Gå til innhold

Utseende vs intelligens


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ALDRI kun en av delene. Utseende trekker meg inn, men intelligens holder meg der. Uansett hvor kjekk han er så blir det aldri noe mer om han har like høy IQ som en høyball.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En fyr blir alltid mer tiltrekkende om han viser seg å være smart, og motsatt. Om man faller for utseendet eller intelligensen først beror på hvordan man møtes. Intelligensen oppdages gjerne senere enn utseendet.

Dvs at for meg er alltid intelligensen viktigst, men det gjør jo ingenting at begge deler er tilstede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg finner det ikke spesielt interessant.

HVorfor mener du jeg skulle det da?

Fordi når man spør et spørsmål er det interessant å se resultatene/svarene man får. Det avgjør litt hvilke konklusjoner man tar, så lenge man ikke går inn i saken med en forutsbestemt konklusjon. Som enkelte ser ut til å gjøre ;)

Og vis meg de damene som interesserer seg for å sjekke opp menn de ikke finner tiltalende aller først med øyet ;)

Det kan jeg ikke. Ikke har jeg påståt at kvinner sjekker opp menn de ikke finner tiltalende heller. Jeg spurte bare hva folk mener var viktigst.

Og IQ er ikke det samme som intelligens, så jeg er avmålt ventende til å se hvorvidt kvinner/jenter er i stand til å gjenkjenne intelligens i en mann ved hans utseende.

- det virker jo ikke slik på skilsmissestatistikken, eller synes du det?

Iq er et mål på intelligens.

Damene klarte å "måle" hvor smart fyren var ut i fra hvordan ansiktet hans var bygd opp på, veldig interssant å lese.

Når du sier at "det ikke virker slik på skilsmissestatestikken" så antar jeg at du mener menn og kvinner skiller seg fordi kvinnene bedømte mannens intelligens feil? Jeg kan ikke svare på det. Jeg antar at menn og kvinner skiller seg fordi de mister følelsene for hverandre, av en eller annen grunn. Å antyde at det er mannens manglende iq som er grunnen er forsåvidt morsomt i seg selv.

Anonymous poster hash: 8dfe7...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Fordi når man spør et spørsmål er det interessant å se resultatene/svarene man får. Det avgjør litt hvilke konklusjoner man tar, så lenge man ikke går inn i saken med en forutsbestemt konklusjon. Som enkelte ser ut til å gjøre ;)

Det kan jeg ikke. Ikke har jeg påståt at kvinner sjekker opp menn de ikke finner tiltalende heller. Jeg spurte bare hva folk mener var viktigst.

Iq er et mål på intelligens.

Damene klarte å "måle" hvor smart fyren var ut i fra hvordan ansiktet hans var bygd opp på, veldig interssant å lese.

Når du sier at "det ikke virker slik på skilsmissestatestikken" så antar jeg at du mener menn og kvinner skiller seg fordi kvinnene bedømte mannens intelligens feil? Jeg kan ikke svare på det. Jeg antar at menn og kvinner skiller seg fordi de mister følelsene for hverandre, av en eller annen grunn. Å antyde at det er mannens manglende iq som er grunnen er forsåvidt morsomt i seg selv.

Anonymous poster hash: 8dfe7...3e3

Du spekulerer i vilden sky og trekker konklusjoner ut av den løse luft.

Folk svarer hva som er viktig for dem. Og når det ikke er en spesifikk faktor alene så er det dermed noen som får 'problemer'.

Det er greit nok det, men det betyr ikke at ikke svaret er korrekt for dem som har gitt det,

Hver og en vet selv hvordan de som individer fungerer, og svar som forsøker å fortelle deg som TS at det ikke er slik at det er kun en faktor alene som bestemmer om en mann er tiltrekkende kan dermed forstås enten for komplisert, eller de underbygger ikke en bestemt hypoteste som TS er ute etter å få bekreftet.

