Gå til innhold

Kom dere ut av treningstightsen !


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig ikke noe i mot tights, men jeg synes det er veldig mange damer som tilsynelatende ikke dusjer på treningssenteret, siden de har på samme tightsen både før, under og etter. Hvis man går eller kjører egen bil er det greit, men ikke å sitte på bussen og greier.

Eller i matbutikken. Og mange av de bryr seg ikke heller. Det er en kvinnegreie, vi gutta har som regel på oss vanlige tøy (med visse unntak). Det morsomme er at disse kvinnfolka blir sure fordi noen av oss har meninger om det. Da får de bare bli sure :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Standard treningstights er grisestygt, det er et plagg jeg ikke vil bli sett i på trening en gang. Men yogabukser er hot og veldig behagelig, det bruker jeg ofte på fritida. (trang ned til over kneet og vid derfra). Men da med en overdel til som skjuler skrittet, ellers blir det som å gå rundt naken nærmest.

Har sett en del yngre jenter som går rundt i treningstights, det er vel en motegreie. Fint eller flatterende er det definitivt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man jogger ute bruker man treningstøy, det gjør da jeg også. Jeg snakker om å bruke treningstøy uten å faktisk trene. Folk må ha på seg det de vil, men jeg må få mene hva jeg vil om saken. Tar ikke hensyn til slike som deg når jeg gjør meg opp en mening om ting.

Har du virkelig ikke sett det? Mange som gjør det, som regel kvinnfolk.

Jeg løper opp og ned fløyen i Bergen. Jeg bor litt uenfor Bergen senttum men når folk ser meg midt i bybildet gående til fløystastasjonen eller på bussen til og fra så er det godt mulig at folk tror så mye slik du ser ut til å gjøre. Men si meg hva skal jeg gjøre? Bytte klær ved Fløybanen? Stå naken ved ruten begynnelse og bytte til treningstøyet? Blir slike folk som deg da glad? Om jeg står naken ved Fløybanen å skifter klær så ikke folk ser en med treningstøyet i offentlige gater til og fra løypen. Glem det, du må tøyle tankene dine. Nå er det slik at enten du liker det eller ei (noe du tydeligvis ikke gjør) så er det slik at vi kvinner kan gå i akkurat hva vi vil nøyaktig når vi vil. Så Velkommen til år 2014 et år da kvinner selv bestemmer over hva hun skal ha på seg og når :)

Anonymous poster hash: df951...0ad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.minmote.no/#!/artikkel/23334371/kommentar-kom-dere-ut-av-treningstightsen

Som mann syns jeg det er skikkelig dårlig stil at så mange jenter og kvinner laffer rundt i treningstights når man ikke er eller skal til og fra trening.

Har motforestillinger mot å blande treningstøy og hverdagstøy - det ser bare dumt ut og hører generelt sett ikke sammen.

Hva med å kle dere som de flotte kvinnene dere er ? Dere ser mye bedre ut da :)

Anonymous poster hash: 04b08...227

Enig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper opp og ned fløyen i Bergen. Jeg bor litt uenfor Bergen senttum men når folk ser meg midt i bybildet gående til fløystastasjonen eller på bussen til og fra så er det godt mulig at folk tror så mye slik du ser ut til å gjøre. Men si meg hva skal jeg gjøre? Bytte klær ved Fløybanen? Stå naken ved ruten begynnelse og bytte til treningstøyet? Blir slike folk som deg da glad? Om jeg står naken ved Fløybanen å skifter klær så ikke folk ser en med treningstøyet i offentlige gater til og fra løypen. Glem det, du må tøyle tankene dine. Nå er det slik at enten du liker det eller ei (noe du tydeligvis ikke gjør) så er det slik at vi kvinner kan gå i akkurat hva vi vil nøyaktig når vi vil. Så Velkommen til år 2014 et år da kvinner selv bestemmer over hva hun skal ha på seg og når :)

Anonymous poster hash: df951...0ad

Jeg sier jo at folk kan bestemme selv hva de skal ha på seg. På samme måte kan jeg ha meninger om det. Om du blir sur fordi jeg har meninger om det, så får du bare bli det.

