Gå til innhold

Konsekvenser for feilitbetaling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min nabo, som gjennom årene har blitt min venninne mottok overgangsstønad selv om hun var gift. Hennes argument var at ekteskapet var inngått i utlandet og var ikke registrert i Norge. Mannen bodde i utlandet og de var uformelt separert. De hadde ikke kontakt på nesten to år og det var mannen som hadde vielsesattesten. Det er derfor hun ikke kunne registrere ekteskapet.

Da hun ble spurt om hun var sammen med barnefaren, svarte hun nei, som også var sant. Hun sa også at hun ikke var gift, fordi det var det som sto i folkeregisteret.

Siden jeg mener at det er feil utbetaling, med tanke på at det er basert på feil eller ufullstendig opplysning, prøver jeg å overtale henne å si fra til NAV. Spesielt nå som hun ønsker å bli sammen med barnefar igjen.

Hvis hun registrerer ekteskap som er inngått før hun søkte om overgangsstønad, hva slags konsekvenser vil hun få? Tilbakekreving? Straff? Hva slags straff? Bot eller fengsel?

Er det i der hele tatt mulig at hun slipper unna?

Anonymous poster hash: e3c8b...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun må iallefall betale tilbake, inkl 10% gebyr. Og sannsynlig vil hun bli anmeldt for trygdesvindel.



Anonymous poster hash: e980e...b1d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...