Gå til innhold

Om daten har ligget med noen andre etter at dere møttes, hvor går grensa?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel, er jeg nøden på byen en kveld og vil ha meg et ligg så er jeg ikke like kresen som jeg er når jeg velger ut noen jeg ser på som en potensiell kjæreste. En potensiell kjæreste får meg ikke i seng første kvelden, jeg vil jo ikke ødelegge det med sex tidlig. Men er jeg singel og dater ikke så kan jeg jo fortsatt ha en ONS:

Så ja, venter jeg med deg er det fordi jeg liker deg veldig godt, og ikke vil risikere å ødelegge det med tidlig sex. Hopper jeg til sengs med deg første kvelden er jeg egentlig ikke interessert i annet enn sex der og da.

Anonymous poster hash: 465be...c87

Ok, men som jeg sa, det er deal breaker for meg. Den tankegangen har jeg ingen sans for overhodet. Da bør du nok heller finne deg en mann som synes dette er en flott logikk, jeg kunne aldri godtatt dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tro meg, ovenfor meg så hadde du ødelagt mer om det hadde kommet frem at du hadde hatt sex med andre når vi datet enn om vi hadde hatt sex første daten. Sistnevnte tør jeg påstå er en dårlig unnskyldning for at det ikke fungerer, for det er sjelden sex alene som avgjør om han vil treffe deg igjen eller ikke.

Anonymous poster hash: 3bd54...235

Jeg har svart tidligere i tråden og presiserte også i innlegget du siterte at ONS gjelder når jeg er singel og ikke dater noen. Har jeg møtt en mann for en enkel kaffekopp (eller chattet mye over nett/tlf) så har jeg ikke sex med noen før jeg vet om det er en mann jeg vil date mer eller ikke. Jeg hadde aldri hatt sex med noen andre om jeg datet noen.

Anonymous poster hash: 465be...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at den ikke er naturlig å ta på første date, men det er jo kanskje fordi det ikke er naturlig å binde seg til en man bare har tatt en kaffe med? Om du derimot mener at det er et krav for deg så er det vel like unaturlig å date en stund for så å ta praten om eksklusivitet og spørre han om han har hatt sex med noen etter den kaffedaten. Og om han svarer ja for så å kutter du han ut.

Derfor er det jo så viktig å date noen med samme verdier. Siden man ikke kan binde seg på første date og man har en forventning om at man i det minste ikke ligger med andre underveis så må det faktisk matche på dette planet selv om man ikke nødvendigvis har kommunisert noen "sexclusivitet" eksplisitt. (det trenger ikke nødvendigvis bety at man ikke dater andre samtidig, her er det kun sex det er snakk om).

I de fleste tilfeller koker det ned til at dette vil løse seg av seg selv, for hvis man finner ut av at motparten har valgt å ha sex med andre og man selv reagerer på dette så er det jo i og for seg ikke verre enn å anerkjenne at man er forskjellige og gå hvert til sitt. Like barn leker best i lengden.

Anonymous poster hash: 3bd54...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men som jeg sa, det er deal breaker for meg. Den tankegangen har jeg ingen sans for overhodet. Da bør du nok heller finne deg en mann som synes dette er en flott logikk, jeg kunne aldri godtatt dette.

Menn får jo heldigvis ikke vite om dette. Men hvordan skal da damer få sex hvis de vil være single? Og da betyr det altså at hvis de har ONS så forplikter de seg til å ha sex på første daten med noen de liker også? Eller mener du at damer ikke har lov å gå ut for å "få seg litt"?

Anonymous poster hash: 465be...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svart tidligere i tråden og presiserte også i innlegget du siterte at ONS gjelder når jeg er singel og ikke dater noen. Har jeg møtt en mann for en enkel kaffekopp (eller chattet mye over nett/tlf) så har jeg ikke sex med noen før jeg vet om det er en mann jeg vil date mer eller ikke. Jeg hadde aldri hatt sex med noen andre om jeg datet noen.

Anonymous poster hash: 465be...c87

Ok, den er grei, men da er jeg nok mer enig. Jeg skal gjerne innrømme at jeg har lite til overs for ONS også (både på egne og datens vegne) men det er ikke en absolutt dealbreaker i samme grad, så lenge hun ikke har har dem mens vi dater :)

Anonymous poster hash: 3bd54...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Derfor er det jo så viktig å date noen med samme verdier. Siden man ikke kan binde seg på første date og man har en forventning om at man i det minste ikke ligger med andre underveis så må det faktisk matche på dette planet selv om man ikke nødvendigvis har kommunisert noen "sexclusivitet" eksplisitt. (det trenger ikke nødvendigvis bety at man ikke dater andre samtidig, her er det kun sex det er snakk om).

