Gå til innhold

Stormberg-sjef: betenkelig å være hjemme fra jobb med lungebetennelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg holdt på å dø av lungebetennelse ifjor.



Anonymous poster hash: 58c4f...575
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at om jeg hadde jobbet i Stormbeg så hadde jeg begynt å se meg om etter annen jobb.

Jeg blir provosert.

Ikke at jeg er mye syk, har hatt minimalt med sykedager siden jeg begynte å jobbe for 15 år siden.

Men lungebetennelse og influensa er reell grunn til å holde seg hjemme, ingen presterer særlig godt på jobb med slik sykdom. Og med influensa utsetter man jo andre for smitte også.

Greit nok at mange også misbruker systemet, men da burde Stormbergsjefen heller gå etter disse.



Anonymous poster hash: 06318...6d7
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Han kan umulig ha hatt influensa noen gang, er det jeg tenker her.

Alt for mange kaller en normal forkjølelse for influensa, men forskjellen er milevid. Er man skikkelig rammet av influensa er man ute av stand til å gjøre annet enn å ligge og lalle i feberørske.

For øvrig er jeg ikke uenig i at man har godt av å gå på jobb om man har en litt dårlig dag. Man yter kanskje ikke 120% den dagen, men man kan nok i mange tilfeller gjøre en helt anstendig jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir provosert. Jeg er hjemme nå nettopp med influensa, og jeg skulle heller vært på jobb. Jeg liker nemlig jobben min veldig godt, men legen har bedt meg holde senga. Jeg har hatt relativt høy feber, nå har feberen gått gradvis ned, men jeg har fremdeles feber. Og jeg føler meg generelt elendig. Jeg har ingenting på jobben å gjøre. For det første ville jeg ikke klart å gjøre jobben min skikkelig og for det andre så vil jeg ikke smitte mine kolleger. Jeg tenker det er bedre å bli hjemme og bli helt frisk framfor å gå dårlig på jobb, smitte mange andre og aldri bli helt bra.

Forøvrig er også jeg en som går på jobb hvis jeg føler meg litt småpjusk, men det er altså ikke det jeg er nå.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på arbeidsmiljøet borte på Stormberg.

Lungebetennelse er ikke så veldig relevant i denne sammenhengen, da det fortsatt er tvilsomt at de svenske ansatte går på jobb med lungebetennelse. Det vi vet er at svenskene har halvparten av fraværet selv om de har en like organisasjonsstruktur. Jeg mistenker at dette har mest med holdninger og arbeidsmoral å gjøre.

Anonymous poster hash: a35e8...9c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at han har null medisinsk innsikt, og ikke vil ha noe imot smitten disse ansatte med lungebetennelse vil kunne føre med seg.

Jeg er også rimelig glad for at jeg ikke jobber for ham.



Anonymous poster hash: ec2cc...848
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en løk, tenker jeg.

Fordi han setter ting på spissen?

Anonymous poster hash: a35e8...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Fordi han setter ting på spissen?

Anonymous poster hash: a35e8...9c3

Er det å være usaklig å sette ting på spissen?

Klart man ikke skal være hjemme om man er litt tett i nesa eller sliten, men hva er poenget med å nevne lungebetennelse og influensa i denne sammenhengen? Jeg merket heller ingen "satt på spissen" retorikk av ham. Han mente det han sa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Er det å være usaklig å sette ting på spissen?

Klart man ikke skal være hjemme om man er litt tett i nesa eller sliten, men hva er poenget med å nevne lungebetennelse og influensa i denne sammenhengen? Jeg merket heller ingen "satt på spissen" retorikk av ham. Han mente det han sa

Jeg synes ikke innslaget var så galt som man skulle tro når man leser innleggene her på KG.

Han sier jo rett ut at folk må kjenne etter selv. Men at om man klarer å gå på jobb så skal man gå på jobb. Dersom man har en jobb med kundekontakt og er borte på grunn av forkjølelse og at man føler seg for dårlig til å møte kunder så er det andre jobber man kan ta til man føler seg bedre.

Og det er virkelig en stor tankevekker at norske Stormberg-ansatte har 50% høyere fravær enn svenske Stormberg-ansatte.

