Gå til innhold

Janosch - Den vesle bjørnen og den vesle tigeren


Grooo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for at du minner meg på de bøkene! når jeg var liten var det yndlingsbøkene mine, men jeg har helt glemt dem, helt til nå. vet du hvor man kan få kjøpt dem i norge? hadde vært veldig fint å få tak i et eksemplar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de prøvde stadig vekk å komme seg til Panama.

Det er flere bøker av Janosch i slag i Norge, stikk innom en hvilken som helst bokhandel du! Harehopp og rufsesprell som kom i 2001 har de overalt, de andre er det ikke så mange som har lenger men hør med betjeningen så bestiller de til deg. Jeg har også klart å få kjøpe noen direkte fra forlaget, for jeg er stoooor fan og ga meg ikke før jeg fikk tak i de bøkene jeg ville ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harehopp og rufsesprell handler ikke om den vesle bjørnen og den vesle tigeren da, men det er morsomme fortellinger i den og.

Her ser du omtale av boka hos MAO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Kan du ikkje skrive eit brev til meg Bjørn? Eg føler meg så einsam!"

"Eg kan ikkje finne tigeranda mi!"

"Har du sett Panama-hatten min?"

Åh - gode minner! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk nydelige historier! Har bare en av bøkene, men har mange av Janosch sine filmer på video. For noen år tilbake gikk de mye på barne TV, og jeg spilte dem inn til ungene mine. Tror vi nesten har sett hull i de videokassettene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes å huske at de en gang gravde et omfattende telefonsystem eller noe? Er ikke helt sikker på om jeg blander det med noe annet da?

Uansett så er jeg veldig glad i Janosch :) Husker at det gikk på barnetv og jeg alltid likte måten de snakket på (nynorsk?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker også de bøkene!!!!! :hoppe: Men jeg har ingen av dem... Jeg har tidligere prøvd å få tak i bøkene, mne uten hell. Kanskje jeg må prøve på nytt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tolv Janosch-bøker, alle skaffet de siste fem årene. Tre har jeg fått kjøpe direkte fra forlaget, og fire eller fem har jeg nok funnet på boksalg på Norli tror jeg. Men de resterende burde være å få tak i fremdeles...

Kjøpte en nydelig tigerand-varmeflaske i Tyskland i forrifjor sommer, den var bare såååå søt :) Har ingen av filmene... Ser at de er til salgs med tysk tale, men det blir jo ikke helt det samme for oss som er vokst opp med å høre dem på norsk. Får vel bare krysse fingrene for at de kommer på tv igjen her også, og at noen sier i fra hvis jeg ikke får det med meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært en tur på loftet og funnet fram "den vesle, tykke janosch-boka". har sittet og lest i den i morges og er helt fortapt.

Håper bare jeg kan få tak i flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Yey! Bokkilden.no hadde "Den vesle tjukke Janosch-boka". Måtte bestille med en gang :)

Den er helt herlig :wink: sitter og kikker i den nå. men den er på bokmål, ikke nynorsk, i alle fall den jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at du skriver om disse Grooo, stor favoritt hos meg også :) Vet at en del av disse bøkene har vært på Mammut salg tidligere, tror bl.a. "Eg skal gjere deg frisk, sa bjørnen" var det for noen år siden. Ellers tror jeg det var et par andre titler som ikke handlet om den vesle tigeren og den vesle bjørnen som var til salgs.

Selv jobber jeg på Norli og kan godt sjekke på mandag hva som er i salg hos forlagene (tror dessverre ikke det er mye, tror jeg har sjekka det ut før nemlig).

Har masse gode minner fra Den vesle tigeren og den vesle bjørnen. Men kan ikke huske jeg leste bøkene noen gang. Barne-tv med Hildegunn Riises stemmer derimot. Herlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grooo, du skulle aldri ha lagt ut link til den poster siden der!! Vet jo nesten ikke å styre meg jeg heller.

Huff, jeg synes synd på de barna som evt kommer her i huset, for jeg kjøper masse ting fra mine barndomsfavoritter. Mine evt barn kommer mest sannsynlig til å ha Janosch plakater på veggene, gå med Bamse verdens sterkeste bjørn klær og se på Albert Åberg dvd-er. Stakkars :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...