Gå til innhold

Banket opp og druknet hund


Gjest Badabing

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing

Er det noen som kan huske saker der mennesker har blitt dømt for dyremishandling som f.eks drukning av dyr osv? Hva ligger straffenivået på?

Tenker på denne saken der et kjærestepar hadde forsøkt å slå i hjel hunden med en stein før de hadde festet den til en sementblokk og kastet den i en elv.

http://www.tv2.no/2014/07/20/nyheter/dyremishandling/5826822

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke folk tenke seg om to ganger før de skaffer seg kjæledyr, syntes også når den tid kommer at kjæledyret bør avlives på en god måte, veterinær eller noen som vet hvordan det skal gjøres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så kvalm av sånne mennesker, orker ikke gå inn på sakene om dyremishandling en gang. Får helt vondt av de stakkars dyra.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper straffen blir heftig.. Forbanna søppelmenneske, jeg kan ikke fatte eller begripe hva mennesker er i stand til å gjøre med et forsvarsløst dyr.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt målløs av å lese slik.. jeg prøve å unngå det, da det går sånn inn på meg....

Hva er motivet tenker jeg ? Er det prisen på avliving som er for høy? Ikke var vel dette så langt unna FOD-gården heller, så det hadde jo bare vært å levert den dit også...

Håper slike mennesker ALDRI skaffer seg dyr eller barn NOEN gang... :sinnatagg::sinnatagg::rasende:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterkt av TV2 nederst i artikkelen.

Jeg siterer:

"HVA SYNES DU OM DUMPING AV KJÆLEDYR? SI DIN MENING I KOMMENTARFELTET NÅ!"



Anonymous poster hash: 20a0d...d6e
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til info. Et stort antall av seriemordere det er gjort undersøkelser på i USA begynte med å mishandle og drepe dyr for moro skyld.



Anonymous poster hash: 1c5d8...e1e
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info. Et stort antall av seriemordere det er gjort undersøkelser på i USA begynte med å mishandle og drepe dyr for moro skyld.

Anonymous poster hash: 1c5d8...e1e

haha jeg nappet vinger av fluer som barn for moro, jeg har ikke blitt noen seriemorder, så den stemmer ikke på meg. ;)

Anonymous poster hash: 4061f...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Jeg er helt og holdent av den oppfatning at mennesker som kan gjøre slikt, har noen vesentlig mentale mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha jeg nappet vinger av fluer som barn for moro, jeg har ikke blitt noen seriemorder, så den stemmer ikke på meg. ;)

Anonymous poster hash: 4061f...952

Nappe vinger av fluer teller ikke under denne kategorien.

Det må først og fremst være et dyr, fortrinnsvis pattedyr (katter, hunder, kaniner etc), som kan gi utrykk for smerte. Det er nettopp der det starter for veldig mange seriemordere, at de liker å se dyret utrykke smerte mens de piner og dreper det.

Nå sier jeg ikke det er greit å nappe vinger fra uskyldige fluer. Men det er en mental større brist i et ungt mennskesinn (også voksne selvfølgelig) om de liker og/eller overhodet ikke føler empati for et dyr som gir utrykk for smerte.

Anonymous poster hash: 1c5d8...e1e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresteparet som gjorde det hadde hunden på prøvetid fra den juridiske eieren. Så de skulle bare levert den tilbake!! Det ligger en åpen gruppe på Facebook der folk diskuterer saken. Der ligger også bilde av dyremishandlerne. Tror den heter noe som "I mot dyremishandlerne i Moss"

Anonymous poster hash: 3b6f1...542

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan huske saker der mennesker har blitt dømt for dyremishandling som f.eks drukning av dyr osv? Hva ligger straffenivået på?

Tenker på denne saken der et kjærestepar hadde forsøkt å slå i hjel hunden med en stein før de hadde festet den til en sementblokk og kastet den i en elv.

http://www.tv2.no/2014/07/20/nyheter/dyremishandling/5826822

En passende straff vil nok være å gjøre det samme med dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresteparet som gjorde det hadde hunden på prøvetid fra den juridiske eieren. Så de skulle bare levert den tilbake!! Det ligger en åpen gruppe på Facebook der folk diskuterer saken. Der ligger også bilde av dyremishandlerne. Tror den heter noe som "I mot dyremishandlerne i Moss"

Anonymous poster hash: 3b6f1...542

Så istedenfor å bare levere hunden tilbake, så tenkte de at det var lettere å mishandle og å drukne hunden?

Mennesker som gjør slike ting er dessverre ikke mennesker ... for mennesker har følelser og kan tenke og har kjærlighet og forståelse og empati og sympati.

Hadde disse menneskene hatt dette, ville de ha funnet en god løsning for hunden.

Men nei, de syns tydeligvis at det var en god løsning å mishandle og å drepe hunden...lurer på om de hadde likt det om hunden gjorde dette mot dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er helt forferdelig! Dyr er uskyldige og det finnes ikke noe vondt i de. De er ærlige og de blir aldri aggressive uten grunn. Mennesker derimot, vi ødelegger planeten vår, manipulerer og lyver. Likevel er det ok å drepe uskyldige dyr på den mest for jævlige måte. Skulle vært samme straff for å drepe og mishandle et dyr på den måten, som det skulle vært å gjøre det samme mot et menneske.



Anonymous poster hash: 939b3...91f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor i helvete ikke bare levere hunden tilbake da, istedet for å drepe den på bestialsk vis når det ikke passet å ha hund lenger?? Faens møkkafolk!



Anonymous poster hash: e4263...29c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke den facebook-siden...

Du må sammenskrive imot, så finner du den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrevernalliansen sin nettside på facebook kan anbefales. Der får man mer info om denne forferdelige handlingen.

Anonymous poster hash: c1b30...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SoccerPlayer

Drittmennesker som holder på sånn mot uskyldige dyr. Håper de får igjenn og at skyldfølelsen spiser de opp innvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...