Gå til innhold

Øyevitne (thrillerserie på NRK)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hva er det med tittelen "øyevitne"? Det heter vel øyenvitne? Øyenvitne er noen som ser noe med øyet. "Øyevitne" må jo være noen som er vitne til ...et øye?

Anonymous poster hash: d93ce...e4f

Det har sin forklaring: http://www.dagbladet.no/2014/10/20/kultur/oyevitne/anneke_von_der_lippe/nrk/tv-serier/35838390/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååå for en spennende episode! Og irriterende slutt! Aldri i livet om en med hans bakgrunn hadde latt seg "psyke ut" av det Sikkeland sa/visste, når han til og med klarte å kjøre fra henne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå for en spennende episode! Og irriterende slutt! Aldri i livet om en med hans bakgrunn hadde latt seg "psyke ut" av det Sikkeland sa/visste, når han til og med klarte å kjøre fra henne.

Nb *spoiler*

Han hadde sikkert tenkt å drepe Philip og så dra til Rio di Janeiro, evt bli i Norge og håpe at ingen kommer på å teste mot hans dna noen gang. Men så fulgte både helikoptre og bil etter ham da han rømte, og da gikk vel den planen i vasken. Er helt enig i at det hadde vært mer realistisk om han hadde gjemt seg bort i skogen og forsvunnet, men det hadde vært en veldig utilfredsstillende slutt. Jeg synes det ødela mer at Helen overlevde. Eller, det er jo bra at hun overlevde, men da burde de ikke overdrevet så fælt med alt det blodet hun gulpet opp da hun ble skutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig ang Helen. Syns også det var veldig rart at Philip overlevde. Men så kjekk som politisjef-slash-skurken i hovedrollen var, så hadde jeg sett serien uansett hvor idiotisk handlingen hadde vært ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var jo helt poengløst at helen ble skutt og overlevde.. skjønner ikke poenget med det i historien..



Anonymous poster hash: e7190...aff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Violetta

det var jo helt poengløst at helen ble skutt og overlevde.. skjønner ikke poenget med det i historien..

Anonymous poster hash: e7190...aff

Det kommer sikkert en sesong til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt grei slutt. Liker at det er litt drama da, med historien til Philip, Henning og mora til Philip.

Satser på en sesong 2, sånn at man får se mer av det, samt at Sikkeland får nye saker. Syns det var bra at hun overlevde. Og forstår at drapsmannen tok liv av seg, han hadde ikke så mye valg. Bilder av han kom ut, NRK hadde filma han, vanskelig å forsvinne helt da.

Litt småstress på slutten her med alle trådene som skulle samles, og også dette med forholdet mellom Philip og Henning som ble litt rart i starten (det at det måtte holdes hemmelig), ellers var det en helt grei serie.



Anonymous poster hash: 4cef6...5f9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes serien var spennende og bra, men tidvis litt i overkant mange detaljer som skal inn på kort tid. Mulig jeg er sløv, men jeg fikk ikke helt med meg hvorfor han tok livet av de i grustaket. Forstår at det hadde noe med motorsykkelgjengen og smugling, men jeg synes at akkurat den delen av historien kunne vært litt grundigere eller brukt litt mer tid på så man ikke gikk glipp av viktige detaljer bare fordi man blunket i feil øyeblikk, eller noe ;)



Anonymous poster hash: c0abf...f48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han drepte de på grustaket for det første fordi han ble kidnappet. Han ble kidnappet fordi han hadde forgrepet seg på den jenta som han senere drepte og skjulte som et selvmord. Jenta var datteren til denne utlendingen som hadde kontakt med motorsykkelgjengen. Han drepte også fordi han ikke skulle bli gjenkjent som pedofil (han skulle jo begynne i ny jobb i Norge kort tid etter).



Anonymous poster hash: 4cef6...5f9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte overhodet ikke greia med han

MC-fyren i fengsel, lappen han svelgte og den tomme lastebilen. Kan noen forklare? :)

Anonymous poster hash: bd7aa...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte overhodet ikke greia med han

MC-fyren i fengsel, lappen han svelgte og den tomme lastebilen. Kan noen forklare? :)

Anonymous poster hash: bd7aa...16b

Jeg klarte heller ikke å tyde hva som sto på den lappen.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer sikkert en sesong til.

Tror du det? Jeg tenker at det var en ok slutt, at det blir vanskelig å lage en sesong til. Men skulle gjerne visst å likt hvordan det gikk etterpå, så for min del må det gjerne komme en til :)

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønte overhodet ikke greia med han

MC-fyren i fengsel, lappen han svelgte og den tomme lastebilen. Kan noen forklare? :)

Anonymous poster hash: bd7aa...16b

Slik jeg forstod det var det han som tysta, og gav dem informasjonen de trengte for å ta denne lastebilen. Han fikk hjelp innenfra, og ved lappen, som viste hvilken bil det gjalt. Jeg så ikke hva som stod på lappen, det var klin umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han som gav Olle lappen må jo da bevisst ha lurt ham, siden lastebilen var tom. Eller så lurte Olle politiet bevisst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slik jeg forstod det var det han som tysta, og gav dem informasjonen de trengte for å ta denne lastebilen. Han fikk hjelp innenfra, og ved lappen, som viste hvilken bil det gjalt. Jeg så ikke hva som stod på lappen, det var klin umulig.

Men hva var greia med det? Hvorfor skulle de få politiet til å ha storaksjon mot en tom bil? Bare for å få dem til å bruke unødvendige ressurser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva var greia med det? Hvorfor skulle de få politiet til å ha storaksjon mot en tom bil? Bare for å få dem til å bruke unødvendige ressurser?

De trodde vel ikke bilen var tom. Og det trodde vel kanskje heller ikke Olle? De trodde vel at den var full av nark? Også var det bare en liten joint

:P Hehe

Slik jeg fortod det i hvert fall :)

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør ikke å skrive noe her uten spoiler :P

Noen av dere som har sett ferdig Øyevitne, som også har sett the Killing? Begynte på det i dag, og så siste episode av sesong 3 omigjen, og det er ganske mange likhetstrekk, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør ikke å skrive noe her uten spoiler :P

Noen av dere som har sett ferdig Øyevitne, som også har sett the Killing? Begynte på det i dag, og så siste episode av sesong 3 omigjen, og det er ganske mange likhetstrekk, er det ikke?

Tviler ikke. Jeg hadde nettopp sett Sons of Anarchy før jeg startet å se Øyevitne, og wow.. Tydelig inspirasjon hvertfall.

Anonymous poster hash: 35acc...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...