Gå til innhold

Er du for legalisering av cannabis?


mekkapakka

Anbefalte innlegg

Hvorfor det, skal du røyke? Det er ikke så enkelt, fordi de forskjellige typene er blandinger av både Indica og Sative.

Hold min røyking ute av bildet. Argumenteringen din slår stadig sprekker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, både til eget bruk og medisinsk.



Anonymous poster hash: db893...f8f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold min røyking ute av bildet. Argumenteringen din slår stadig sprekker.

javel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

javel?

Du referer til "typer", men kan ikke putte fingeren på hvilke typer det gjelder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du referer til "typer", men kan ikke putte fingeren på hvilke typer det gjelder.

Jo det kan jeg, men jeg ønsker ikke å snakke om det her. Dessuten er det ikke relevant for tråden. Les litt mer om Cannabis i stedet for å prøve å starte en krangel her for det er jeg ikke interessert i.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Ikke fordi det er fryktelig sunt men fordi jeg tror man vil få litt bedre oversikt enn vi har i dag. Ved å legalisere slår man beina bort under hvertfall noe av den kriminelle virksomheten som omsetter cannabis i dag. Uansett hvordan man vrir og vender på det så er Norsk narkotikapolitikk feilslått slik den fremstår i dag og da fremstår legalisering av lettere stoffer som cannabis bedre enn å fortsette som vi gjør i dag.



Anonymous poster hash: dbad0...ed7
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det kan jeg, men jeg ønsker ikke å snakke om det her. Dessuten er det ikke relevant for tråden. Les litt mer om Cannabis i stedet for å prøve å starte en krangel her for det er jeg ikke interessert i.

Selvfølgelig er det relevant for tråden å utfordre argumentene som brukes i favør og disfavør av legalisering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller det kan trigge angst. Siste setning av argumentet ditt utgår dermed.

Ja, men det kan også skje med alkohol.

Anonymous poster hash: dbad0...ed7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det relevant for tråden å utfordre argumentene som brukes i favør og disfavør av legalisering.

Da kan du jo finne noen andre å diskutere med her :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det kan også skje med alkohol.

Anonymous poster hash: dbad0...ed7

Men nå er ikke dette en diskusjon om alkohol.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du jo finne noen andre å diskutere med her :)

Som sagt, argumentasjonen din slår sprekker når ikke du engang forsvarer egne utsagn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, argumentasjonen din slår sprekker når ikke du engang forsvarer egne utsagn.

ok, du vant Chloe :) Må forøvrig si at jeg synes det er rart du angriper "argumenteringen" min når du helt klart mangler kunnskap om emnet som diskuteres. Endret av Mrs Smith
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men nå er ikke dette en diskusjon om alkohol.

Nei, men poenget er at det er mange substanser som kan fremkalle angst, også lovlige så da er ikke det alene nok til at cannabis skal fortsette å være illegalt.

Anonymous poster hash: dbad0...ed7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA. Har mange vitenskapelige positive virkinger som mot kvalme man får av cellegift, virker appetittvekkende, angst +++++++ Er jo blitt legalisert snart i halvparten av statene i USA, avkriminlisert i mange land i Europa, er vell en grunn til det. Virkestoffet som heter Tetrahydrocannabinol har en rekke positive sider, men kan også ha bivirkninger som ALLE medisiner. Kan jo diskuteres om det skal legaliseres som i Nederland som et rusmiddel og kunne få kjøpt på coffe shop m.m. eller få resept av lege og mere ordnede forhold. Personlig mener jeg man kan legalisere det helt, den som vil ha det vil kunne skaffe det uansett og tror ikke bruken blir særlig høyere av den grunn. Blir det legalisert slipper man kanskje at noen kjøper andre farlige stoffer om det er "tomt" for cannabis. Cannabis har vært brukt i tusenvis av år og kommer aldri til og bli borte, har ingen tro på straffer og lover på alt som ikke passer for alle. Hadde alkohol kommet i dag, hadde det ikke blitt lovlig, tror ikke det. Cannabis har mye mindre skadevirkinger enn f.eks alkohol som er legalt. Er kanskje ikke helt riktig av meg og sammenligne to rusmidler men sånn er det bare. Har røyket cannabis i 25-30 år og kan være uten i ukesvis uten at det gjør meg noen ting som helst, kanskje litt vanskeligere og sove de to første nettene om jeg har brukt det daglig i noen mnd. Har også vært sprøytenarkoman og brukt alt, mest heroin og tabletter sammen med hasj. Hadde det ikke vært for cannabis hadde jeg ikke greid og slutte. Bruker metadon, men cannabisen gjør at jeg ikke har sidemissbruk av tabletter som veldig mange brukere av metadon har. Men husk cannabis passer ikke for alle, sånn er det jo med det aller meste...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men poenget er at det er mange substanser som kan fremkalle angst, også lovlige så da er ikke det alene nok til at cannabis skal fortsette å være illegalt.

Anonymous poster hash: dbad0...ed7

Har du lest hva jeg i det hele tatt siterte? Det var en påstand om at cannabis kan være angstDEMPENDE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ok, du vant Chloe :) Må forøvrig si at jeg synes det er rart du angriper "argumenteringen" min når du helt klart mangler kunnskap om emnet som diskuteres.

Det er ganske festlig at du mener jeg mangler kunnskap. Hva får deg til å tro det? Tør faktisk vedde en arm og et bein på at det motsatte er tilfellet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er ikke dette en diskusjon om alkohol.

Forskning tyder på at legalisering fører til lavere alkoholforbruk, så man kommer ikke helt utenom alkohol om dette skal diskuteres.

Anonymous poster hash: 0a9ee...aef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske festlig at du mener jeg mangler kunnskap. Hva får deg til å tro det? Tør faktisk vedde en arm og et bein på at det motsatte er tilfellet. ;)

Fordi du ikke skjønner at det finnes flere typer cannabis og at de kan ha forskjellige virkninger. Som f.eks at de virker mot angst. Det var forøvrig bare en liten del av argumentet mitt, og det er dette du har plukket deg ut og vil diskutere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskning tyder på at legalisering fører til lavere alkoholforbruk, så man kommer ikke helt utenom alkohol om dette skal diskuteres.

Anonymous poster hash: 0a9ee...aef

Jeg prater om angst + cannabis. Ta gjerne alkoholdebatten med noen andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...