- at det ikke istedet åpner din synsvinkel for at det ikke er så enkelt som at kvinner enten går etter utseende alene, eller etter intelligensen alene synes å ikke være interessant.

Og hvorfor skulle andre interessere seg for hva en majoritet har svart?

- for å endre sin egen mening til å følge majoriteten og underbygge TS sin tese?

- for å argumentere for at ens egen evaluering av menn man ikke kjenner er den korrekte?

Om kvinner klarer å 'måle' en manns tradisjonelle IQ ved å studere hans ansikt så forteller det kun om en del av det kompliserte intelligensbildet. Det er flere spekter ved begrepet intelligens som muligens ikke, eller absolutt, var det aspekt det ble undersøkt rundt.

- men at dette i så fall skulle være en helt spesifikk kvinnelig egenskap, i motsetning til en menneskelig egenskap, det gjenstår muligens å se nærmere på?

Å fremlegge hypoteser om at denne bruker mener det er mannens manglende IQ som er årsaken til skilsmissestatistikken er nå i høyeste grad å dikte seg selv eventyr.

Om du hadde tenkt saken til endes, og husketi hvilken sammenheng jeg stilte spørsmålet så ville du kanskje sett at det var denne påståtte kvinnelige egenskapen med å kunne prikke inn en manns IQ ved å se på ham som jeg tillater meg å sette spørsmålstegn ved.

- for hadde kvinner hatt denne fantastiske egenskapen så ville de kunnet vurdere alle intelligensaspektene ved å studere en mann, og dermed finne den perfekte mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intelligens er viktigst, men skal jeg falle for en fyr så må jeg like noe ved utseendet hans også. Det betyr imidlertid ikke automatisk at jeg liker det ved første gangs møte. Faktisk så syntes jeg en av mine ekser var...vel, ikke spesielt smellvakker, første gang jeg møtte ham, men ved nærmere bekjentskap så tok mannen seg kraftig opp i i mine øyne, og på mirakuløst vis syntes jeg også utseendet forbedret seg kraftig etterhvert. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spekulerer i vilden sky og trekker konklusjoner ut av den løse luft.

Jeg har ikke trukket noen konklusjon, og jeg synes det er artig at du anklager meg for å spekulere i vildens sky. Da burde du lese hva du selv skriver. Alt du skriver om meg er spekulasjoner :P

Å fremlegge hypoteser om at denne bruker mener det er mannens manglende IQ som er årsaken til skilsmissestatistikken er nå i høyeste grad å dikte seg selv eventyr.

Det mener jeg også, men det virket som du antydde nettop det. Hvorfor skrive setningen slik som du gjorde hvis ikke?

Om du hadde tenkt saken til endes, og husketi hvilken sammenheng jeg stilte spørsmålet så ville du kanskje sett at det var denne påståtte kvinnelige egenskapen med å kunne prikke inn en manns IQ ved å se på ham som jeg tillater meg å sette spørsmålstegn ved.

- for hadde kvinner hatt denne fantastiske egenskapen så ville de kunnet vurdere alle intelligensaspektene ved å studere en mann, og dermed finne den perfekte mann.

Det er helt greit å sette spørsmålstegn ved det, det gjør jeg også.

Se, å kunne vurdere intelligensen til en person, er ikke det samme som å kunne vurdere alle intelligensaspektene. Det har jeg ikke påstått at kvinner kan, og det gjorde ikke artikkelen jeg leste heller.

Anonymous poster hash: 8dfe7...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Intelligens er uten tvil viktigst, men fysisk tiltrekning må jo også være til stede. Såvidt jeg tolker ts så er det heller ikke snakk om et enten eller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har mest draget, verdens mest intelligente eller verdens peneste? Selv for menn hvor intelligens teller så forstår man at en tilfeldig kjekkas med lav intelligens er mer attraktiv enn f.eks Stephen Hawkings.

