Gå til innhold

Fuckfriends


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten min gjorde det slutt for noen uker siden, etter å ha vært sammen i ca et halvt år. Det var utrolig trist, men vi kom ut av det hele som fortsatt venner. Vi har vært med hverandre som kun venner 2 ganger nå, noe som har gått helt fint.

Jeg har så klart ikke mistet følelsene for han ennå, og kommer nok alltid til å være veldig glad i han, men samtidig er jeg 100% innstilt på og klar over at vi ikke kommer til å bli sammen igjen.

Jeg savner allerede nærhet og sex, og har vurdert om det kunne vært en bra løsning å være "fuckfriends" med han. Ikke på tøm og røm-måten, men at vi er venner som finner på ting i ny og ne, og ender opp med å ha sex av og til. Jeg vet helt sikkert at han hadde vært med på det.

Jeg har ingen planer om å prøve å få han tilbake som kjæreste, alt jeg vil få ut av dette er et vennskap med litt ekstra goder.

Hvordan tror dere det hadde gått? Har ingen erfaring med å være fuckfriend, så dersom det er noen her som har erfaring med det, setter jeg stor pris på svar! Er det en veldig dum idé eller høres det ut som det kunne ha funket? Dersom du har vært i en lignende situasjon - hvordan gikk det?

:)

Anonymous poster hash: 2a304...579

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest UngMann1986

Jeg og kjæresten min gjorde det slutt for noen uker siden, etter å ha vært sammen i ca et halvt år. Det var utrolig trist, men vi kom ut av det hele som fortsatt venner. Vi har vært med hverandre som kun venner 2 ganger nå, noe som har gått helt fint.

Jeg har så klart ikke mistet følelsene for han ennå, og kommer nok alltid til å være veldig glad i han, men samtidig er jeg 100% innstilt på og klar over at vi ikke kommer til å bli sammen igjen.

Jeg savner allerede nærhet og sex, og har vurdert om det kunne vært en bra løsning å være "fuckfriends" med han. Ikke på tøm og røm-måten, men at vi er venner som finner på ting i ny og ne, og ender opp med å ha sex av og til. Jeg vet helt sikkert at han hadde vært med på det.

Jeg har ingen planer om å prøve å få han tilbake som kjæreste, alt jeg vil få ut av dette er et vennskap med litt ekstra goder.

Hvordan tror dere det hadde gått? Har ingen erfaring med å være fuckfriend, så dersom det er noen her som har erfaring med det, setter jeg stor pris på svar! Er det en veldig dum idé eller høres det ut som det kunne ha funket? Dersom du har vært i en lignende situasjon - hvordan gikk det?

:)

Anonymous poster hash: 2a304...579

Har ikke vært i den situasjonen selv, men kjenner flere som har det. Og for dem har det ikke vært så vellykket. Å finne på ting sammen med exen, og i tillegg ha sex, blir jo praktisk talt som å være kjærester igjen. Du bør tenke over hva som var grunnen til at det ble slutt, før du innleder et fuckfriendforhold til exen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier ikke å funke så bra, fordi at det vil ende opp med at en av dere vil få sterkere følelser også håpe på å bli sammen igjen.. Så kommer det til å bli krangler osv.

Men om du tror du klarer det, å du tror han klarer det, samtidig som dere begge godtar at underveis så kan dere møte nye mennesker og eventuelt innlede forhold med dem, uten at det blir drama og sjalusi.. Så går det vel an å prøve.

Men jeg ville frarådet deg til å gjøre det sånn i bunn å grunn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en fuckfriend, altså ikke en som jeg bare hoppet til køys med og det var det, men som jeg også var venner med. Det er vi enda, sånn forøvrig:) Mange får jo problemer med vennskapet i ettertid, særlig om den ene forelsker seg osv. Men det må man nesten kjenne på selv. For noen er det ikke mulig å skille sex og kjærlighet, og jeg ser ikke noe galt i det. Ser ei heller noe galt i det motsatte. Folk er forskjellig rett og slett.

Men vær tydelig på hva forholdet skal innebære, grenser osv. Kan man date noen, ligge med andre osv? Er så utrolig mye rom for misforståelser eller at man legger ulike ting i forholdet.