Endret av sjonkelrolf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper opp og ned fløyen i Bergen. Jeg bor litt uenfor Bergen senttum men når folk ser meg midt i bybildet gående til fløystastasjonen eller på bussen til og fra så er det godt mulig at folk tror så mye slik du ser ut til å gjøre. Men si meg hva skal jeg gjøre? Bytte klær ved Fløybanen? Stå naken ved ruten begynnelse og bytte til treningstøyet? Blir slike folk som deg da glad? Om jeg står naken ved Fløybanen å skifter klær så ikke folk ser en med treningstøyet i offentlige gater til og fra løypen. Glem det, du må tøyle tankene dine. Nå er det slik at enten du liker det eller ei (noe du tydeligvis ikke gjør) så er det slik at vi kvinner kan gå i akkurat hva vi vil nøyaktig når vi vil. Så Velkommen til år 2014 et år da kvinner selv bestemmer over hva hun skal ha på seg og når :)

Anonymous poster hash: df951...0ad

Det var da voldsomt da. Her diskuterer man hovedsakelig hvor attraktiv man er når man for eksempel shopper eller treffer venner i de stygge treningstightsene. Hvorfor er det så viktig for deg å trekke frem unntakene? Helt enig med ts jeg, tights er til nød ok til treniing, ikke noe jeg ville brukt som erstatning for ei vanlig bukse.

Anonymous poster hash: cccce...e76

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier jo at folk kan bestemme selv hva de skal ha på seg. På samme måte kan jeg ha meninger om det. Om du blir sur fordi jeg har meninger om det, så får du bare bli det.

Og igjen som jeg skrev at du er så fisefin at du mener så mye om så mye er ditt problem ikke mitt. Du får holde deg hjemme da om treningstøyet til andre plager tankene dine så mye ;)

Anonymous poster hash: df951...0ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt da. Her diskuterer man hovedsakelig hvor attraktiv man er når man for eksempel shopper eller treffer venner i de stygge treningstightsene. Hvorfor er det så viktig for deg å trekke frem unntakene? Helt enig med ts jeg, tights er til nød ok til treniing, ikke noe jeg ville brukt som erstatning for ei vanlig bukse. Anonymous poster hash: cccce...e76

Det plager tydeligvis han å se folk i tights når de ikke trener, jeg trener ikke når jeg sitter på bussen til og fra fløyen, jeg trener ikke når jeg går av bussen midt i byen på vei til Fløystastasjonen og skal en generalisere og mene noe er stygt og upassende så er det vel på plass at folk skjønner at det mange ganger ikke lar seg gjøre å gå i kjole på vei til trening. Han snakket om svette treningstøy i blant folk og da synes jeg det er helt greit å svare han på det.

Anonymous poster hash: df951...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og igjen som jeg skrev at du er så fisefin at du mener så mye om så mye er ditt problem ikke mitt. Du får holde deg hjemme da om treningstøyet til andre plager tankene dine så mye ;)

Anonymous poster hash: df951...0ad

Jeg pleier som regel bare å le litt når jeg f.eks. ser jenter i treningstøy som f.eks. røyker, sitter på kafé og skravler, går rundt i butikken, stort sett gjør andre ting enn å faktisk trene. Det er tydeligvis ditt problem at jeg har meninger om det, da du faktisk lar deg provosere over at jeg har meninger om det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier som regel bare å le litt når jeg f.eks. ser jenter i treningstøy som f.eks. røyker, sitter på kafé og skravler, går rundt i butikken, stort sett gjør andre ting enn å faktisk trene. Det er tydeligvis ditt problem at jeg har meninger om det, da du faktisk lar deg provosere over at jeg har meninger om det.

Jeg har ingen problem med det, jeg kjenner deg (heldigvis og takk og lov!)) ikke, jeg koser meg i treningstøy på vei til trening på bussen og fra trening, og jeg finner dine tanker minst like hysteriske og komiske som det du gjør av meg om du hadde sett meg på bussen.

