Gå til innhold

Akutt anfall av "et eller annet"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Satt rolig og slappet av med samboeren, så et program på youtube. Plutselig, kjente jeg noe som minnet om nervøsitet/angst. Men jeg var ikke red for noe. I løpet av noen sekunder,kjente jeg en intens iling gå gjennom kroppen, jeg følte at noe var galt og kjente plutselig jeg fikk dødsangst. Sa bare rolig, men redd, til samboeren at jeg følte meg dårlig. At noe var galt. Var småkvalm og, men ikke kvalm nok til å kaste opp.

Det sitter fortsatt i, men litt mindre...

Følte meg så utrolig dårlig, helt akutt, jeg har hatt føling (eller noe lignende, har ikke sukkersyke, men en gang jeg var på sykehuset for noe annet, lå jeg og skalv ukontrollert fordi jeg ikke hadde fått mat, det er en lignende følelse jeg kjente. Bortsett fra at jeg ikke skalv), og det kan ligne bortsett fra skjelving. Kjenner meg litt tett i pusten, som et lite trykk mot halsen. Litt svimmel.

Det første jeg tenkte var hjertet? Har litt urolig hjerte, dvs endel doble slag, vært hos spesialist og fått henvisning til UL undersøkelse, men han så ikke noe "feil". Har rolig puls, selvom jeg kjenner meg dårlig. Det som skremte meg mest var den sterke følelsen av at jeg skulle dø.

HVA kan det være/hva skjedde? Jeg tok en allergipille i tilfelle det er noe sånt. :( føler meg litt bedre nå, men er skremt. Har spist middag som vanlig,

Anonymous poster hash: ec101...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søkt opp hyperventilering? Hender jeg får akutte tilfeller av det..



Anonymous poster hash: a1c64...e74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg plutselig følelsen av å ikke få puste. Som om det ikke var nok luft i rommet, var bare i noen sekunder. :( :(

Anonymous poster hash: 6cb48...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje blodtrykket ditt sank plutselig.



Anonymous poster hash: 595a1...ce9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkt opp hyperventilering? Hender jeg får akutte tilfeller av det.. Anonymous poster hash: a1c64...e74

Jeg puster normalt.

Anonymous poster hash: 6cb48...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje blodtrykket ditt sank plutselig. Anonymous poster hash: 595a1...ce9

Selvom jeg satt helt stille?

Anonymous poster hash: 6cb48...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette tar jeg som anonym, men det skjedde meg også. Noen dager senere snakket jeg med mamma, og samtidig som dette skjedde meg hadde pappa fått hjerteflimmer og dratt på sykehuset.



Anonymous poster hash: 3fdc9...0c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tar jeg som anonym, men det skjedde meg også. Noen dager senere snakket jeg med mamma, og samtidig som dette skjedde meg hadde pappa fått hjerteflimmer og dratt på sykehuset. Anonymous poster hash: 3fdc9...0c4

mener du at noen jeg kjenner har dødd?? <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_sad.gif' alt=':('> :(

Anonymous poster hash: 6cb48...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg litt bedre, men litt vondt i kroppen. Tror ikke det er noe alvorlig nå, men kan ikke skjønne hva som skjedde, helt ut av det blå. Følte meg svak også. En rar følelse, som om man ligger og flyter i vannet, eller er vektløs. :(

Anonymous poster hash: 6cb48...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg plutselig følelsen av å ikke få puste. Som om det ikke var nok luft i rommet, var bare i noen sekunder. :( :(

Anonymous poster hash: 6cb48...8f6

Angst.

Anonymous poster hash: f6e43...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg var ikke redd, er det noe som bare plutselig kommer? Er det noe å ta på alvor, eller kommer det mest sannsynlig ikke igjen mer? Jeg hyperventilerte ikke, pulsen var rolig, men inni meg ble jeg redd, for jeg følte at noe var galt.

Anonymous poster hash: 6cb48...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg var ikke redd, er det noe som bare plutselig kommer? Er det noe å ta på alvor, eller kommer det mest sannsynlig ikke igjen mer? Jeg hyperventilerte ikke, pulsen var rolig, men inni meg ble jeg redd, for jeg følte at noe var galt.

Anonymous poster hash: 6cb48...8f6

Veldig mange opplever et angstanfall en gang eller to i løpet av livet, det er ingenting å være bekymret for.

Gjentar det seg og du opplever det som et problem/noe som hindrer deg i hverdagen kan du søke hjelp hos fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iGirl

Men jeg var ikke redd, er det noe som bare plutselig kommer? Er det noe å ta på alvor, eller kommer det mest sannsynlig ikke igjen mer? Jeg hyperventilerte ikke, pulsen var rolig, men inni meg ble jeg redd, for jeg følte at noe var galt.

Anonymous poster hash: 6cb48...8f6

Så lenge du føler deg OK nå og symptomene dine avtar så kan du trygt anta at det var forbigående. De som har en panikklidelse kan få slike anfall helt plutselig og uten forvarsel. Dette var dog mest sannsynlig et engangstilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertet slo rolig, som normalt, pusten gikk rolig, men det føltes som om jeg brant innvendig. Og et trykk mot halsen. Men hvis det var panikkanfall, er det noe jeg må ta opp med legen? Er det en sykdom, eller noe alle kan oppleve?

Anonymous poster hash: 6cb48...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig mange opplever et angstanfall en gang eller to i løpet av livet, det er ingenting å være bekymret for.

Gjentar det seg og du opplever det som et problem/noe som hindrer deg i hverdagen kan du søke hjelp hos fastlegen.

Så lenge du føler deg OK nå og symptomene dine avtar så kan du trygt anta at det var forbigående. De som har en panikklidelse kan få slike anfall helt plutselig og uten forvarsel. Dette var dog mest sannsynlig et engangstilfelle.

Takk for svar. Jeg har hatt angstanfall før da jeg var stresset i en butikk, men da var det adrenalin og hjertebank. Men panikkanfall er kanskje noe annet. Får vel regne med at det er det det var...

Men hadde jeg opplevd det ute i byen, hadde vel folk trodd jeg døde? Skummelt hvis det kommer ut av det blå sånn

Skal forsøke å ikke tenke mer på det...

Anonymous poster hash: 6cb48...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iGirl

Takk for svar. Jeg har hatt angstanfall før da jeg var stresset i en butikk, men da var det adrenalin og hjertebank. Men panikkanfall er kanskje noe annet. Får vel regne med at det er det det var...

Men hadde jeg opplevd det ute i byen, hadde vel folk trodd jeg døde? Skummelt hvis det kommer ut av det blå sånn

Skal forsøke å ikke tenke mer på det...

Anonymous poster hash: 6cb48...8f6

Panikkanfall er en akutt form for angst. Det er altså det du beskriver å ha opplevd nå 2 ganger. Det kan være helt tilfeldig og forbigående, og jeg ville faktisk prøvd å ikke bry meg så mye om det hvis det ikke er et problem for deg vanligvis. På den måten unngår du at du ender opp med angst for angsten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de to gangene har vært fullstendig forskjellig. Så jeg vet at det ikke er og har vært det samme begge gangene.

Anonymous poster hash: 6cb48...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de to gangene har vært fullstendig forskjellig. Så jeg vet at det ikke er og har vært det samme begge gangene.

Anonymous poster hash: 6cb48...8f6

Angst var det første jeg også tenkte på, men om jeg var deg, hadde jeg bestilt legetime for å utelukke at det kan være noe alvorlig fysisk. :)

Anonymous poster hash: 9ed44...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...