Dog var min fuckfriend kun en venn, ikke en x-kjæreste, det vet jeg ikke om jeg hadde fikset ass. Men det igjen må du kjenne på selv TS. Gamle følelser kan jo velle opp igjen selv om du ikke vil. Personlig ville jeg nok funnet meg en "fersk" fuckfriend, men som jeg likevel stolte på. For meg var dette forholdet svært positivt, samtidig som jeg vet mange sliter med slike forhold, så vil liksom ikke si at det bare er å kjøre på heller.



Anonymous poster hash: 06546...bb5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en veldig dårlig ide...

Har du lyst på noe slikt, finn en som du ikke har mye bagasje sammen med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en veldig dårlig ide...

Har du lyst på noe slikt, finn en som du ikke har mye bagasje sammen med.

This.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg funker det helt fint, men det er nok veldig individuelt..



Anonymous poster hash: 09dd4...2f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det går veldig fint i en måned ca. Og så blir det komplisert. Og vondt. Og faktisk mye verre enn selve bruddet.

Eneste grunnen til at du vil dette er fordi du ikke er over han. Og det kommer du ikke til p bli på denne måten.

Du tror sikkert at du ikke vil bli sjalu og såret om han treffer noen andre, men det er veldig veldig lite sannsynlig i realiteten. Du kommer til å føle at han er utro hvis dere skal fortsette å oppføre dere som kjærster.

Mitt råd: ikke gjør det!!

Anonymous poster hash: 65524...e28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidenes dårligste ide å bli fuckfriends med en ex. Og siden det kun er noen få uker siden brudder så kommer det til å bli en katastrofe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tileggspoeng:

Hvis du skulle slumpe til å treffe en annen, så råder jeg deg til å ligge lavt i terrenget når det gjelder historikken med eksen din. Ikke fortell at det ble en "myk" slutt. Ikke fortell hvor kort tid det er siden du sist hadde sex med ham.

Uten at jeg ønsker å begrunne det nærmere her og nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjæresten min gjorde det slutt for noen uker siden, etter å ha vært sammen i ca et halvt år. Det var utrolig trist, men vi kom ut av det hele som fortsatt venner. Vi har vært med hverandre som kun venner 2 ganger nå, noe som har gått helt fint.

Jeg har så klart ikke mistet følelsene for han ennå, og kommer nok alltid til å være veldig glad i han, men samtidig er jeg 100% innstilt på og klar over at vi ikke kommer til å bli sammen igjen.

Jeg savner allerede nærhet og sex, og har vurdert om det kunne vært en bra løsning å være "fuckfriends" med han. Ikke på tøm og røm-måten, men at vi er venner som finner på ting i ny og ne, og ender opp med å ha sex av og til. Jeg vet helt sikkert at han hadde vært med på det.

Jeg har ingen planer om å prøve å få han tilbake som kjæreste, alt jeg vil få ut av dette er et vennskap med litt ekstra goder.

Hvordan tror dere det hadde gått? Har ingen erfaring med å være fuckfriend, så dersom det er noen her som har erfaring med det, setter jeg stor pris på svar! Er det en veldig dum idé eller høres det ut som det kunne ha funket? Dersom du har vært i en lignende situasjon - hvordan gikk det?

:)

Anonymous poster hash: 2a304...579

Jeg ser helt ærlig ikke forskjellen på et etablert forhold av midlertidig art (som de aller fleste forhold er når en er ung) og et "venner som har sex"-forhold? :klo:

Altså, det går fint an å være sammen, men ha forståelsen av at av ulike grunner (ulike verdier, ene ønsker ikke barn, en ønsker bo på ulike steder ++) vil ikke forholdet ende i barn og familieliv, det eksisterer kun fordi en trives i hverandres selskap for en tid.

I deres tilfelle tror jeg nok det greieste er å enten bare være (vage) venner eller å gå tilbake til et etablert forhold, med forbehold om at dette forholdet er slutt på dagen om dere treffer noen andre, flytter, eller hva det nå enn er som gjør at dere ikke ser for dere ever-after. Et etablert forhold er nemlig mye lettere å forklare for folk. Et rent sexforhold fører oftere med seg dramatikk. (Det mest kjente forholdet av denne art er vel ekteskapet mellom Jenifer Aniston og Brad Pitt, som de var åpen om ville vare til de "traff noen bedre" - selv om jeg i lille Norge ville holdt kjeft om akkurat den biten.)

Anonymous poster hash: d3256...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...