Men med så mye frustrasjon at du opprettet en tråd om dette på kg, du fortsetter dine tanker i denne tråden med alle dine tanker så antar jeg at det må plage deg noe voldsomt at kvinner går i noe annet enn det dine øyner behager.

Anonymous poster hash: df951...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problem med det, jeg kjenner deg (heldigvis og takk og lov!)) ikke, jeg koser meg i treningstøy på vei til trening på bussen og fra trening, og jeg finner dine tanker minst like hysteriske og komiske som det du gjør av meg om du hadde sett meg på bussen.

Men med så mye frustrasjon at du opprettet en tråd om dette på kg, du fortsetter dine tanker i denne tråden med alle dine tanker så antar jeg at det må plage deg noe voldsomt at kvinner går i noe annet enn det dine øyner behager.

Anonymous poster hash: df951...0ad

Nå var det ikke jeg som opprettet akkurat denne tråden ;)

Men det er jo en litt pussig "mote". Og jeg vet ikke helt om jeg tror deg når du sier du ikke har problem med at jeg kommenterer det, for du fortsetter jo diskusjonen.

Jeg tar i hvert fall hensyn til de rundt meg når jeg, etter trening, dusjer og skifter til vanlig tøy før jeg setter meg på T-banen eller går i butikken. Hva andre gjør, må de finne ut av på egen hånd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det ikke jeg som opprettet akkurat denne tråden ;)

Men det er jo en litt pussig "mote". Og jeg vet ikke helt om jeg tror deg når du sier du ikke har problem med at jeg kommenterer det, for du fortsetter jo diskusjonen.

Jeg tar i hvert fall hensyn til de rundt meg når jeg, etter trening, dusjer og skifter til vanlig tøy før jeg setter meg på T-banen eller går i butikken. Hva andre gjør, må de finne ut av på egen hånd.

Jeg vet at det ikke er du som har opprettet denne tråden ;) men du har jo også skrevet at du har opprettet en annen tråd tidligere om samme emne ;)

Du må for all del tro at jeg går med tights fordi det er mote, kan hende du går med en joggebukse fra 70 tallet når du trener og jogger ute, hver sin smak men jeg velger altså ikke den stilen der. Men som sagt du tror ( antageligvis fordi du liker å tro) at bare fordi du ikke ser en joggende kvinne så går hun slik hele tiden. At du liker å tro feile ting om mennesker er faktisk ditt problem. Jeg har lite problemer med min egen klesdrakt. At det opptar deg så mye at du føler for å diskutere det så mye, bruke så mye tid på dette, på folk som har en annen bukse enn hva som behager ditt syn synes jeg er merkelig om du ikke plages av det. Jeg har ikke diskutert dette før, du har. Jeg ler ikke av andres klær, du gjør. Jeg lager meg ikke tanker av hva folk skal (om de skal på cafe eller treningstur) når noen sitter På bussen med en tights. så Jeg blåser i om du ler av meg om du hadde sett meg på bussen, men jeg synes det er tåpelig at du går rundt å lager deg historier om folk som du ikke vet om stemmer i det hele tatt, men igjen dine tanker får heldigvis være dine.

Anonymous poster hash: df951...0ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen går helt sikkert med disse tightsene fordi de skal trene eller har vært på trening. Men det er jo åpenbart at det har blitt en mote også, spesielt blant de yngre. ALLE ser likedan ut, akkurat som med annen mote (les: Michael Kors...) Det skal være 2XU-tights, nakne ankler selv nå om vinteren, og fargesprakende NIKE-sko. Og så spankulerer de nå der da, med "se hvor trendy jeg er"-uttrykket i hele fjeset sitt. Morsomt.

Endret av Emera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

som kvinne er jeg ganske lei av å måtte høre på hva andre syns om min kropp, kosthold, livs valg, og stil.

syns ikke den tighsen ser så bra ut i andre sammenheng enn trening, men ser ikke behovet for å fortelle andre hva de skal gå med.

