Gå til innhold

Noen som har solskinnshistorier etter å ha vært i parterapi?


Husmorkokken

Anbefalte innlegg

Min samboer og meg går i parterapi. Funker veldig bra, og utrolig godt å få en tredje person å snakke med. Vi hadde egentlig gitt opp, fordi vi ikke kom ut av den onde sirkelen, og gleden av å gjøre noe for eller sammen var ikke tilstede. På grunn av sterke følelser hos begge, valgte vi parterapi. Vi er ikke i mål enda, men jeg har virkelig troen på at vi skal løse utfordringene sammen likevel.

Noen som har gode erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med forutsetninger om at begge vil redde forholdet, villig til å komme i møte, og jobbe hardt for løsningene, vil det gå bra. Vil den ene mer en den andre, går det ikke. osv Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde nokre problem i forholdet vårt som var ift tillit og kommunikasjon. Det hjalp oss veldig å ha nokon å snakke med som verkeleg lytta, og få innspel i korleis vi skal håndtere det som eit par. Vi har det betre no enn nokon gong :)



Anonymous poster hash: 07e2c...960
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk også "nøstet opp" i opprivende krangler om hver andres forskjellige bakgrunn før vi ble sammen da vi oppsøkte terapi.

 

En nøytral tredje person fikk spesielt mannen min til å lytte på en annen måte enn hva han gjorde til meg under kranglene, noe som gjorde at han forstod bedre.

 

Vi fikk også gode kommunikative verktøy som gjorde at det nå virker som et annet liv siden vi kranglet....dette var det første året vi var sammen, nå er vi gift og har det kjempefint! Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer parterapi. Har dere gått gjennom familievernkontoret eller privat? Hva betaler dere i tilfelle privat? 



Anonymous poster hash: f899b...87c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk også "nøstet opp" i opprivende krangler om hver andres forskjellige bakgrunn før vi ble sammen da vi oppsøkte terapi.

 

En nøytral tredje person fikk spesielt mannen min til å lytte på en annen måte enn hva han gjorde til meg under kranglene, noe som gjorde at han forstod bedre.

 

Vi fikk også gode kommunikative verktøy som gjorde at det nå virker som et annet liv siden vi kranglet....dette var det første året vi var sammen, nå er vi gift og har det kjempefint! Anbefales!

 

Hehe. Snedig måte å gi mannen skylda på :skratte:

Anonymous poster hash: dcf30...160

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe ja jeg tenkte den kommentaren der kansje var å legge skylda på han. Jeg lærte også nye måter å lytte og kommunisere på. det var jeg som insisterte på terapien fordi jeg følte at det var jeg som ble mest misforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer parterapi. Har dere gått gjennom familievernkontoret eller privat? Hva betaler dere i tilfelle privat?  Anonymous poster hash: f899b...87c

Vi bruker familievernkontoret. Kan virkelig anbefales. Som regel lang ventetid, så ikke utsett! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...