Gå til innhold

Mega-demonstrasjon mot innvandring i Milano


Jus sanguinis

Anbefalte innlegg

Skaff deg et kart og fortell oss hvordan Italia eventuelt skal hindre dette? I dag kommer båtene til Lampedusa fordi det er den korteste veien, men det er ingen lov som sier "Lampedusa eller ingenting".

Den italienske mafiaen drev en usedvanlig suksessfull smuglervirksomhet fordi den italienske kysten er så lang og deilig og uoversiktlig som den er. Båtene kommer til å fortsette å komme. Det er ingen tilfeldighet at middelhavslandene er de som merker trykket fra Afrika best.

Og? Du kommer ikke med noe nytt. Alt dette har jeg skrevet før.

Hva skal jeg med kart når jeg gjentatte ganger har skrevet at både Spania og Italia trenger hjelp pågrunn av trykket de er utsatt for?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en ting jeg vil gjøre alle i denne tråden oppmerksomme på. Det er ikke "innvandrere" som trenger seg ulovlig inn i Europa, men asylsøkere. Disse er svært kostbare for oss, og yter lite tilbake i det store bildet. Hele asylsystemet er blottet for logikk, og er et rent følelsesprosjekt.

Man må kreve det samme av alle. Voksne folk må kunne forventes å lære seg språket og finne seg en jobb selv, uten hjelp fra staten. Desverre har asylsystemet blitt en snarvei inn til velferdsgoder, uten at man selv må være med på spleiselaget. Dette er rettigheter som andre bare kan drømme om, og etter min mening rasisme satt i system.

Det er ikke rart folk demonstrerer. Europeerne kan ikke fø på uendelig mange individer gratis.



Anonymous poster hash: 9bd33...5fe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og? Du kommer ikke med noe nytt. Alt dette har jeg skrevet før.

Hva skal jeg med kart når jeg gjentatte ganger har skrevet at både Spania og Italia trenger hjelp pågrunn av trykket de er utsatt for?

Da er jo ikke løsningen å melde seg ut av unionen, som jo er det eneste stedet hjelpen kan komme fra. Kansellering av Schengenavtalen løser ingen problemer, og skaper en drøss nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jo ikke løsningen å melde seg ut av unionen, som jo er det eneste stedet hjelpen kan komme fra. Kansellering av Schengenavtalen løser ingen problemer, og skaper en drøss nye.

De er medlem av begge i dag, trenger de hjelp? Ja. Får de? Nei.

Jeg liker ikke Schengen fordi jeg ønsker mer passkontroll, men i akkurat denne debatten synes jeg Dublin-avtalen er mer ødeleggende.

Det er helt klart for meg at Italia og Spania må åpne grensene sine og la flyktninger fra Midtøsten og Afrika få vandre gjennom landet til resten av Europa. Det er jo hit de vil.

Det hadde jeg gjort for lenge siden. EU inkludert oss har vist at vi ikke er interessert i å hjelpe og foretrekker at de sliter med trykket alene, da synes jeg de skal svare med samme mynt. Kanskje det blir noe handling da.

Dette er ikke en situasjon jeg ønsker, men jeg skjønner italienerne og spanjolenes vrede og jeg er faktisk like forbanna. Hvis den europeiske union liksom skal være et så forbanna bra samarbeidsløsning for de europeiske landene hvorfor gjør de ingenting? Jeg klarer ikke se hva man får ut av å bare se på at flere og flere kommer i hopetall uten å løfte en finger.

Endret av Sofia123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er medlem av begge i dag, trenger de hjelp? Ja. Får de? Nei.

Jeg liker ikke Schengen fordi jeg ønsker mer passkontroll, men i akkurat denne debatten synes jeg Dublin-avtalen er mer ødeleggende.

Det er helt klart for meg at Italia og Spania må åpne grensene sine og la flyktninger fra Midtøsten og Afrika få vandre gjennom landet til resten av Europa. Det er jo hit de vil.

Det hadde jeg gjort for lenge siden. EU inkludert oss har vist at vi ikke er interessert i å hjelpe og foretrekker at de sliter med trykket alene, da synes jeg de skal svare med samme mynt. Kanskje det blir noe handling da.

Dette er ikke en situasjon jeg ønsker, men jeg skjønner italienerne og spanjolenes vrede og jeg er faktisk like forbanna. Hvis den europeiske union liksom skal være et så forbanna bra samarbeidsløsning for de europeiske landene hvorfor gjør de ingenting? Jeg klarer ikke se hva man får ut av å bare se på at flere og flere kommer i hopetall uten å løfte en finger.

Åja, Italia og Spania kan jo åpne sine grenser. Men grenser er rare greier. De har to sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, Italia og Spania kan jo åpne sine grenser. Men grenser er rare greier. De har to sider.

No shit, Sherlock, poenget er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

No shit, Sherlock, poenget er?

Er ikke det åpenbart? Spania kan saktens åpne sin grense mot Frankrike, men det får ikke noen effekt med mindre Frankrike åpner sin grense mot Spania. Pt er den jo åpen, men hvis Spania skulle melde seg ut av Schengensamarbeidet og distansere seg fra Dublinavtalen, så kommer den til å lukke seg med et smell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det åpenbart? Spania kan saktens åpne sin grense mot Frankrike, men det får ikke noen effekt med mindre Frankrike åpner sin grense mot Spania. Pt er den jo åpen, men hvis Spania skulle melde seg ut av Schengensamarbeidet og distansere seg fra Dublinavtalen, så kommer den til å lukke seg med et smell.

Rart Italia og Spania sliter med masseinnvandring selvom de har lukkede grenser. Rart hvert eneste land i hele verden har mennesker i landet som enten er blitt utvist eller er i landet ulovlig.

