Gå til innhold

Fat Logic


Pringle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"Man må kose seg med litt god mat innimellom slankinga også. Alle vennene mine spiser pizza midt i uka, og de er slanke. Da tåler jeg det også."

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Starter på nytt i morgen"



Anonymous poster hash: 3dde2...a21
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
Supraspinatus, on 14 Jul 2014 - 18:46, said:

Kontrollerte forsøk viser at det ikke spiller noen rolle på vekten om man spiser få store eller mange små måltider. Blodsukkeret er på sitt mest stabile under faste, så om en skal følge logikken om å ha mest mulig stabilt blodsukker må man enten faste, spise få store måltider (periodisk faste), eller følge en slags streng lavkarbodiett.

Har man overdrevne svingninger i blodsukkeret er det også sannsynlig at man er insulinresistent. Noe mange overvektige er.

For friske overvektige som vil ned i vekt spiller det sannsynligvis ingen rolle, med rom for individuelle forskjeller.

......alle vet at det er fordelaktig å spise flere måltider i løpet av dagen. Av mange grunner. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Denne slo meg i går kveld:

 

Jeg har alltid brukt litt forskjellige størrelser avhengig av produsent og merke, så denne buksa, samt denne, denne og denne, og denne genseren, er helt sikkert bare liten i størrelsen, selv om det står 42/44/XL/XXL i dem, det er helt normalt selv når de også begynner å bli trange... og jeg ellers har det behagelig i 38/40/S/M/L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Brødskive med sjokopålegg telles som mat, ikke godteri."

 

 

Uka før mensen:

 

"Jeg er i så dårlig humør, føler meg oppblåst og emosjonell, fortjener sjokolade på denne %&"@! drittdagen.

 

Mensen:

 

"Åh, jeg blør meg ihjeeeeel, bekkenet mitt sprenges og jeg er så daff! Har hørt man forbrenner mer når man har mensen, så burde spise litt ekstra så jeg holder energien oppe. Dessuten blødde jeg nesten igjennom på forelesning, det er så syyyynd på meg" (alle venninner du klager til nikker jo selvsagt og sier TREAT YO'SELF)

 

Uka etter mensen:

 

"Fy flate, jeg trenger å hente meg inn etter sist uke, nå fortjener jeg å slappe av og kose meg"

 

 

 

Og sånn går nu dagan.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy FAAAAEN!! Helvette heller, begynte å slanke meg i går og kjenner meg i SVÆRT dårlig humør. Legen sa jeg MÅTTE ned i vekt. Men nå føler jeg meg så ustabil og syk at jeg lurer på om jeg har blitt alvorlig syk?? Dæven så utrygg og svak jeg kjenner meg, har NULL energi. Har kun spist det legen anbefale... Føler EN dårlig kommentar kan vippe meg over pinnen. Jeg savner ordentlig mat!! Jeg trenger cola'en, potetgullet og sjokoladen, min beste venn... Føler meg helt hjelpeløs og rett og slett UTSULTET. Er rett og slett helt knust, klarer ikke slutte å gråte. Begynner å kjenne mange vondter kommer... Ja legen sa det var sunt for meg, hvorfor føler jeg meg så ELENDIG da??  :(  :(  :grine:

Endret av Cowboy Lotte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy FAAAAEN!! Helvette heller, begynte å slanke meg i går og kjenner meg i SVÆRT dårlig humør. Legen sa jeg MÅTTE ned i vekt. Men nå føler jeg meg så ustabil og syk at jeg lurer på om jeg har blitt alvorlig syk?? Dæven så utrygg og svak jeg kjenner meg, har NULL energi. Har kun spist det legen anbefale... Føler EN dårlig kommentar kan vippe meg over pinnen. Jeg savner ordentlig mat!! Jeg trenger cola'en, potetgullet og sjokoladen, min beste venn... Føler meg helt hjelpeløs og rett og slett UTSULTET. Er rett og slett helt knust, klarer ikke slutte å gråte. Begynner å kjenne mange vondter kommer... Ja legen sa det var sunt for meg, hvorfor føler jeg meg så ELENDIG da??  :(  :(  :grine:

 

Jeg synes det er vanskelig å kommentere, spesielt hvis du er så sårbar; vet ikke om jeg bare burde la være, men det er vanskelig å la være også... er litt usikker på når du tuller og når du er alvorlig, men du nevnte dette i en annen tråd også, så jeg svarer som om det er seriøst: Noen ganger er det ikke samsvar mellom fare og ubehag, men ubehaget kan kjennes så sterkt at vi er sikre på at det er farlig, og det selv om vi vet rasjonelt at det ikke er det. På samme måte er ikke deilige følelser alltid et tegn på at det vi gjør er bra. Gode venner gjør deg ikke syk. Noen ganger er vi nødt til å holde ut et visst ubehag for å få det bedre etterpå. Endring medfører nesten alltid ubehag.

