Hun var redd,og flokete. men ellers frisk og fin.det feilet henne ingen ting.

jeg så på mannen min og han sa greit,(selvom han ikke er det man kaller et kattemenneske)så da ble hun med oss hjem.

Hun var overhode ikke sosialisert, og var redd absolut alt.

Hun fikk panikk om noen prøvde å løfte/holde henne.

noen vi kjenner har marsvin,da marsvina begynte å krangle, syntes de det var best å "kvitte"seg med den de hadde hat kortest.

Han endte hos oss..

Forstår ikke hvordan folk kan avlive friske dyr.

Den forige nuffen vår var født død, hun ble blåst liv i.

Vet mente hun hadde en mindre hjerneskade,hun kunne ikke selges.

Hun var "feilvare"...

Hun endte hos oss,og lykkeligere hund en det hun var finnes ikke.

osv...osv...

Det som er så trist, er att noen ikke tenker på att dyr har føleser...

Ille att noen skaffer seg dyr, uten å tenke på att alle dyr har forskjellige føleser og behov.

Selvom vi prøver å hjelpe de vi kommer over, er skaden ofte stor.

ikke alt kan fixes..ikke alle sår leges...

Endret av monikabrx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre er tankegangen til mange "det er jo bare et dyr"

De står under oss på rangstigen, og blir behandlet deretter. Og noen ganger atdskillig verre.

Vi kan kanskje ikke likstille dem med oss, men det betyr på ingen måte at de ikke skal behandles med respekt. Det er vel ikke noe annet de fortjener bedre. For på kjærlighet og lojalitet er det ingen/ingenting som kan konnkurere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menneskers egoisme og mangel på respekt når det gjelder omgang med dyr kjenner ingen grenser noen ganger. Det skulle vært innført strengere straff for dyremishandling.

Dere gjør en flott jobb, monikabrx, all ære til folk som dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har selv nylig tatt inn en katt som ingen savner. Fatter ikke hvordan folk tenker jeg altså. Vi får fortsette og sette inn bilde i avisa en stund til, kan jo hende noen melder seg etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så trist, får mest lyst til å sette meg ned og :grine:

Jeg skjønner ikke hvordan noen kan få seg til å gjøre noe så grusomt mot dyr, som bare er uskyldige og snille ... Man burde straffe slike mennesker, hardt slik at de kanskje fikk inn i de bittesmå hjernene sine hva de har gjort ...

Jeg blir så sint og trist, på en gang...

Det minner meg om diktet "berre ein hund", som gjør meg så utrolig trist ... Dyr er ikke "bare"!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at folk kan være så korttenkte når det gjelder dyr! :frustrert:

Godt det finnes slike mennesker som dere! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rystende lesning og det er bare så trist. Flott at dere tar vare på den imens, og håper dere finner et godt hjem til den.

Avlivning av friske dyr bare fordi eieren ikke kan passe på det lenger, er jeg helt imot, dessverre for noen er det liksom eneste løsning virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...