Det burde jo ikke være mulig hvis vi skal følge din logikk.

Spania og Italia sparer penger og personell på å gi blanke faen i om de forsøker seg over til Frankrike. Det er det som er hele poenget. Hvorfor skal Italia og Spania bruke tid, penger og krefter når ingen andre er villige til å hjelpe de når de faktisk sier at de trenger hjelp? Presset er for stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten trenger hverken Italia eller Spania å trekke seg fra Schengen, som jeg sa i mitt tidligere innlegg, de kan (som innenriskministeren i Italia allerede har ytret), glemme Dublin-avtalen. Bare det vil få konsekvenser for alle andre europeiske land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart Italia og Spania sliter med masseinnvandring selvom de har lukkede grenser. Rart hvert eneste land i hele verden har mennesker i landet som enten er blitt utvist eller er i landet ulovlig.

Det burde jo ikke være mulig hvis vi skal følge din logikk.

Spania og Italia sparer penger og personell på å gi blanke faen i om de forsøker seg over til Frankrike. Det er det som er hele poenget. Hvorfor skal Italia og Spania bruke tid, penger og krefter når ingen andre er villige til å hjelpe de når de faktisk sier at de trenger hjelp? Presset er for stort.

Det er et gammelt problem. Jeg har ikke noe svar på det. Men for et land som allerede er medlem i EU, kommer ikke utmelding av noen av samarbeidsavtalene ang grensekontroll og så videre til å løse noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten trenger hverken Italia eller Spania å trekke seg fra Schengen, som jeg sa i mitt tidligere innlegg, de kan (som innenriskministeren i Italia allerede har ytret), glemme Dublin-avtalen. Bare det vil få konsekvenser for alle andre europeiske land.

Javisst. Og da vil man omgående stenge grensene som anses for å være problematiske, og innføre grensekontroller som i gamle dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italia har desidert den dårligste politikken. Husker jeg var på ferie hos bestemor et par år etter de gikk fra lire til euro. Alt ble jævla dyrt. Hvert sommer år er det tusenvis av flyktninger som flykter over, Eu gjør lite for hjelpe. Misnøyen er stor der ja. Flyktningene får nesten ingen hjelp, arbeid er vanskelig å få. derfor flykter de videre opp i Europa. Sverige og Norge har bra rykte på seg ja



Anonymous poster hash: 4c583...e53
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et gammelt problem. Jeg har ikke noe svar på det. Men for et land som allerede er medlem i EU, kommer ikke utmelding av noen av samarbeidsavtalene ang grensekontroll og så videre til å løse noe som helst.

Det er et økende problem. Det vil absolutt lette trykket deres å gi blanke faen i Dublin-avtalen jo.

"EU har to valg: Enten så kommer de til Middelhavet og setter EU-flagget på Mare Nostrum, eller så lar vi immigranter med rett til asyl reise videre til andre land."

Det er jo akkurat det jeg har sagt hele tiden.

Tror du helt seriøst at han hadde ytret det hvis han ikke så på det som en form for løsning?

http://www.nrk.no/norge/truer-med-a-skrote-dublin-avtalen-1.11793003

http://www.nrk.no/verden/italia_-europa-svikter-oss-1.11714912

Endret av Sofia123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hadde jeg hatt makt i en av de landene hadde jeg åpnet grensen og latt innvandrene vandre videre til Storbritannia og Skandinavia.

Hvilket gjør deg til hva demonstrasjonen til syvende og sist handler om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket gjør deg til hva demonstrasjonen til syvende og sist handler om.

Flott. De har min fulle støtte og jeg skjønner italiernernes vrede.

De skal ikke måtte stå imot det trykket alene. Vi tjerner alle på å hjelpe de.

Endret av Sofia123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et økende problem. Det vil absolutt lette trykket deres å gi blanke faen i Dublin-avtalen jo.

"EU har to valg: Enten så kommer de til Middelhavet og setter EU-flagget på Mare Nostrum, eller så lar vi immigranter med rett til asyl reise videre til andre land."

Det er jo akkurat det jeg har sagt hele tiden.

Tror du helt seriøst at han hadde ytret det hvis han ikke så på det som en form for løsning?

http://www.nrk.no/norge/truer-med-a-skrote-dublin-avtalen-1.11793003

http://www.nrk.no/verden/italia_-europa-svikter-oss-1.11714912

En nylig avgjørelse i menneskerettsdomstolen sier at asylsøkere ikke uten videre kan returners til det første landet de kom yil i EU, med mindre landet som ønsker å returnere asylsøkeren, sikrer seg at personens behov og rettigheter vil bli ivaretatt der. Fra før finnes det en avgjørelse som mer eller mindre har gjort slutt på alle utsendelser til Hellas, fordi det i praksis er et brudd på menneskerettighetene til de som returneres.

Det KAN selvsagt få flere konsekvenser, men en av dem er at hele dublinavtalen skrotes. Det ville kunne få ganske vidtrekkende konsekvenser.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flott. De har min fulle støtte og jeg skjønner italiernernes vrede.

De skal ikke måtte stå imot det trykket alene. Vi tjerner alle på å hjelpe de.

Ja, i virkelighetens verden taper vi alle på masseinnvandringen. Italienerne bør ikke stå alene i kampen for våre felles interesser mot masseinnvandringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Innvandringskritikere har nå kritisert såpass mye nå at det kan føre til stopp på multikulturalisme, dette har vært noe som har vært mye snakk om, at hele greia er død. Og det ser ut som at dette kan bli satt en stopp for engang for alle. Må si at det var jaggu meg på tide

http://fafo.no/Fafo-seminarer/121012/index.html

Endret av Kema
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...