Gå til innhold

Hva er DIY?


Gjest ryllikblomsten

Anbefalte innlegg

Gjest ryllikblomsten

Yup.

Jeg har en bråte med DIY-prosjekter som jeg har ordnet hjemme.

Jeg er god på DIY-ikeamøbler.

Dvs, jeg har beskrivelsen deres på hvordan greiene deres skal settes sammen og så sager jeg og driller huller og lager dem selv... :fnise:

Jeg kaller det ikke DIY men "pirat-IKEA"...

Edit: Kona lager DIY-klær. Før het det "hjemmesydd." Hun lager også DIY-smykker. Det pleide folk å kalle for perle-hobby.

Så DIY er en betegnelse vi i Norge kaller "Gjør det selv-prosjekter." DIY er jo mye kortere, så. Ja.

Hehe, ok, jeg har da en DIY dame-pose på toalettet!! Det vil si jeg har laget poosen selv, og oppi den er det dameting! Dvs bind, truseinnlegg, intimservietter, tamponger og et par gravi.tester :-P

TAKK!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med an dre ord: En DIY-bolig er et jævla slitsomt prosjekt.

Det er programmer på TV man kan se, der folk kjøper si et gammelt fyr ute ved kysten og bygger det om til drømmehuset sitt. Eller en gammel stall, en skolebygning, et gammelt kloster osv.

Interessant, men f.. Jeg hadde aldri satt igang med noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ok, jeg har da en DIY dame-pose på toalettet!! Det vil si jeg har laget poosen selv, og oppi den er det dameting! Dvs bind, truseinnlegg, intimservietter, tamponger og et par gravi.tester :-P

TAKK!! :-D

:tommelopp:

Da vet du hva konseptet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at begrepet også kan brukes bokstavelig, feks motesider kan man se:

"Kim Kardashians sminke - diy" Betyr bare at det ligger forklaring der til hvordan du selv kan legge hennes sminke.



Anonymous poster hash: 03096...245
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DIY interiør trenger ikke å være helt hjemmemekka heller (som å snekre møbler helt fra grunnen av). Ofte er det snakk om å male eller endre møbler man allerede har eller kjøper.

DIY sminke kan som nevnt være en veiledning eller tips til hvordan du kan gjøre det selv. Samme med mote, slik man ofte seg i slike "Slik får du stilen til......... " der man får forslag til produkter eller hvordan man endrer et plagg til å se unikt ut.

Fellesnevneren er vel bare at man gjør en innsats selv i stedet for å kjøpe et produkt ferdig i butikken og bruke det nøyaktig slike det er ment å brukes.



Anonymous poster hash: effbd...888
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...