I de fleste tilfeller koker det ned til at dette vil løse seg av seg selv, for hvis man finner ut av at motparten har valgt å ha sex med andre og man selv reagerer på dette så er det jo i og for seg ikke verre enn å anerkjenne at man er forskjellige og gå hvert til sitt. Like barn leker best i lengden.

Anonymous poster hash: 3bd54...235

Med min metode oppnår du jo alle fordelene som du oppnår med din metode. Om han har de samme verdiene som deg så burde han da ikke reagere negativt på at du tar opp eksklusivitet på første date. Om han ikke er enig så har det jo ikke noe å si hvordan han reagerer.

Fordelen med min metode i forhold til din er jo at du får avklart ting med en gang i stedet for å kaste bort tiden med å date en du uansett ikke vil ha et forhold meg og eventuelt skuffelsen om du ble interessert/ betatt/forelsket i fyren og han har hatt sex med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn får jo heldigvis ikke vite om dette. Men hvordan skal da damer få sex hvis de vil være single? Og da betyr det altså at hvis de har ONS så forplikter de seg til å ha sex på første daten med noen de liker også? Eller mener du at damer ikke har lov å gå ut for å "få seg litt"?

Anonymous poster hash: 465be...c87

Det er vel ingen som sier at det ikke er lov, men man har jo noen ønsker i forhold til datens forhold til seksualitet og hvordan hun utøver denne. Det dreier seg jo egentlig bare om å finne noen som matcher ens egne syn, uansett hvor konservative eller liberale de er. Like barn leker best i lengden.

Anonymous poster hash: 3bd54...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn får jo heldigvis ikke vite om dette. Men hvordan skal da damer få sex hvis de vil være single? Og da betyr det altså at hvis de har ONS så forplikter de seg til å ha sex på første daten med noen de liker også? Eller mener du at damer ikke har lov å gå ut for å "få seg litt"?

Anonymous poster hash: 465be...c87

Da vil du jo bygge forholdet på en løgn. For meg løser det seg ved at jeg som jeg skrev mener det bør være en sterk seksuell tiltrekning mellom oss hvis det skal være mulighet for et seriøst forhold, og siden min kvinne ikke vil spille spill og late som hun er dydig for å kapre en mann som verdsetter prippenhet vil vi ikke vente med å ha sex. Så da trenger hun heller ikke lyve om at hun ikke har hatt one night stands eller sex med andre første kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med min metode oppnår du jo alle fordelene som du oppnår med din metode. Om han har de samme verdiene som deg så burde han da ikke reagere negativt på at du tar opp eksklusivitet på første date. Om han ikke er enig så har det jo ikke noe å si hvordan han reagerer.

Fordelen med min metode i forhold til din er jo at du får avklart ting med en gang i stedet for å kaste bort tiden med å date en du uansett ikke vil ha et forhold meg og eventuelt skuffelsen om du ble interessert/ betatt/forelsket i fyren og han har hatt sex med andre.

Joda, jeg ser den og jeg hadde heller ikke reagert nevneverdig negativt ved at hun hadde tatt opp spørsmålet så tidlig, det er mer en anerkjennelse av at det kanskje ikke er kutyme å ta opp dette spørsmålet så tidlig i fasen. Men jeg hadde altså ikke hatt noe mot det.

For øvrig er jeg mann, ikke kvinne.

Anonymous poster hash: 3bd54...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg ser den og jeg hadde heller ikke reagert nevneverdig negativt ved at hun hadde tatt opp spørsmålet så tidlig, det er mer en anerkjennelse av at det kanskje ikke er kutyme å ta opp dette spørsmålet så tidlig i fasen. Men jeg hadde altså ikke hatt noe mot det.

For øvrig er jeg mann, ikke kvinne.

Anonymous poster hash: 3bd54...235

Beklager at jeg tok feil kjønn. Nei, det er kanskje ikke så greit å ta det opp så tidlig i fasen for alle. Tror man bare må erkjenne at man er i en litt kjip situasjon om man krever eksklusivitet etter en kaffedate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå har daten min og jeg hatt sex og overnatting helt fra første date, og det har blitt en del nå. Men det var vel på den 5 eller 6 det kom frem at han noen dager før hadde tatt med seg ei hjem.

Det var dealbreaker for meg. Ihvertfall når det begynte å bygges en slags tillit og ro der.



