Gå til innhold

Årets Mammutsalg


Gjest Badabing

Anbefalte innlegg

Ja, det stemmer. Linken funket ikke.

Tittet rundt på nettet, og fant gode forslag til bøker om mennesker som har gjort store ting, som har utrettet store ting. Fantastiske mennesker, slik som Winston Churchill, som kom fra elendige kår, men som allikevel klarte å slå seg opp og fram.

Helt utrolig hva han klarte!

Er det noen andre her inne som har gode forslag til bøker som skal kjøpes på mammutsalget? Jeg har allerede bestilt noen, men er som sagt åpen for flere. Men skal søke litt selv, så klart.

Ønsker alle en god mammutsalg-handel! :)



Anonymous poster hash: cd2bc...927
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke sider bestiller dere fra?

Anonymous poster hash: b4698...bf6

Jeg bestilte fra ark.

Anonymous poster hash: c6674...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Har fått tak i Norsk Etymologisk ordbok til halv pris :D Overlykkelig :D

Fint tips! Den skal jeg kjøpe og ha på lur til søsteren min (vi pleier å gi hverandre eksamensgaver), for hun er skikkelig språknerd. :) Fikk litt lyst på den selv også. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Noen som har lest:

Hilary Mantel: Falkejakt eller Ulvetid

D.H. Lawrence: Lady Chatterleys elsker

Sofi Oksanen: Baby Jane

...og vet om noen av disse er bra?

Skal ellers kjøpe Joseph Conrads "Mørkets Hjerte". Har prøvd meg på den før, men fullførte aldri. Selv om den absolutt virket bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har lest:

Hilary Mantel: Falkejakt eller Ulvetid

D.H. Lawrence: Lady Chatterleys elsker

Sofi Oksanen: Baby Jane

...og vet om noen av disse er bra?

Skal ellers kjøpe Joseph Conrads "Mørkets Hjerte". Har prøvd meg på den før, men fullførte aldri. Selv om den absolutt virket bra.

Anbefaler Joseph Conrad, men den er ganske fæl! Jeg fikk vondt av å lese den, spesielt fordi jeg leste den som pensum, og lærte mye av hva som skjedde rundt historien. Har ikke lest de tre andre du nevnte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke helt funnet ut hva jeg skal kjøpe i år, men kjøper alltid en eller to bøker på mammutsalget i gav etil meg selv.

Men jeg tar meg den frihet å komme med en anbefaling: Ser de har Hans Fallada - Alle dør alene til bare 79,- Et veldig godt kjøp som anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk! Greit at jeg kom sent på dagen, men utvalget i bokhandlene var begredelig. Notabene hadde bare to små bord...Kanskje jeg rekker den siste bokhandelen før stengetid imorgen. Må vel ta en tur på nettet istedet.

Endret av Cordelia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokhandlene bestiller for deg det de ikke har inne (så lenge det ikke er tomt hos distributør). :)

Anonymous poster hash: 24cb8...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokhandlene bestiller for deg det de ikke har inne (så lenge det ikke er tomt hos distributør). :)

Anonymous poster hash: 24cb8...93f

Ja, vi får se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Jeg kjøpte også Norsk etymologisk ordbok :) Da Mammutkatalogen kom, var dette den boken jeg bestemte meg først for å kjøpe. Tror jeg kommer til å ha glede av den nye "mursteinen" min i mange år!

Ellers kjøpte jeg et par kokebøker. Hadde håpet på flere norske krimbøker, men innser at jeg nok stort sett kjøper og leser mine krimfavoritter lenge før de havner på mammut.

Min nærmeste Notabene var også en skuffelse i år: to små bord var alt de hadde. En av de ansatte fortalte (før salget startet) at de var spente på hvordan det ble i år. Tidligere har de selv bestilt inn bøker til mammutsalget, men i år skulle bøkene fordeles av kjeden sentralt. Siden de selv kjenner sin egen kundegruppe godt, var de usikre på om det kom til å bli vellykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sukk! Greit at jeg kom sent på dagen, men utvalget i bokhandlene var begredelig. Notabene hadde bare to små bord...Kanskje jeg rekker den siste bokhandelen før stengetid imorgen. Må vel ta en tur på nettet istedet.

Men Notabene er jo ikke en bokhandel. De er vel mer en papirhandel som selger bestselgere ved siden av brevpapir og teip.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Notabene er jo ikke en bokhandel. De er vel mer en papirhandel som selger bestselgere ved siden av brevpapir og teip.

Brevpapir er faktisk jækla vanskelig å få tak i for tiden :fnise:

Men her nordpå synes jeg da de er like de andre bokhandlene, alle selger jo papir-/kontorvarer, masse brettspill og litt gaveartikler ved siden av - jeg hadde blitt litt forundret om jeg kom inn i en bokhandel som ikke hadde skrivebøker, gavepapir, kort og teip. Mulig Norli er annerledes (?) men de er ikke akkurat tallrike i nord.

For øvrig var jeg innom idag, og de hadde faktisk mer idag enn igår - tydelig at noe av Mammutleveringene har brukt tid på å finne veien helt opp til Troms. Jeg fikk kjøpt Anger, og fikk veldig lyst på den pene utgaven av Hobbiten og Ringenes herre... Og så skal jeg kjøpe Placebodefekten, naturligvis!

Anonymous poster hash: a24ac...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men Notabene er jo ikke en bokhandel. De er vel mer en papirhandel som selger bestselgere ved siden av brevpapir og teip.

Hvis man absolutt skal pirke...teknisk sett skal det jo være det. Men som sagt, Norli var ikke det beste heller. Rakk ikke den siste bokhandelen jeg hadde håpet på idag, men så ut som de hadde større utvalg enn de andre(gjennom vinduet).

Men ingen overraskelse. Mammut blir jo kleinere for hvert år som går.

Endret av Cordelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man absolutt skal pirke...teknisk sett skal det jo være det. Men som sagt, Norli var ikke det beste heller. Rakk ikke den siste bokhandelen jeg hadde håpet på idag, men så ut som de hadde større utvalg enn de andre(gjennom vinduet).

Men ingen overraskelse. Mammut blir jo kleinere for hvert år som går.

Hva mener du? :)

Anonymous poster hash: b4698...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Og så skal jeg kjøpe Placebodefekten, naturligvis!

Anonymous poster hash: a24ac...1ba

Åh, den glemte jeg helt å se etter! Den har jeg jo ønsket meg lenge. Må sjekke i morgen om det er igjen noen av den her i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...