Gå til innhold

Hadde du stoppet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om det hadde vært en kvinne ville jeg ikke stoppet. Om det var en mann ville jeg gjort det hvis det ikke var en åpenbar narkis eller noe annet misstenkelig.



Anonymous poster hash: b2fd0...2f2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde nok ikke stoppet for en som lå ved siden av en benk nei.



Anonymous poster hash: 3a470...6c9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på. Til vanlig ville jeg gjort det, men når det gjelder narkomane er terskelen min mye høyere. Jeg anbefaler ingen å nærme seg rusa folk hvis man er alene på et tomt sted. Sist jeg prøvde å hjelpe en narkoman var han såpass rusa at det var så vidt jeg kom meg unna før en slo til. Anonymous poster hash: 53994...2fd

Man må jo ikke nødvendigvis gå bort vist man er usikker på hva som vil skje, men man kan ringe etter hjelp.

Har selv gjort det da jeg ikke turte å gå bort til en kjent alkoholiker der jeg er fra.

Han kunne være skikkelig hissig, men han trengte hjelp da han hadde gått på tryne og slått seg skikkelig i annsiktet.

Både ambulanse og politiet kom, og de fikk hjulpet han. Han hadde slått ut noen tenner, måtte sy en del sting over øye, og fått hjernerystelse.

Snakket med søsteren hans, som fortalte det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde stoppet ja. Hvis det var en situasjon som gjorde meg redd - ensomt sted, mannlig person, mistanke om rus eller lignende, så ville jeg ringt 113 før jeg gikk bort. Men jeg ville aldri bare gått derfra. Herregud, jeg kunne ikke levd med meg selv etterpå. Og jeg håper virkelig, virkelig noen ville stoppet og hjulpet om det for eksempel var min far eller min bror som hadde falt om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Ja, jeg er helsepersonell så har særplikt til å hjelpe personer i nød, hvis ikke ryker lisensen. ALLE har plikt til å hjelpe personer i hjelpeløs tilstand. Helt sykt at folk ikke bryr seg

Anonymous poster hash: 95b39...0bb

Det behøver ikke være den eneste grunnen til at noen ikke stopper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...