Anonymous poster hash: 6795d...33b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå har daten min og jeg hatt sex og overnatting helt fra første date, og det har blitt en del nå. Men det var vel på den 5 eller 6 det kom frem at han noen dager før hadde tatt med seg ei hjem.

Det var dealbreaker for meg. Ihvertfall når det begynte å bygges en slags tillit og ro der.

Anonymous poster hash: 6795d...33b

Hatt med seg en hjem før eller etter at dere lå sammen?

Anonymous poster hash: 9efd7...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår jeg er gammeldags her ;) I min verden er man eksklusive i det man begynner å date en person. Samme om man har hatt sex, eller hatt samtalen! Godt jeg fant min man tidlig og ikke er på jakt etter ny :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke engang at hun dater andre samtidig som meg, vitner om en helt ulik tilnærming til kjærlighet enn min egen. Ikke det at jeg dømmer de som gjør det på noen som helst måte.



Anonymous poster hash: b658d...cb4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dealbreaker om:

  1. Han gjorde det etter første date (type kaffedate et par timer)?
  2. Etter andre date (type hjemmedate med litt klinings men ikke noe "mer")
  3. Etter tredje date hvor det ble sex og overnatting?
  4. Alt ovenfor greit, så lenge han ikke gjorde noe etter at man tok "praten" om eksklusivitet?

Anonymous poster hash: 270d9...912

Her er en tråd som sier noe om hva vi mener om sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dealbreaker om:

  1. Han gjorde det etter første date (type kaffedate et par timer)?
  2. Etter andre date (type hjemmedate med litt klinings men ikke noe "mer")
  3. Etter tredje date hvor det ble sex og overnatting?
  4. Alt ovenfor greit, så lenge han ikke gjorde noe etter at man tok "praten" om eksklusivitet?

Anonymous poster hash: 270d9...912

1 og 2: Helt greit

3: Hadde nok ikke vært glad for det, men taklet det greit så fremt han hadde brukt beskyttelse.

Så 4 må bli mitt svar.

Endret av Ibsenfrue
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jeg er gammeldags her ;) I min verden er man eksklusive i det man begynner å date en person. Samme om man har hatt sex, eller hatt samtalen! Godt jeg fant min man tidlig og ikke er på jakt etter ny :)

Jeg er da interessert om jeg drar på date! Om han turer rundt med andre, vips så er fuglen fløyet.

For meg hadde det blitt veldig rart om han lå med andre, hvorfor skulle han gå ut med meg da? Det blir ikke noe forhold av sånt rot.

Jeg holder på ham jeg har, og er glad jeg ikke skal ut på kjøttmarkedet igjen.

Anonymous poster hash: 0a6ab...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg fortsatt er singel er ukjent for meg. ;) Jeg tror du bør forstå en ting: En mann som legger vekt på at dama ikke skal ha sex første kveld legger vekt på det fordi han ikke ønsker en dame som har hatt sex med andre menn første kveld. Å gjøre et unntak ved å være prippen overfor akkurat ham er derfor det stikk motsatte av det han ønsker.

De fleste menn som lider av hore-madonna-tankegang ønsker at kvinnen skal være en dydig madonna i møte med alle andre, og en sprelsk hore i møte med ham. Han skal være unntaket, men da den veien. Det er få som drømmer om at dama skal være en hore for alle andre og dydig overfor ham.

For majoriteten, så tror jeg du treffer spot on ;).

Jeg har selv en gang i min ungdom ventet med sex med en mann jeg var dypt forelsket i og pleide å overnatte hos. Ikke fordi jeg ikke hadde lyst på ham, men fordi jeg var utrolig forelske, følte for å beskytte meg selv litt følelsesmessig, tatt i betraktning at jeg hadde blitt lett såret av ham noen år før. Å utsette det var et valg jeg tok for egen del, og den gang da, så var det helt riktig.

Bare noen få år senere, så hadde jeg derimot ikke nødvendigvis gjort det samme.

Den dag i dager det fremdeles en gjensidig sterk elektrisk seksuell spenning de svært få gangene vi tilfeldigvis møtes, mest sannsynlig er årsaken at vi aldri fikk forløst akkurat den spenningen, er min tanke... ;).

Endret av Ibsenfrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå har daten min og jeg hatt sex og overnatting helt fra første date, og det har blitt en del nå. Men det var vel på den 5 eller 6 det kom frem at han noen dager før hadde tatt med seg ei hjem.

Det var dealbreaker for meg. Ihvertfall når det begynte å bygges en slags tillit og ro der.

Anonymous poster hash: 6795d...33b

Enig, han er urein rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...