Gå til innhold

Sminketabber - del dine råd og tips!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne være morsomt med en sminketabbe-tråd (for et ord, haha).

De jeg kan tenke på, er:

- Feil foundationfarge

- Bruke øyeskygge uten å duse det ut med en fluffy kost

- For markerte bryn

- For mye blush i kinna

- For mye generelt

- "Edderkopp-vipper" (dette sier seg selv?)

Er interessert i å høre om flere, dette er de jeg kan tenke på i farta. Ofte er det mange ting man gjør feil som man ikke vet om, og andre liker disse "feilene". Det finnes ingen fasit, men det som ser mest naturlig og fint ut inkluderer altså ikke disse punktene.

Ellers er det kult å høre om hvis man har sett en person som f.eks har brunt ansikt og blekt bryst. Man burde alltid matche foundation osv med halsen og brystet, hvis ikke får jo ansiktet helt feil farge ift hva som ser best ut. Regner med at ingen vil se ut som ansiktet har vært på ferie, men resten av kroppen "ikke hengte med".

Anonymous poster hash: 5ebf3...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Generelle sminketips taes også i mot! :)

Anonymous poster hash: 5ebf3...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg gjorde fra jeg var 13 til 20år fordi jeg ikke viste bedre - svart eyeliner på våtkanten og mørk øyenskygge på øyelokket på mine små tettsittende øyner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sminketabben som virker å være mest utbredt i dag er for kraftige og markerte øyenbryn, som ikke er tilpasset hud- og hårtonen eller ansiktsfasong.



Anonymous poster hash: a7d1a...a0f
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange grusomme øyenbryn og falske øyevipper å se for tia. Det tar fokuset vekk fra resten av ansiktet, og er ofte direkte stygt.



Anonymous poster hash: 3dfba...002
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at de verste sminketabbene jeg ser rundt omkring er

- De som bruker feil farge på Foundation slik at de ser orange eller grå ut.

- De som klumper på mengder mascara så vippene blir tjukke unaturlige edderkoppvinger

- De som hiver på mengder rouge/blush

- Ekstremt markerte øyebryn, påtegnede streker huff :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

For mørke og store øyenbryn.

Billige og feilplasserte øyevippeextensions.

Øyenskygge som ikke er blendet sammen - usj, styggeste jeg ser. Når den mørke fargen møter den lyse fargen på en unaturlig måte ødelegger det alt, også er det så lett å fikse i tillegg...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

Ungdomsskolen, 8 klasse. Min første sminke som jeg til jul av en tante. Knæsj blå øyenskygge. Jeg brukte den daglig på skolen, og hadde den i lomma slik at jeg kunne påføre mer i friminuttene... Skulle ønske jeg visste bedre. Bilder viser at dette ikke var det mest flatterende å bruke :P (Brukte dette på tross av kommentarer, en hel måned).

Endret av C'est la vie:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fotballflue

Så mye foundation at det ser ut som du har sparklet ansiktet, er ikke pent. Heller ikke masse svart øyeskygge både under og over øyet, så øynene ikke syns, og det ser ut som man bare har to svart hull i ansiktet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra egen ungdomstid: Rød eyeliner... hva tenkte jeg. Så ut som om jeg hadde grått tre dager i strekk og fått en allergisk reaksjon.

Sett på andre i det siste: "Contouring" som ikke er blendet ut, dvs brune og hvite striper i ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synleg foundation er det verste, synest eg. Det blir liksom så ille når det er sminke som ein ikkje eigentleg skal kunne sjå. Og når det er reine maska, då er det grueleg stygt, altså.

Edderkoppvipper er også ille, men mindre ille enn maskefoundation, synest eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rød, gul, oransje, mørk rosa, grønn, lilla eller blå øyenskygge ser fælt ut på de aller fleste av oss dødelige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Ei venninne av meg har en lei tendens til å bruke falske øyevipper, men ikke øyevippetang. Resultatet er at hun får tre "etasjer" med øyevipper - nede, midt i mellom, og oppe.

Har tilogmed gitt henne ei øyevippetang, men nei - her er det fortsatt etasjevis med vipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har lagt merke til at contouring har blitt veldig populært. Jeg er ingen sminkeekspert, men jeg ser ofte at mange jenter overdriver contouringen. Kontrastene blir for store, og det ser mer ut som teatersminke enn hverdagssminke. Noen ser faktisk skitne ut i ansiktet. Kraftige, altfor mørke øyenbryn er også noe jeg ser veldig ofte. Dessuten er det noen jenter jeg ser på forelesningene som egentlig er veldig pene jenter, når jeg ser dem uten sminke (noe som forøvrig er sjelden). Problemet er at de på dagtid bruker sminke som er best egnet på kveldstid. For eksempel er det svart/veldig mørk grå øyenskygge, lange øyenvipper og eyeliner. De hadde nok sett nydelige ut i et annet lys, som for eksempel på natten eller i en nattklubb - men i auditoriet, midt på lyse dagen, ser det ikke like sjarmerende ut.

Ellers kan jeg nevne for mye rouge eller bronzer. Og det klassiske brunkremskillet. Det er heller ikke alle jeg synes kler mye sminke. Mange nordiske jenter bruker for mørk sminke fremfor det som kler dem. Det er riktignok vanskelig å vite hva man kler best, og som regel velger man de nyansene man er mest komfortable i - men om du er veldig lys, eller veldig mørk, eller midt i mellom, velg likevel fargene med omhu. Noen velger også leppestift som får tennene til å se gule ut, fordi undertonen blir for varm.



Anonymous poster hash: 3ec0b...573
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Hver gang jeg bruker eyeliner - og uavhengig av plassering og teknikker - så ser jeg ut som jeg er 5 år og smurt gjørme i øyene. Fatter ikke hvorfor jeg ikke kan kle emarkerte øyne uten å få fjortis tedenser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mørk foundation, ubøyde øyevipper, fylle inn øyenbryna som to svarte streker, ikke fylle inn øyenbryna i det hele tatt, svart eyeliner på våtkanten for de som har små øyne fra før av, ikke utdust øyenskygge, for mørk farge over hele øyelokket osv osv i det uendelige. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...