Gå til innhold

Hva syns du er finest - slette veggplater eller panelplater?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker panelplater best. Nå har vi caffelattefarget strietapet i HELE huset, og jeg gleder meg skikkelig til det skal bort!

.... men det blir vel noen år til ;) Kommer vel til å gå for å sparkle hull og male over fram til vi gidder å gjøre noe mer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker best glatte plater, men synes panel kan være sjarmerende også. Strie derimot...*grøss* Og sånne firkantplater i taket HATER jeg - dessverre har vi de i hele 1 etasje :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slette vegger. Da har man større fleksibilitet føler jeg.
Har panel på gjestetoalett og bodene, rett og slett for at det gikk fortest.

Og vi slapp den H&%¤# sparkeljobben på gipsplatene.



Anonymous poster hash: 225d3...162
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes panelplater er fint, men ekte paneler mye finere, gjerne malt i farger og med store fine lister.

Slette vegger er ofte kjedelige, iallefall når både vegger, tak og lister (å grøss og gru, golvet) er malt i hvitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes veggpanel er veldig fint og tidløst + det blir god lyd i rommet :)

Men ikke sånn panel på bare halve veggen! Det er tungvindt i forhold til plassering av møbler ;)

Anonymous poster hash: 9758a...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panelplater er nydelig! Har det ikke selv, men vil gjerne ha det.



Anonymous poster hash: 5b805...9e3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker egentlig skikkelig panel, men dei platene som har ståande, smale "panelbord", utan perlerand, er grei og praktisk. Men synast det er lett å sjå at det ikkje er ekte panel, og det er jo eit minus. Liker overhodet ikkje dei som har breie "bord" med perlerand som er det som er det mest vanlege. Men det mest praktiske på lang sikt er slette vegar som kan tapetserast i tillegg til å male.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Jeg ville aldri bruke panelplater frivillig. Syns at hyttefølelsen ikke passer til en leilighet eller hus. Liker minimalistisk stil bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har panelplater så og si i hele huset! Var rett og slett det enkleste alternativet ettersom hele huset er bygd om! Trenger jo kun en ramme av lekter også smeller man opp en og en plate bortover! Noe skruer i hver plate og ferdig! Gips hadde vært et helvette å få til, koster mye mer og tar så utrolig mye lengre tid! Og enkle veggplater må jo tapetseres eller males ørten ganger før de blir pene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og enkle veggplater må jo tapetseres eller males ørten ganger før de blir pene!

Det er jo mye bedre enn panelplater som aldri blir pene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mye bedre enn panelplater som aldri blir pene.

Går vel på hver sin smak :) For vår det ser panelplatene ok ut, de var enkel og sette opp og rimelige! Skal vi bli leie innen vi flyter herfra er det bare å skru ned og sette opp nye, hadde vi satt opp veggplater hadde det blitt mer jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns glatte vegger er finest. Nå finnes det jo glatte panelplater, også. Man må riktignok sparkle skjøtene og male for å få helt slette vegger, men for oss som har kjøpt leilighet med veldig mange lag tapet (og fiskebensmønster ytterst), så er det en mye mindre jobb enn å begynne med tapetfjerning, helsparkling og maling.



Anonymous poster hash: 46afe...435
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes helt klart panel er finest. Men nå skulle jeg gjerne bodd i en skikkelig gammeldags og umoderne hytte året rundt da. :P

Endret av Gaea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns glatte vegger er finest. Nå finnes det jo glatte panelplater, også. Man må riktignok sparkle skjøtene og male for å få helt slette vegger, men for oss som har kjøpt leilighet med veldig mange lag tapet (og fiskebensmønster ytterst), så er det en mye mindre jobb enn å begynne med tapetfjerning, helsparkling og maling.

Anonymous poster hash: 46afe...435

du trenger ikke sparkle og male skøytene, har nettopp lagt slike plater selv :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...