Gå til innhold

Kjip måte å ha bryllupet på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så kan heller de på gjestelisten som er i mot det sitte hjemme å drikke vin alene

Anonymous poster hash: ab320...6d3

Det høres herlig ut! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke for min del. Det er alle faktorene til sammen som gjør det til noe annet enn jeg forbinder med et bryllup. En eller to av følgende:

1. Menighetshus

2. Tidlig ferdig

3. Unger

4. Koldtbord

5. Alkoholfritt

kan fungere helt fint i et bryllup, men alle disse på en gang forbinder jeg mer med 90-årsdag, konfirmasjon eller barnedåp. Det hender ikke sjelden at jeg står over alkohol på fest selv, så for meg er ikke alkoholen i seg selv sentral.

Jeg ser svarene er veldig delt, så jeg er helt sikker på at mange vil hygge seg sammen med brudeparet på dagen.

Helt enig. Alkohol er ikke det viktigste for meg, men rammene rundt blir ikke bryllup for min del. Familieselskap derimot, det er det jo, men bryllup nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke gitt at det ikke er lov med alkohol bare fordi det er i et menighetshus...

Anonymous poster hash: 41f9d...20c

Er det ikke? Trodde de hadde regler mot det jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta, on 03 Mar 2015 - 15:48, said:

Er det ikke? Trodde de hadde regler mot det jeg.

Noen steder har det, men ikke alle.

Anonymous poster hash: 41f9d...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i to sånne bryllup. Dritkjedelig! Klistret på meg smilet og lot som om det var kjekt, men det var det ikke. Taler og sanger var det jo likevel, bare iblandet barnevræl og løpig med lakksko rundt på tregulvet så det var umulig å høre hva som ble sagt. Kjentes ut som jeg vari et vi-må-gifte-oss-fordi-bruden-er-gravid-bryllup (hvilket ikke var tilfelle), det det viktigste var å bli gift, slenge ut noe mat og så kunne si at det gikk for seg i ordentlige former. Stor Enighet i etterkant om at det føltes som en overpyntet versjon av bestemors 80-årslag, bare at snittene var byttet med koldtbord. Brudeparene tror alle syns det var kjekt, folk har da høflighet nok til ikke å fortelle hvor kjedelig det var.

Anonymous poster hash: 170f6...bc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo kommt, men jeg hadde kommt av plikt, og hadde nok ikke sett frem til denne dagen.

Anonymous poster hash: 63fed...02d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde nok sett på det som et familieselskap i likhet med mange andre her. Det lyser dåp/bursdag lang vei. Jeg hadde nok kommet, men med en helt annen innstilling enn til et vanlig bryllup. Spørs om jeg ikke hadde vært så veldig festlig innstilt. Mer sånn, la oss få gratulert brudeparet og bli ferdig. Mingling med familiemedlemmer jeg ikke kjenner osv er kjedelig, enda kjedeligere midt på dagen uten alkohol. Siden folk skal dra hjem etterpå vil nok ingen se på det som en fest.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bryllup er et bryllup, nettopp seremonien. Ikke hva gjester måtte mene det var.Period!Det er opp til ethvert brudepar hva de gjør ut av det uten at gjestene skal sitte å sutre i ettertid. Uansett hva man mener om mottagelsen eller mangelen av den, var det likefullt et bryllup. Alkohol har heller ingenting med om et bryllup blor bra eller ikke. Det er folkene som deltar i det som utgjør det. Sitter de ved en benk å furter, er det jo ikke rat det blir kleint.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...