Og selvsagt må en arbeidsgiver ta affære når sykefraværet plutselig øker så mye som det har gjort i Stormberg. De ansatte kan risikere at bedriften ikke bærer seg til slutt og at de må permitteres og bli sagt opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest constance90

Problemet er ikke de som er syke og er borte fra jobben men de som har en vanvittig lav terskel for hva de tror er sykdom og når de tror de bør være hjemme. Det er stor forskjell på bihulebetennelse og tette bihuler. Jeg tror mye av fravær skyldes at man kan google symptomer og "sykemelde" seg selv.

Jeg lurer på om fravær hadde gått ned om egenmeldinger hadde forsvunnet. Akkurat nå er det veldig enkelt å bli hjemme for ingenting.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Jeg synes ikke innslaget var så galt som man skulle tro når man leser innleggene her på KG.

Han sier jo rett ut at folk må kjenne etter selv. Men at om man klarer å gå på jobb så skal man gå på jobb. Dersom man har en jobb med kundekontakt og er borte på grunn av forkjølelse og at man føler seg for dårlig til å møte kunder så er det andre jobber man kan ta til man føler seg bedre.

Og det er virkelig en stor tankevekker at norske Stormberg-ansatte har 50% høyere fravær enn svenske Stormberg-ansatte.

Og selvsagt må en arbeidsgiver ta affære når sykefraværet plutselig øker så mye som det har gjort i Stormberg. De ansatte kan risikere at bedriften ikke bærer seg til slutt og at de må permitteres og bli sagt opp.

Vi (spesielt kvinner) har et problem med for høyt sykefravær. Men å gå på jobb med influensa vil bare gjøre det verre. Vi har for gode ordninger som gjør at folk (primært kvinner) velger å ta ut sykedager/egenmelding fordi man har så og så mange og gå på..har man 8 dager så bruker man dem - fordi det har man rett på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi (spesielt kvinner) har et problem med for høyt sykefravær. Men å gå på jobb med influensa vil bare gjøre det verre. Vi har for gode ordninger som gjør at folk (primært kvinner) velger å ta ut sykedager/egenmelding fordi man har så og så mange og gå på..har man 8 dager så bruker man dem - fordi det har man rett på.

Nordmenn har ikke influensa eller lungebetennelse dobbelt så ofte som svenskene. Hvorfor har nordmenn 100% mer fravær i en og samme bedrift?

Anonymous poster hash: a35e8...9c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er helt enig

Så lenge man kan gå burde man jobbe.



Anonymous poster hash: b0fb1...837
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Nordmenn har ikke influensa eller lungebetennelse dobbelt så ofte som svenskene. Hvorfor har nordmenn 100% mer fravær i en og samme bedrift?

Anonymous poster hash: a35e8...9c3

Fordi vi har for gode sykelønnsordninger

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Vi (spesielt kvinner) har et problem med for høyt sykefravær. Men å gå på jobb med influensa vil bare gjøre det verre. Vi har for gode ordninger som gjør at folk (primært kvinner) velger å ta ut sykedager/egenmelding fordi man har så og så mange og gå på..har man 8 dager så bruker man dem - fordi det har man rett på.

Som Constance skrev så er det mange som googler symptomer og "diagnostiserer" seg selv for å slippe å gå på jobb - i svært mange tilfeller er det arbeidsmoralen det skorter på, men dette sier selvsagt ikke Olsen rett ut. Lungebetennelse og influensa var noe han sa i en bisetning og det var slett ikke hovedessensen i innlegget hans .. men det er selvsagt det som blir slått opp i media og forum landet over. Jeg er slett ikke overrasket over det.

Hør innlegget hans en gang til uten å henge deg opp i bagateller så tror jeg nok at du sitter igjen med et annet inntrykk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt fravær på jobben. Er hjemme om jeg våkner med migrene. Da er jeg ikke menneske og har gått rett på veggen etter å ha tatt migrenemedisin. Jobber med små barn, så har og fått løs mage. :( Satt på do og var klar til å gå på jobb, manglet bare skoene. :(

Har gått på jobb, sykehus, og blitt send hjem før jeg kom bort til kontoret. Så jeg er ikke hjemme uten at jeg er skikkelig dårlig. Har og tatt paralgin forte før jeg gikk inn på jobben. Klarte dagen, men lå da i to dager etterpå, på fridager.



Anonymous poster hash: f0071...34b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...