Gå til innhold

Hvordan kan jeg hjelpe syriske flyktninger på best måte?a


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha sett denne artikkelen i en av landets lokalaviser, får jeg ikke fred.

Det kunne vært mitt barn.

 

Jeg kjenner på hele meg at jeg må hjelpe, men jeg vet ikke hva som er den beste måten å hjelpe dem på.
Håper derfor at noen her kan hjelpe meg med å finne ut av det.

 

Jeg studerer ved en stor skole,så det er potensiale for å drive innsamling.

 

Er alene med et barn, så jeg har ikke allverdens med ressurser selv, men jeg ser hvor viktig dette er.
 

 

Hvordan går jeg frem for å hjelpe? 

På hvilken måte vil hjelpen nå frem? 

Hva kan jeg gjøre i mitt nærmiljø for å hjelpe syriske flyktninger?

 

(bare å flytte tråden om den ikke passer her)



Anonymous poster hash: 1d506...0bb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi penger til en organisasjon som hjelper i nærområdene. Da vil i det minste de som ikke bare er ute etter norsk pass slippe å risikere livet ved å legge ut på havet.



Anonymous poster hash: d8e62...646
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du faktisk ønsker å hjelpe. De fleste her inne som maser om at "vi må hjelpe" løfter faktisk ikke en finger selv for å gjøre noe. De bare liker å moralisere over alle andre og tror at de hjelper på den måten, mens det de egentlig mener er at "alle andre må hjelpe, så lenge jeg slipper". Tragisk.

 

Selv føler jeg meg også ganske maktesløs, men gir i alle fall penger til flyktninghjelpen og Røde Kors. Jeg tror de klarer å organisere riktig hjelp på en bedre måte enn meg i alle fall. Jeg vil nok også melde meg som frivillig i en eller annen form om det er behov for det når de faktisk kommer. Noen har jo kommet, men det er jo når antallet øker veldig at det vil være ekstra behov for hjelp.



Anonymous poster hash: 5aabd...b7a
Lenke til kommentar
Del på andre sider