Gå til innhold

Har du lån?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spare til buffer, da? :)

Ja, det er det jeg ikke har, og det er det jeg må spare til. Jeg slet nok som det var med å betale julegavene. Har skikkelig lite penger ut måneden. Så ser at jeg må spare til en buffer. :)

Anonymous poster hash: e6b81...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke en buffer til utgifter. Men var mulig dumt å ta opp et lån på tv, men jeg kan betale summen ut når som helst. Og det er det som var målet. Nå i denne julemåneden, så hadde jeg såpass lite penger etter kjøp av julegaver at jeg ikke klarte å betale ut tv. Men derfor så valgte jeg delbetaling. Men kan når som helst betale hele beløpet ut, og det har jeg tenkt å gjøre i løpet av neste måned. Liker ikke å ha gjeld.

Anonymous poster hash: e6b81...88b

Ut fra disse forutsetningene var det jo enda dummere å ta lån. Om du hadde ventet bare en mnd hadde du sluppet en masse i gebyr og renter som du fikk ved å ta delbetaling. Bygg deg heller opp en buffer i stedet for å foreta slike impulsinnkjøp.

Anonymous poster hash: c61d8...d9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har boliglån og studielån. Det er selvsagt aldri økonomisk lønnsomt å kjøpe noe på avbetaling, og 6000 var veldig mye penger, men jeg dømmer deg ikke, kunne sikkert funnet på det samme :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har studielån på 412 000, har nedbetalt boliglånet, for det var dyrest.

Men har ca 300 000 på bok, så i realiteten har jeg vel bare 112 000??



Anonymous poster hash: df9a8...7c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har boliglån og studielån. Jobber fulltid.

Hvis du har såpass lite penger så skjønner jeg ikke hvorfor du kjøpte en så dyr TV. Du kan få tak i mye billige gode TV-er, både hos forhandler og ikke minst på bruktmarkedet. Bruker man penger litt smart så blir det lettere å spare opp til andre kjekke eller nødvendige ting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...