Gå til innhold

Postet smile selfie fra Auschwitz


Gjest Gjest_Piiiip

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Dalma

Det var et genuint spørsmål

Er det greit og ta selife andre steder hvor grussome ting har skjedd. Hadde du reagert om noen tok en selife hvor 1,5 millioner Armenere ble slaktet i 1915.

Hadde du reagerte om noen tok en selife hvor millioner av Russiske krigsfanger ble drept.

Hadde du reagert om noen tok en selfie der Japan massakerte Kinesere.

Jeg forstår ikke hvorfor dere ikke bare kan svare på de spørsmålene.

Men det er tydelig at dere ikke ønsker det. Så jeg spør ikke igjen

Nei, jeg synes ikke man skal ta selfies på åsteder for såpass grusom kriminalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Selvopptatt! Man smiler ikke av glede på en sånn plass, men det er ikke overraskende. De unge tenker kun på seg selv!

Anonymous poster hash: 4e9a3...199

Så man skal ikke smile der grussome ting har skjedd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man lov til å smile her?

695384-12-1342999191999.jpg

Vedder på at slaget i Hafrsfjord ikke var en koselig opplevelse for dem som deltok der.

Anonymous poster hash: b9bd3...8fc

Kan ikke sammenlignes. WW2 er ikke så lenge siden. På den plassen er man omgitt av grusomme ting som har skjedd. Har vært der, og vet hvilken deprimerende plass det er. Normale folk smiler ikke i Auschwitz.

Anonymous poster hash: 4e9a3...199

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Kan ikke sammenlignes. WW2 er ikke så lenge siden. På den plassen er man omgitt av grusomme ting som har skjedd. Har vært der, og vet hvilken deprimerende plass det er. Normale folk smiler ikke i Auschwitz.

Anonymous poster hash: 4e9a3...199

Så hva er grensen `?

Hvor lang tid kan det gå før det er greit og smile på steder hvor det har skjedd grussome ting ?

Jeg er forresten enig med at Slaget ved Hafsfjord ikke kan sammenlignes med Andre Verdenskrig.

Endret av Corto Maltese
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slaget ved Hafsfjord er så lenge siden at de fleste ikke vet hva det er, men ville uansett ikke ha smilt der.



Anonymous poster hash: 4e9a3...199
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk har dødd veldig mange steder i verden. Flokkmentaliteten får folk til å reagere impulsivt og ignorere detaljer og fakta. Vet du hvorfor hun smilte på bildet?

Fordi hun godta seg over tortur og drap på hundretusener av jøder, selvfølgelig. Det er eneste logiske forklaring jeg kan se derfor er den sann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hun godta seg over tortur og drap på hundretusener av jøder, selvfølgelig. Det er eneste logiske forklaring jeg kan se derfor er den sann.

Du er klar over at det ikke bare var jøder som ble drept i konsentrasjonsleirene ikke sant ?

Anonymous poster hash: d88df...9c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Slaget ved Hafsfjord er så lenge siden at de fleste ikke vet hva det er, men ville uansett ikke ha smilt der.

Anonymous poster hash: 4e9a3...199

Alle som har gått på skolen burde vite hva Slaget ved Hafrsfjord er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gådd leste du saken? Det er poenget - man tar ikke akkurat bilde og smiler i Auswich.........det blir på en måte helt feil....

Men kan det rettferdiggjøre at folk sender hatmeldinger? Nei, det syns jeg ikke. 4000 hatmeldinger betyr 4000 drittsekker som antakelig er LITT for overspente og kanskje burde begynne å bry seg litt mindre om andre folk og heller rydde i sitt eget grums.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke lov å smile mens man er der i det hele tatt da, mener dere? Eller er det bare det at hun tok bilde av det som er så forferdelig?

Det er nok begge deler. Man skal kjenne på vår kollektive skyld for.... Nei, vent nå litt, vi hadde ikke noe med det å gjøre. Det er greit å smile, hvis man har en forbigående glad følelse, og ta gjerne en selfie også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man lov til å smile her?

695384-12-1342999191999.jpg

Vedder på at slaget i Hafrsfjord ikke var en koselig opplevelse for dem som deltok der.

Anonymous poster hash: b9bd3...8fc

Det var en nasjonal tragedie, også. Kongerekken vår sluttet der, så vidt jeg husker.

Død over dem som smiler ved Hafrsfjord. Smiley, selfie eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn fjes skal man ha dersom man tar en selfie i Auschwitz. Ferdig snakka. Alt annet er dårlige sosiale antenner.

post-83806-0-77796600-1405992740_thumb.j

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Man burde ikke smile i en tidligere konsentrasjonsleir. Det blir litt som å ta smilebilde i en begravelse. Det var ikke bare det at mennesker ble gasset og drept, men tyskerne utførte også en del grusomme eksperimenter på mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hun godta seg over tortur og drap på hundretusener av jøder, selvfølgelig. Det er eneste logiske forklaring jeg kan se derfor er den sann.

Nei, du vet ikke hvorfor hun smilte for du har ikke lest artikkelen.

«Ja, jeg skjønner hva som skjedde der. Jeg studerte det i årevis sammen med faren min, men han døde for et år siden. Denne turen betød med andre ord noe for meg, og jeg var glad for å være der», skriver hun.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HeiHade

Jeg ser virkelig ikke problemet. Folk er alt for hårsåre hvis dette er alt som skal til for å tippe dem over. Jesus, folk ass.

Vi kan smile hvor faen vi vil og det skal ikke andre mennesker legge seg borti.

Endret av HeiHade
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en nasjonal tragedie, også. Kongerekken vår sluttet der, så vidt jeg husker.

Død over dem som smiler ved Hafrsfjord. Smiley, selfie eller ikke.

Kongerekken sluttet da ikke ved slaget ved Hafrsfjord

Anonymous poster hash: d88df...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Man burde ikke smile i en tidligere konsentrasjonsleir. Det blir litt som å ta smilebilde i en begravelse. Det var ikke bare det at mennesker ble gasset og drept, men tyskerne utførte også en del grusomme eksperimenter på mennesker.

Men andre steder hvor grussome thing har skjedd der er det greit ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser virkelig ikke problemet. Folk er alt for hårsåre hvis dette er alt som skal til for å tippe dem over. Jesus, folk ass.

Vi kan smile hvor faen vi vil og det skal ikke andre mennesker legge seg borti.

Så det er greit å gå rundt på Utøya, smile og ta selfies i dag, da?

Anonymous poster hash: 3f97c...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...