 

Hva anbefalte legen at du skulle spise? Leger flest har ikke spesielt mye peiling på ernæring, derfor jeg spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vanskelig å kommentere, spesielt hvis du er så sårbar; vet ikke om jeg bare burde la være, men det er vanskelig å la være også... er litt usikker på når du tuller og når du er alvorlig, men du nevnte dette i en annen tråd også, så jeg svarer som om det er seriøst: Noen ganger er det ikke samsvar mellom fare og ubehag, men ubehaget kan kjennes så sterkt at vi er sikre på at det er farlig, og det selv om vi vet rasjonelt at det ikke er det. På samme måte er ikke deilige følelser alltid et tegn på at det vi gjør er bra. Gode venner gjør deg ikke syk. Noen ganger er vi nødt til å holde ut et visst ubehag for å få det bedre etterpå. Endring medfører nesten alltid ubehag.

 

Hva anbefalte legen at du skulle spise? Leger flest har ikke spesielt mye peiling på ernæring, derfor jeg spør.

 

Bare å kommentere, selv om jeg føler meg dårlig er jeg ikke dødende. :)

 

Legen anbefalte grovt brød, lette pålegg, grønnsaker eller gresk yoghurt til mellommåltid, samt te og ikke kaffe eller cola. Hvit kjøtt med salat eller brun ris istedet for poteter. Mindre sauser og dressinger(her sliter jeg) Og det viktigste var å IKKE spise så mye potetgull, cola og godterier/sjokolade som jeg gjør... Når skal jeg liksom leve? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kommentere, selv om jeg føler meg dårlig er jeg ikke dødende. :)

 

Legen anbefalte grovt brød, lette pålegg, grønnsaker eller gresk yoghurt til mellommåltid, samt te og ikke kaffe eller cola. Hvit kjøtt med salat eller brun ris istedet for poteter. Mindre sauser og dressinger(her sliter jeg) Og det viktigste var å IKKE spise så mye potetgull, cola og godterier/sjokolade som jeg gjør... Når skal jeg liksom leve? :(

 

Bra å høre at du er på beina!

 

Jeg er delvis enig med legen! Men da spesielt i at det viktigste er å ikke spise så mye snop. Utover det er alt mindre viktig. Det er ikke nødvendig å bare spise sunne ting for å være sunn. Helse handler om å finne et kompromiss du kan leve med. Mat er mat, og mat skal smake godt. Mat er viktig i alle kulturer. Men alle kulturer har også sine spiseregler. Mat er nytelse, men når det tar helt av, er det ikke morsomt lenger. 

 

Jeg er av den oppfatning at mange sliter med å spise sunt fordi all smaken og matgleden forsvinner. Ironisk nok forsvinner da også en god del næringsstoffer. Det er viktig med en del fett, for eksempel, for å ta opp vitaminer i grønnsaker og melk. Men man må også få til en balanse. Litt av hvert av forskjellig, vanlig mat som du liker hver dag, er det beste for akkurat deg. Om du velger poteter eller ris, grovt brød eller lyst, hvitt eller rødt kjøtt, er ikke så viktig. Ihvertfall ikke på dette stadiet. Litt godteri i helgene er dessuten helt ok, om det blir med bare litt og ikke tar overhånd. I såfall er det best å kutte det ut for en periode (feks 1 måned) og så forsiktig teste ut igjen. 

 

Om du trenger sosial støtte, kan kanskje en av vektnedgangstrådene være aktuelle? Jeg har fått veldig mye ut av å være med i flere, og jeg startet en selv for oss som skal holde vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Vet ikke om denne tråden er tillatt for meg som ikke er overvektig, men lider definitivt av den samme "jammen bare"-tankegangen til tider.

 

"Har mensen uansett, så who cares om jeg føler meg ekstra oppblåst etter å ha spist sjokolade uansett. Jeg FORTJENER DET." 

Endret av Caitlyn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke blitt no' tynnere etter en uke med sunnere kosthold, får vel gi opp da! *ta seg en sjokolade*

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplekake og gulrotkake er sunt! Det er frukt og grønnsaker i dem.. Evt kalorier fra sukker og hvetemel jevnes ut av de sunne super kaloriene fra gulerota! Da går man alltid i null, sant ?

Derfor bør man spise 1 stk til, alltid 😇😇😇 veldig logisk i min verden i det minste 😂

Endret av Gleesius
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis jeg bare kjøper burger, pommes frittes og cola light så nuller selvfølgelig colaen ut alle kaloriene i burgeren og pommes frittes'en! *geni*

Anonymous poster hash: f545a...204

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke min skyld, det er genene (mens de dytter i seg siste bit av sjokoladeplata). 



Anonymous poster hash: f1662...e89
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, melka går ut på dato! Må lage vafler for å ikke måtte kaste mat! 

Denne har jeg og. Melka går snart ut på dato! Må kjøpe OBOY slik at jeg klarer å drikke opp alt. Kan ikke kaste mat. Jeg er også en av dem som eter meg fordervet i stedet for å kaste noe. Skal nevnes at jeg fortsatt er tynn og ung, men er redd for at kiloene skal begynne å snike seg på etter hvert. 

Anonymous poster hash: f1662...e89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om denne tråden er tillatt for meg som ikke er overvektig, men lider definitivt av den samme "jammen bare"-tankegangen til tider.

 

"Har mensen uansett, så who cares om jeg føler meg ekstra oppblåst etter å ha spist sjokolade uansett. Jeg FORTJENER DET." 

 

Jeg trodde dette var en tråd hvor vi gjorde narr av feite menneskers latterlige logikk :hoho: 

Anonymous poster hash: 99fdf...6f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...