Hvem er det som sier noe om akkurat deg?. Vi hadde ikke visst at du var akkurat deg, dersom du ikke trakterte potene dine på tastaturet og fortalte alle om det. Du velger selv å ta det til deg. Andre har ikke makt over deg med mindre du selv velger å gi dem det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg overhodet ikke om hva folk går i. Dersom man er i et forhold er det klart at man gjerne vil at partneren skal se attraktiv ut. Men man har ingen rett til å fortelle fremmede hvordan de skal kle seg.

Hele den holdningen synes jeg er elendig. Det er samme når menn sier at "kvinner skal la håret gro" eller "kvinner må gå mer med kjole". Som om din mening ang. deres utseende har noe som helst å si.

Jeg er fullstendig enig i hva kvinner ser best ut i. Personlig ordner jeg hår, sminke og bekledning hver dag. Men fordi de som ikke vil det, er de i sin fulle rett.

Folk eksisterer ikke for at du skal ha noe pent å se på.

Jeg synes menn ser bedre ut med en pen klipp, de ser bedre ut i dress enn i casual, de ser like bomsete ut i joggebukse som kvinner. Men jeg går ikke rundt og kritiserer for det, eller starter tråder om det for hva vilkårlige menn kler seg i er rett og slett ikke min business og jeg har ingen rett til å irettesette dem.

Anonymous poster hash: c135b...900

Det er helt greit å sette fokus på en trend som er ganske teit. Så kan dere velge selv om det er aktuelt å ta det til dere eller ei. Trenden med å gå i treningstøy, blandet med hverdagsklær, sko og vesker er bare feil, feil, feil..... Slutt å være så hårsår når noen i media eller her inne påpeker det. Det handler ikke om å irettesette eller å ha en holdning. Det handler om at en del jenter og unge kvinner trenger noen motetips.

Hilsen TS

Anonymous poster hash: 04b08...227

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tights er dritteit.. Holder meg til strømpebukse - det er mye mer behagelig og man slipper sokker! Det kjekkeste er hvis man kjøper de med antiskli på under og kombinerer med en body for voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må spørre, mener dere dette om de som blander hverdagstøy og treningstøy, eller også de som kjører fullt treningstøy hele dagen?

Anonymous poster hash: 27f6d...ed6

Innlegget var først og fremst med til de som blander, men gjelder like gjerne begge grupper. Treningstøy er laget for å trene i, ikke for å gi opp livet i.

Hilsen TS

Anonymous poster hash: 04b08...227

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det litt det samme som når gutter (og jenter forsåvidt) går i typisk fotballshorts/treningsshorts. det er ikke nødvendigvis stygt, men det er liksom noe man burde slutte med når man oppnår en viss alder. Selvsagt kan det se ganske sporty ut, men det gir et visst inntrykk av at man fremdeles ikke har vokst opp enda.

Det er midten av november. Ingen menn går i dette på byen sammen med en skulderveske og ytterjakke pluss sjal, mens de henger på kafe eller er på shopping. Jenter og kvinner derimot gjør det samme i treningstights. De gutta jeg ser i shorts (bortsett fra på sommeren) er faktisk på vei til eller fra trening..de bærer ofte på treningsrelatert utstry, eller en treningsbag. De ser også faktisk svett og varm ut siden de kommer direkte fra trening. Det gjør man ikke når man har en søt veske, uggs og en ytterjakke/kåpe.

Hilsen TS

Anonymous poster hash: 04b08...227

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, bodde 2 min unna, gikk noen ganger innom butikken. Eller hvis jeg hadde en avtale og måtte gå rett på trening for å rekke det gikk jeg gjerne i treningstights akkurat da :P

Det er lett å se forskjell på de som kommer fra trening enn de som ikke gjør det. Man er litt rød i toppen, litt rotete på håret og man ser ikke helt sånn fresh ut.... De som går til og fra trening er ikke klagemateriale i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...