Ønsker ikke tråkke på noen tær, men spesielt på nettforumer er det jo en drøss med lav intelligens, da synes jeg det er spesielt at så mange her skriver at de ønsker en intelligent kjæreste. Dere hadde jo aldri forstått hverandre.

Endret av Summers
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har mest draget, verdens mest intelligente eller verdens peneste? Selv for menn hvor intelligens teller så forstår man at en tilfeldig kjekkas med lav intelligens er mer attraktiv enn f.eks Stephen Hawkings.

For de fleste er ingen av disse attraktive, fordi man må ha begge deler.

Anonymous poster hash: 9ba59...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

For de fleste er ingen av disse attraktive, fordi man må ha begge deler.

Anonymous poster hash: 9ba59...07a

jada, i en rosa bobleverden er det slik. men tro meg, vis et bilde av verdens vakreste mann/kvinne og spør tilfeldige om personen er atraktiv. de ville neppe svart " det er umulig å svare på siden jeg ikke kjenner til personligheten"

de aller fleste greier å si om en person er attraktiv i deres øyne utifra et bilde. idiotisk å påstå noe annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest krokodillen

Hvem har mest draget, verdens mest intelligente eller verdens peneste? Selv for menn hvor intelligens teller så forstår man at en tilfeldig kjekkas med lav intelligens er mer attraktiv enn f.eks Stephen Hawkings.

Ønsker ikke tråkke på noen tær, men spesielt på nettforumer er det jo en drøss med lav intelligens, da synes jeg det er spesielt at så mange her skriver at de ønsker en intelligent kjæreste. Dere hadde jo aldri forstått hverandre.

har du ikke forstått at de fleste på kvinneguiden lever i en romantisk komedie som svever rundt på en rosa sky og utseende betyr aldri noe som helst? og om det betyr noe så er det fullstendig krise og resten av verden er noen overfladiske drittsekker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et forhold tror jeg nok at intelligens trumfer utseende hver gang. Til lengre forholdet er desto mindre vil utseende ha og bety.

For FF og ONS er det nok motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de fleste er ingen av disse attraktive, fordi man må ha begge deler.

Eller noe annet. Det er som sagt hverken utseendet eller intelligensen som er viktigst.

Du kommer lenger med å være snill enn både intelligent og pen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ALDRI kun en av delene. Utseende trekker meg inn, men intelligens holder meg der. Uansett hvor kjekk han er så blir det aldri noe mer om han har like høy IQ som en høyball.

Heisann! Hørte dere den, dere gutter som spør om sjekktriks her inne.

Så enkelt som Asfaloht skriver kan det kondenseres.

En mann må være seg sjøl og bruke alle sine egenskaper, men "spillet" hans er å vite hva han skal gjøre når. Noen egenskaper lager tiltrekning, andre egenskaper forsterker tiltrekning og holder den der.

Gå hjem og tenk over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er viktigst?

Anonymous poster hash: 8dfe7...3e3

Kommer jo an på om vi snakker ytterpunkter i ene eller andre retningen.

Anonymous poster hash: 6165b...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke enten/eller, men for meg blir en pen jente alltid mer tiltrekkende om hun er intelligent (her spiller også personligheten en viktig rolle). Og hun blir alltid en god del mindre tiltrekkende om hun bare har brødsmuler i topplokket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har et utseende, og det skal MYE til for at hvordan du se ut skal være noen avgjørende faktor for meg. Iintelligensen kan det derimot skorte på hos enkelte, og det er det verre med.

Ingen tvil om at "kjekkaser" generelt sett har mer draget på damene, men for meg er den slags personlighet som disse typiske kjekkasene oppviser (også kalt playere) direkte årsak til null interesse. Da hjelper det ikke om de er aldri så intelligente i tillegg.

Så intelligens er helt klart det viktigste av det og utseendet. Men til syvende og sist så er det en kombinasjon av ulike faktorer hvor intelligens sammen personlighet, verdier og livssyn veier tungt og et bra utseendet er en bonus.

Endret av Sapientia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...